Hvilken bæresele?

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Har en mor som så gjerne vil kjøpe bæresele til oss i gave, har termin i juli. Hva anbefaler dere ????

Jeg liker min BabyBjørn. Kjøpte en Ergobaby med spebarnsinnlegg også men endte opp med å bruke BabyBjørn etter eldste mann.

Ergobaby, den er ergo imidlertid riktig for liten og stor.
Ergobaby 360 er kjempegod å ha på om du skal bære en stund. Ergobaby stowaway er kjempesnerten å ha med seg o slenge på seg i farta, og på reise og slikt :)

Ergo har vi forøvrig også kunnet bruke til 4 åringen på flyplasser o.l. Genialt når feks flyet går i gryotta og frøkna ikke er helt våken :)

Har Babybjørn One og Angelpack :-) begge er god på hver sin måte :-D bb tar mer plass, men er lettere å få på seg, og Angelpacken passer godt i håndbagasje på fly, men tar litt mer øvelse for å bruke... Mannen er litt stor, så han kan kun bruke bb, Angelpack får han ikke på seg... Synes Angelpack er bedre enn ergobaby da, høyere nakkestøtte og brukes uten spedbarnsinnlegg som kan bli veldig varmt på sommeren ;-)

Til nyfødt anbefaler jeg caboo bæresjal. Det er kjempeenkelt. Ellers er jo angelpack en fn sele for de aller minste. For litt større barn anbefaler jeg manduca.
Babybjørn anbefaler jeg ikke, det er ikke ergonomisk for barnet.

Den nye baby bjørnen one skal være ergonomisk utviklet om man leser på sidene til baby Bjørn..

Vi hadde caboo bærejsal fra nyfødt til ca fem mnd, etter det gikk vi mer over til ergobaby performance. Utrolig fornøyd med begge deler. Til nyfødt på sommeren ville jeg nok valgt et lettere sjal, da seler med spedbarnsinnlegg kan bli veldig varmt, og samtidig ønsker jeg å ha babyen tettest mulig inntil meg. Om man synes det virker styrete med knyting finnes det en del typer formsydde sjal å velge i.

vi hadde ergobaby 360 med spedbarnsinnlegg, men det ble alt for varmt. Nå som hun er større brukes den mer. Men bæresjal var fantastisk da hun var nyfødt!!!

Veldig fornøyd med min ergobaby 360 :-)

Den nye baby bjørnen one skal være ergonomisk utviklet om man leser på sidene til baby Bjørn..
Den er bedre enn de tidligere selene, men likevel ikke bra nok. De skal ha støtte fra knehase til knehase og rumpa skal være lavere enn knærne, i en M-form. Babybjørn er minst like dyr som andre seler som er bedre, så da er det andre seler jeg heller ville valgt.
Ergobaby, manduca, beco, boba, angelpack, lenny lamb er alle bedre enn babybjørn.

Har både babybjørn og ergobaby. Liker ergobaby sin bedre. Den er bedre for nakke og skuldre. Har på to forskjellige tidspunkt skadet begge skuldrene så da gjorde babybjørn bare vondt.

Back
Topp