Hvilken antibiotika mot UVI når man er prøver??

Atalanta

Forelsket i forumet
Har nå fått urinveisinfeksjon (som jeg desverre ofte får), og skal til legen i dag, men lurer på hvilken antibiotika som anbefales når man er prøver, man bør vel ikke bruke slike typer som ikke anbefales i svangerskap..??

Har pleid å bruke Trimetoprim som funker greit, men disse anbefales jo ikke i svangerskap pga at de bl.a kan føre til folsyremangel, så da vil jeg IKKE ha den typen i prøveperioden heller!!
 
antibiotika av penicilin familien vil ikke skade babyen!! er du allergisk mot dette, vil erytromycin være et godt alternativ! disse burte unngås: tetracycylin, kloramfenikol, streptomycin og sulfonamider..
 
[:)][:)][:)]
 
Tusen takk for kjempebra info!!
 
Skal jo selvfølgelig nevne for legen at jeg er prøver slik at hun kan velge antibiotika ut i fra det også, men er nå så vitebegjærlig at jeg vil ha mest mulig info på forhånd [:)] 
Og er heldigvis ikke allergisk overfor penicilin, så det går nok bra [:)]
 
ORIGINAL: Atalanta

Tusen takk for kjempebra info!!

Skal jo selvfølgelig nevne for legen at jeg er prøver slik at hun kan velge antibiotika ut i fra det også, men er nå så vitebegjærlig at jeg vil ha mest mulig info på forhånd [:)] 
Og er heldigvis ikke allergisk overfor penicilin, så det går nok bra [:)]

 
goody goody [;)][;)] ja legen er alltid inponert når man har satt seg litt inn i ting.. [:)][:)] Fint du tåler penicilin.. GOOOD bedring da Atalanta
 
Takk for det, har fått Selexid nå, som man vanligvis gir til gravide når de har UVI[:)] Så nå blir jeg nok bra om kort tid [:)]
 
Du bør drikke godt med vann når tar selexid tablettene for å unngå at tabletten lager irritasjon på spiserøret. Det er kjempe ubehagelig.[:)]
 
Back
Topp