Hvilke vitaminer/kosttilskudd tar du?

Tar kun folat:)

Samme her :)
Har kjøpt hele pakka alle de andre gangene, men det har ikke hatt noen hensikt.. folat er det jo god hensikt i så det bruker jeg :)
Ellers får jeg i meg alt fra maten jeg spiser :)
 
Samme her :)
Har kjøpt hele pakka alle de andre gangene, men det har ikke hatt noen hensikt.. folat er det jo god hensikt i så det bruker jeg :)
Ellers får jeg i meg alt fra maten jeg spiser :)

Enig! Man bør heller ikke ta for mye, som regel får man i seg det man trenger igjennom å spise riktig :)

Leste dette på nettet:

Når du er gravid må du også passe på at du ikke får for mye vitaminer og mineraler. Svært høyt inntak av vitamin A er for eksempel blitt knyttet til fosterskader. Unngå derfor A-vitamintilskudd samtidig som du tar tran.

Når du er gravid øker også jernbehovet ditt. Fosteret trenger blant annet jern for å lage sine egne røde blodceller og bygger også opp sitt eget jerndepot. Dette går på bekostning av ditt eget jerndepot. Du bør ikke starte å ta jerntilskudd på egen hånd. Jernnivået ditt må måles tidlig i svangerskapet og ut fra denne målingen blir det bestemt om du trenger å ta jerntilskudd.
 
Tar folat og av og til en vitaminbjørn. Tenkte det var greit med litt ekstra i ny og ne da jeg fortsatt ammer. Egentlig er jeg veldig anti vitamintilskudd.
 
Back
Topp