Hvilken bæresele?

Lo86

Flørter med forumet
Tenkte å kjøpe en bæresele, og lurer på om dere har noen anbefalinger? Hva kan være lurt å tenke på ved valg av bæresele?
Jeg kommer til å bruke den endel hjemme i huset, på turer i skogen og på butikken.
Det virker som det de har på butikkene her er i merkene ergobaby, babybjörn og stokke.
Har hørt at ergobaby er mest ergonomisk riktig for både mor og barn, stemmer dette med deres erfaringer? Og hvilken modell bør man isåfall velge? Kan nevne at jeg sliter med ryggproblemer.

Håper på svar :)

Vi har Baby Bjørn og liker den godt, men den er ikke ergonomisk riktig for baby, og kanskje ikke den beste for noen med dårlig rygg. Er en ryggplate på bak, så den er bedre enn den standard BB selen.

Jeg har Ergobaby 360 og bæresjal, fornøyd med det :) får ikke vondt i ryggen eller noe. Jeg ville dratt i butikken og prøvd hvis jeg var deg, noen seler passer ikke til alle :)

Får Stokke sin bæresele vi :) tror den er for spedbarn og opp. Kan ha barnet vendt mot deg, fra deg og på rygg. Bæresjal er vel det jeg har fått med meg her som er best til å begynne med. Følger :)

Finnes mye å velge i :-D

Først:
1: er du stor eller liten? Smale eller brede skuldre, lang/kort?

2: skal bare du brukte den eller tror du mannen også skal bruke den?

Hvis bare du skal bruke den og du er lita, ville jeg gått for en angelpack. Den er designet for oss som er litt små ;-)
Smalere over skuldrene og mindre klumpete. Ellers er den veldig lik manduca og de andre bæreselene.

Hvis mannen også skal bære er vel en ergobaby eller en manduca noe å se nærmere på.
Ville ikke gått for bb, selv ikke om de nye modellene nå er bedre enn de gamle. Da skal du iallefall være sikker på at baby sitter med knærne over rompehøyde og at den er bra for deg å ha på ryggen.

Sjal er best når de er små synes jeg. Caboo blant annet er et sjal som er mye lettere å knyte på seg fordi det er halvveis knyttet på forhånd.

Har prøvd ergo, beco, babybjørn 360 og manduca. Liker beco best.

Personlig så syns jeg at ergobaby belaster ryggen minst.
Av ergobaby modellene hadde jeg valgt 360

Først:

Hvis bare du skal bruke den og du er lita, ville jeg gått for en angelpack. Den er designet for oss som er litt små ;-)
Smalere over skuldrene og mindre klumpete. Ellers er den veldig lik manduca og de andre bæreselene.

Hvis mannen også skal bære er vel en ergobaby eller en manduca noe å se nærmere på.
Ville ikke gått for bb, selv ikke om de nye modellene nå er bedre enn de gamle. Da skal du iallefall være sikker på at baby sitter med knærne over rompehøyde og at den er bra for deg å ha på ryggen.

Sjal er best når de er små synes jeg. Caboo blant annet er et sjal som er mye lettere å knyte på seg fordi det er halvveis knyttet på forhånd.

Hvordan kan barnet sitte i den angelpack?

Har prøvd stokke, baby bjørn og beco butterfly. Baby bjørn gir vond rygg etter kort tid,samt er ikke ergonomisk for baby. Stokke likte jeg ikke,men husker ikke hvorfor. Beco butterfly er jeg veldig fornøyd med. Anbefaler den på det sterkeste. Kunne gått (i teorien) med babyen hele dagen uten vondt.

Ser vi er forskjellige og godt er det. Jeg elsker min BabyBjørn :)
Men bruker den ikke så lenge om gangen da.

Hvordan kan barnet sitte i den angelpack?
Sitter som i alle andre.

Tror ikke de kan sitte forovervendt på magen i den, men det er jeg ikke fan av uansett da babyen får en unaturlig vinkel i ryggen når den på en måte blir "bøyd" bakover i ryggen pga mors bryster ;-)
Ser fryktelig vondt ut for babyer når du ser det fra siden.

Først:

Vi skal bruke den begge to. Jeg er 167 cm høy og mannen 184 cm, så tenker vi ser på en ergobaby :) takk for svar :)

Jeg har Manduca, og er veldig fornøyd med den. Kunne bruke den veldig lenge, og den var god både for meg og datteren min.

Både mannen og jeg elsker vår Ergobaby. Og minsten da:p

Back
Topp