Hvilke vintersko er varme og har god plass til såle og sokker?

Baby snart?

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Novemberlykke 2020
Kjøpte Viking vintersko, men treåringen fryser på beina i null grader, så det vil ikke fungere til vinteren. Har prøvd med tykkere sokker, men da blir det vondt fordi det er trangt, så han må rett og slett ha noen sko som er større/videre. Har dere noen å anbefale? Vil gjerne ha plass til både tykke ullsokker og ullsåle.

Synes de ullfôra vinterskoene fra bisgaard er gode. Min erfaring er at de er litt større i størrelsen også og har plass til en ekstra ullsokk. Det er allerede ullsåle i dem

Sko med ullfôr er nok tingen. Bisgaard bruker vi, men de er noe smale, så Angulus kan være noe kanskje. Dette er skinnsko med ullfôr.

Kuoma er også en varm sko, selv ikke superfornøyd, de ble også alt for varme her.

Viktig at det ikke blir for trangt nedi skoen, ikke alltid det er nødvendig med tykke sokker, selv om man tror det. Men man må nok prøve seg litt frem. Vi var gjennom mange sko før vi fant våre favoritter.

Har du ca 1,5 cm å gå på i fronten? Mine barn har aldri fryst i viking. Om de ikke har endret noe skal dert være ullsåle og ullforet? Vi har brukt tynne ullsokker, ikke raggsokker da blir det for trangt. Og når det blir trangt så blir det kaldt.
Ellers har vi god erfaring med angelus, men det er viktig at de blir impregnert om ikke blir de stygge og til tider ble de også våte.

Syns skofus og ponny er gode i størrelsen. Men alle vil uansett bli kalde med for lite luft i skoa. Så gå heller en størrelse opp og putt i ullsåle eller ha på ullsokker☺️
Har opplevd at noen viking-sko er veeeeeldig smale, mens andre er normale.

Arauto RAP sine ullforede sko er varme og gode, er veldig fornøyd med de

Mine 3 har aldri fryst i viking sko og der var en rimelig kald vinter sist år. Så min erfaring er at viking sine sko er mer enn varme nok så lenge barna har god nok plass i fronten slik at isoleringsevnen i skoen fungerer optimalt.

Ecco snow mountain gtx uten tvil!!! kjøper aldri noen andre sko etter at vi begynte med de :)

Back
Topp