Hvilke vogner har du hatt? Og hva var du fornøyd med?

Babyjogger City Elite
- Elsket denne med førstemann og hadde kun denne ene vogna hele vognperioden. Skal sies at jeg fikk baby med refluks så bagdelen var omtrent ubrukt den gangen. Synes sportsdelen er fantastisk; god og romslig, funker ypperlig som sovevogn i barnehagen. Denne gangen har jeg en baby som elsker å sove i vogn så bagdelen er brukt betraktelig mer. Er ikke helt tilfreds med den som bagvogn og har derfor kjøpt en billig ekstravogn denne gangen.

Fordeler:
- Veldig brukervennlig og lett å slå sammen
- Tar liten plass i forhold til mange andre vogner
- Liggedelen kan legges helt ned
- Store hjul og med bagdel blir vognen høy
- Håndbrems
- Tåler høy vekt (35 kilo) og selv 3,5-åringen har god plass i sportsdelen
- Lett å trille.

Ulemper:
- Synes den knirker mye med babybagen på, kan skyldes manglende vedlikehold også :rolleyes:
- Mine foreldre hater vogna fordi det ikke er "gyngevogn" :p
- Fotstøtten er relativt ustabil og irriterende
- Sportsdelen kan kun vendes fremover. Det aller største minuset synes jeg.

Konklusjon: synes den er uslåelig som sportsvogn og har laang brukstid, men er ikke så fornøyd med den som bagvogn.


Emmaljunga City Cross
- Det hører til historien at jeg kjøpte denne på FINN for noen uker siden fordi jeg ble lei av å høre på mormor som klagde over City Elite :hilarious: Betalte 300,- (!) for hele vogna med bag og vognpose inkludert :woot:

Fordeler:
- Veldig behagelig å trille til tross for at det er en 4-hjuling uten svingbare hjul
- Bagdelen er god og romslig
- Gyngevogn (!), babyen sovner veldig raskt.

Ulemper:
- Vogna er ganske stor


 
Basson et eller annet. Klassisk understell, med lufthjul.
Fordeler: Veldig god vogn, lettrilla, stabil etc.
Ulemper: tung å slå sammen, og å ta inn og ut av bil. Tar også stor plass i bil. Litt stor sittedel, men med innlegg fra easygrow funka det fint.

Emmaljunga mondial classic Chrome (tror jeg, har skrevet edge duo en annen plass men kom på at det jo er mondial hehe).
Fordeler: bred så god plass til tjukk vognpose, ganske lun og værbestandig. Lett å trille overalt, utenom på butikker. Stabil, mjuk fjæring og vugger godt. Sittedel kan snus begge veier. Godt håndtak.

Negativt: litt tung og lav, tar stor plass i bil. Litt stor sittedel til de minste, men funka med innlegg her også.

Babyjogger city elite.
Fordeler: lang brukstid, lett å slå sammen og tar liten plass i bil. God kalesje. Lettrilla på asfalt. Bagdelen kommer høyt. Snedig å få kjøpt matbrett til. Stor handlekurv, som nås lett med bagdelen på.

Ulemper: for tilbakelent sittestilling, de små forsvinner litt nedi vogna (hjelper med stropp da), tungvint å få opp ryggen, spesielt om barnet er tungt. Syns også ryggen er litt for myk. Vanskelig å nå i handlekurven når sittedelen er på, og i tillegg kan sittedel kun vendes fremover. For bred på bakhjula sammenlignet med øvrig bredde, så fort å feilberegne inne på butikker. Smal i håndtaket, jeg er bred over skuldrene men lav, så ender med å holde så langt ut på siden jeg kan. Syns den blir for høy til meg i tillegg. Bagdelen vippa/var ustabil, og baby ble liggende litt i nedoverbakke med hodet vendt nedover (dette skal visstnok være bedre på elite 2). Andre skryter av den i ulendt terreng, jeg syns den er håpløs på annet enn slett vei. :p Funka greit nok fra halvannet/to årsalderen, men ikke den vogna jeg velger først. Liker heller ikke fotstøtten. Eneste grunn til at den ikke er solgt er at den er så praktisk å ha med seg i bil, og er bedre å trille utendørs med en trilla/minisportsvogna vi har. Men etter vi kjøpte ei trille og ikke har baby som ligger i bagdel, får den bare være med om vi skal trille utafor butikker/senter.

Trilla vi har kommer jeg ikke på hva heter, og finner den ikke på barnas hus lengre. :p

Fordel: gode seler, stabil rygg til at den er av relativt myk type, ok handlekurvstørrelse, lett å legge sammen og tar liten plass. God kalesje mtp type vogn.
Ulemper: kan ikke regulere håndtaket, det er også tett innpå vogna så man går for nærme og kan lett sparke i hjulene (selv lille meg). Litt vanskelig å styre med ei hånd.

Må funne ut hva den heter. Irriterende å ikke komme på det. :p Helt ok til trille å være.

Edit: gb Qbit+


Tfk twin adventure 2 (har ikke lengre).
Fordel: lett å trille på tross av størrelsen, grei plass i bag og sittedeler til å være søskenvogn, gode lufthjul. God håndbrems. Bagen kunne gjøres om til en liten sittedel, men solgte vogna før vi fikk testa det.
Ulemper: kalesjen er for kort, og den ekstra solskjerminga på dem var helt dust. Litt lite stormtrekk til bagen, så med vinterpose spratt knappene lett opp. Sittedelene kan kun vendes fremover. For tilbakelent sittestilling.
 
Last edited:
Har hat mange, mest fornøyd med Bugaboo. Hat den til to av tre barn.
Har også hat bumbleride, babyjogger og Stokke
 
Stokke crusi
Fordeler : Stor og god bag, høyt oppe så lett å legge ned baby. God tilgang til handlekurv. Ergonomisk sportsdel som er veldig god for de minste. Fin å se på.
Ulemper : nokså stor, vi hadde stor bil så for oss var ikke det noe problem. Sportsdelen er ganske åpen, så det var vanskelig å få nysgjerrige barn til å sove. Crusi var forgjengeren til trailz,hjula var av hardplast og tilnærma ubrukelige på annet enn jevnt underlag.
Favorittvogn til baby

Mountain buggy urban jungle :
Fordeler :God plass til barnet uten at den er så høy, jeg på 160 ser godt over. God trille med lufthjul, og god kurv under. Romslig! Myggnettingen glidelås-es på kalesja, det er genialt.
Ulemper : litt kort i ryggen, bagen er ubrukelig syns jeg, også punkterte de hjula så ofte. Vår er nok ganske gammel (kjøpte den brukt i 2014), og den var upraktisk å legge sammen, beholdt så mye lengde.
Grei som barnehagevogn.

Britax smile 2:
Fordel : Veldig romslig kurv under, god å trille, nokså grei å legge sammen, understellet er veldig greit, Sportsdelen tar litt mer plass sammenlagt. Ekstremt god kalesje. Vendbar sportsdel.
Ulemper : ikke ergonomisk sportsdel, så passer dårlig for de minste. Veldig fin for barn over 1 år!
Vinner til barn over 1 år, du får med kjølebag og sekker og alt mulig under, og barnet sitter godt.

Baby jogger City elite
Fordeler : Vanvittig god å trille. God størrelse på babybag, veldig lun og god for babyer. Jeg liker også at den er litt høy. Sportsdelen har tilnærma uendelig med plass, og er veldig god å legge ned. Jeg har ikke opplevd at stroppene er ujevne, det er jo bare en klype?
Ulemper: Brei over bakhjula, slitsom i butikker, men god ute. Dårlig tilgang til handlekurv med sportsdelen er på. Ikke vendbar sportsdel.
Hvis jeg måtte hatt bare ei vogn hadde jeg valgt denne, suveren å trille.

Babyjogger City mini GT double
Fordel : Utrolig god og lett å trille, selv med to store unger i. God kapasitet på vekt. God plass, selv om den er litt smal i hver sittedel. Smal til å være dobbeltvogn.
Ulemper : Bare fremovervendt.
 
emmaljunga nxt90 med offroad luft-dekk

pros:
miljøvennlig (resirkulert plast)
made in europe
er med overalt på tur (skog, snø, kjøpesenter)
vi bor på landet med grusveger overalt
lett å pakke sammen og løfte
mye bra ekstrautstyr med i prisen når du kjøper vogna
håndtaket kan justeres både i vinkel og høyde - passer godt til meg (1,75) og samboer (2,01)

negative:
bagdelen er litt kort

jeg har ikke prøvd sportsdelen enda :)
 
Emmaljunga Super nitro/super viking 2017/2018
Fordeler:
  • Veldig greit understell, hadde punkteringsfrie, låsbare hjul. Jeg brukte de kun låst, men samboeren likte de best når de ikke var låst.
  • Var ok å styre, både for meg på 1,70 og samboeren på 1,85.
  • Vendbar både sittedel og bagdel.
  • Lett å legge i sammen.
  • God demping.
  • Super viking bagdel var veldig lett å frakte med seg (hadde masse trapper så det var et must).
  • Super viking ergonomisk sportsdel var helt super. Lett å frakte med seg, god kalesje, passet lange barn, gode seler.
  • Super nitro sportsdel (flat), integrert myggnett og solskjerm i kalesje
Ulemper:
  • Super nitro sportsdel (flat), altfor stor, tung og klumpete. Passer nok bedre for større barn som liker å ligge flatt (vi måtte bytte til ergonomisk sportsdel ved ca. 4 mnd. så den ble aldri brukt her).
  • Super viking bagdel er ganske liten og kort, så var ikke plass til stor vognpose (vi brukte dyne). Vi syns det var greit at den var det for da ble det mer lunt i bagen, pluss vi brukte jo den bare i noen måneder så den rakk aldri å bli for liten.
Britax BOB revolution 2018
Fordeler:
  • Kjempegod i terreng og på snø, har store gode dekk (3-hjul).
  • Lett å ta med seg og slå i sammen.
  • Spisebrett.
  • God til å løpe med.
  • Supert regntrekk tilpasset vognen.
  • God kalesje med vindu i (veldig praktisk hvis man skal sjekke om barnet sover uten å måtte gå rundt).
Ulemper:
  • Ikke justerbar fotstøtte. Har ikke justerbar fotstøtte på sittedel.
  • Kan kun være forovervendt.
  • Ikke full liggestilling.
  • Ikke avtagbare seler, så var avhengig av vognpose som hadde borrelås noe de fleste ikke har. Jeg løste det ved å kjøpe en vår/høst pose fra easygrow på salg, og klippet og sydde den til med borrelås. Vinterpose fant jeg heldigvis.
Babyjogger City Tour 2018
Fordeler:
  • Veldig liten sammenslått (går innenfor målene på håndbaggasje på fly hvis man tar av hjulene. Vi har alltid fått den med selv om vi ikke har tatt de av).
  • Praktisk at det fulgte med trekk med seler, slik at det ble en ryggsekk.
  • Enkel å trille.
  • Fotbrett (måtte kjøpes som ekstra utstyr, men var kjekt å ha).
Ulemper:
  • Kan kun være forovervendt.
  • Ikke full liggestilling.
  • Fotbrettet var litt knotete når man skulle legge den sammen
  • Kort kalesje
  • Litt knotete å komme til kurven under vognen
  • Små hjul (men passet fint på asfalt, kjøpesenter, parker, ol.)
 
Heisann ♥️

Er det noen som er kjent med Uppababy Cruz v2 eller Uppababy Vista v2 sine vogner og har brukt de før?

Står mellom en av de to eller Emmaljunga nxt90 outdoor 2021 sin :nailbiting:

Vi trenger hjelp :anyone
 
Heisann ♥️

Er det noen som er kjent med Uppababy Cruz v2 eller Uppababy Vista v2 sine vogner og har brukt de før?

Står mellom en av de to eller Emmaljunga nxt90 outdoor 2021 sin :nailbiting:

Vi trenger hjelp :anyone

hvis du legger ut innlegget under «utstyr til foreldre og barn» så får du nok mer svar enn under denne tråden :)
 
Uff, hatt en god del. Måtte teste ut en del forskjellige typer før jeg fant min favoritt. Å det ble baby jogger city premier. Den er den mest allsidige vognen jeg har hatt.
 
Emmaljunga edge duo til alle 3. Knall fornøyd, stor vogn, men så mye pikkpakk jeg har hatt med. Har to tette, så på lange turer satt hun eldste under vogna.

Men her slutter de med vogn ved 1års alder
 
Back
Topp