hvilke vei sitter barna

shorty86

Gift med forumet
i bilen.. må nok krype til korse og snart snu A da han stor gråter pga vondt i beina[:-]

ORIGINAL: Alania

Forsatt forover gjort det over 1år........

[:)]

begge sitter bakover her. Storebror blir 4 år om 3 uker.

Men jeg har tenkt og kjøpe en mindre bil,så da spørs det hvor stor plass det blir.

i utgangspunktet har han grei plass til beina.. får en knyttneve inder kneet hans(jeg har små hender) men han klager over kneeet og låret[8|] har lyst å snu han men... redd vi skal kræsje og det skal skje han noe[8|]

han sitter forovervendt.

ORIGINAL: Mamma til Isak

han sitter forovervendt.

Syns du skal følge det du føler. Det er jo bekreftet at bakovervendt er best - men vi kan heller ikke henge oss oppi alle om ogmen i denne verden. Hvis man havner i så fryktelig ulykke at ingen overlever? Da har bakovervendt ikke hjulpet noen... Ulykker skjer jo når man minst aner og de kan bli milde og harde og selvom jeg syns det er bra at mange holder barna bakover så lenge de kan så må man ikke legge for mye i alt sånt. Da blir man GAL! Snu han hvis du føler at det blir best - hvis du mener at han ikke har det ubehagelig så kan han fortsette bakover[:)].

(det skal også sies at barnemas i baksetet er veldig forstyrrende for (enkelte iallefall) sjåfører så det er ikke særlig tryggt med han bakover hvis han klager mye og bekymret mor har tankene der og ikke på veien)

Bakovervendt[:)]Kommer til å gjøre det leeeeenge enda.

Forovervendt. Har gjort det i et år. Og vi har fått helt andre kjøreturer etter det. Han kasta opp og bare gråt bakovervendt. Så jeg er glad vi gjorde det,for alle tre sin del. Og så er jeg litt enig i hva tjukkaaa sier. Det føles fælt å si sånt, HVIS det mot formodning skulle skje noe, men jeg/vi satt da vel alltid forovervent? Og det har da gått bra. Og tenk på hvor mange som ikke satt i setene en gang før det igjen....

Mitt første barnesete var et "sykkelsete" som mamma hadde trekt med plysj og litt skumgummi,for det var så hard plast ellers.... Så jeg tror det går bra. Om man kunne forhindra noe i en evt kollisjon,vet man jo egentlig ikke? Enhver kræsj er jo ikke som de kræsjbilenes?

Vi er ihvertfall enige om at forovervendt er best for Theodor og oss i bilen. Og vi kommer ikke til å drøye lenge med nestemann heller,hvis det blir de samme problemene...

Sitter bakovervendt, og kommer nok til å gjøre det en god stund til.. [:)]

ORIGINAL: mymmeline

Forovervendt. Har gjort det i et år. Og vi har fått helt andre kjøreturer etter det. Han kasta opp og bare gråt bakovervendt. Så jeg er glad vi gjorde det,for alle tre sin del. Og så er jeg litt enig i hva tjukkaaa sier. Det føles fælt å si sånt, HVIS det mot formodning skulle skje noe, men jeg/vi satt da vel alltid forovervent? Og det har da gått bra. Og tenk på hvor mange som ikke satt i setene en gang før det igjen....

Mitt første barnesete var et "sykkelsete" som mamma hadde trekt med plysj og litt skumgummi,for det var så hard plast ellers.... Så jeg tror det går bra. Om man kunne forhindra noe i en evt kollisjon,vet man jo egentlig ikke? Enhver kræsj er jo ikke som de kræsjbilenes?

Vi er ihvertfall enige om at forovervendt er best for Theodor og oss i bilen. Og vi kommer ikke til å drøye lenge med nestemann heller,hvis det blir de samme problemene...

Sorry altså, men vi har da komt litt lenger mtp forskning og sånt? Jeg har ikke noe i mot de som velger å ha barna forovervendt, men den der "det
gikk jo bra med meg" holdningen fnyser jeg litt av. Vi vet jo bedre i dag, så da gjør vi vel det vi kan? Du hadde vel ikke satt din gutt i et sykkelsete selv om din mor gjorde det med deg og det gikk da bra?

ORIGINAL: Anis

ORIGINAL: mymmeline

Sorry altså, men vi har da komt litt lenger mtp forskning og sånt? Jeg har ikke noe i mot de som velger å ha barna forovervendt, men den der "det
gikk jo bra med meg" holdningen fnyser jeg litt av. Vi vet jo bedre i dag, så da gjør vi vel det vi kan? Du hadde vel ikke satt din gutt i et sykkelsete selv om din mor gjorde det med deg og det gikk da bra?

Ja,jeg er jo helt enig i det. Og jeg vet vi har kommet mye lenger enn det i dag. Hadde han godtatt å sitte bakovervendt,så hadde vi jo for all del latt han sitte den veien lengst mulig. Ække det jeg mener....og nestemann skal også sitte bakovervendt så lenge det går! Men det jeg,noe knotete,ville få frem,det jeg tenker hvertfall,er at alt blir så farlig i dag. ALT er farlig. Og jeg mener at ja,vi kan forebygge og gjøre det vi kan i forhold til at vi er så opplyste og priviligerte i forhold til før, men jeg mener også at det på en måte topper seg med farligheter, og at "det gikk bra før", uten at jeg nødvendigvis mener at det er riktig å TENKE det hver gang....Vi er bare mennesker,vi kan ikke forhindre alt,selv om vi prøver og gjør det beste. Satt på spissen; i bhg der jeg jobber (og sikkert andre bhg) snurrer man opp,eller fjerner huskene når det blir vinter, for man kan jo dette ned av huska og slå seg i hjel....men man kan jo strengt tatt dette på stien borti der,på issvullen og slå oss i hjel... Vet ikke om jeg fikk frem noe bedre hva poenget mitt var jeg,men.. [8D] Det ble litt knotete...

ORIGINAL: MeMyself

Og lange snuppa mi har ikke problem med plassen.
Kan du ikke flytte setet lengre bakover mot framsetet da?

sitter både bakover og fremover.[:-]
sitter bakover til vanlig. men når vi kjørte til bergen nå, som er 8 timer, så brukte vi fremover sete.

ORIGINAL: *MissMe*

WOW... Trodde de fleste BV-barn satt bakover jeg...[8D][8D] Hehe...

Håper for Guds skyld at ingen på "generell" får tak i denne tråden! [:o][:-][8D]

forover.. snudde han når bekkenløsningen var på vei til å bli sitt verste. for tungt  få han inn bakover. han skal nok over i beltestol om 5-6 mnd, da arver Heine actagracoen

ORIGINAL: *MissMe*

ORIGINAL: MeMyself

Og lange snuppa mi har ikke problem med plassen.
Kan du ikke flytte setet lengre bakover mot framsetet da?

hvordan i all verden skal jeg få til det da???[8|] da får jeg jo ikke festa sete ordentlig med selen[8|]

ORIGINAL: Tjukkaaa

ORIGINAL: Mamma til Isak

han sitter forovervendt.

Syns du skal følge det du føler. Det er jo bekreftet at bakovervendt er best - men vi kan heller ikke henge oss oppi alle om ogmen i denne verden. Hvis man havner i så fryktelig ulykke at ingen overlever? Da har bakovervendt ikke hjulpet noen... Ulykker skjer jo når man minst aner og de kan bli milde og harde og selvom jeg syns det er bra at mange holder barna bakover så lenge de kan så må man ikke legge for mye i alt sånt. Da blir man GAL! Snu han hvis du føler at det blir best - hvis du mener at han ikke har det ubehagelig så kan han fortsette bakover[:)].

(det skal også sies at barnemas i baksetet er veldig forstyrrende for (enkelte iallefall) sjåfører så det er ikke særlig tryggt med han bakover hvis han klager mye og bekymret mor har tankene der og ikke på veien)[/size]

enig med deg der altså.. hadde han klaget for å klage hadde jeg nok ikke brydd seg men når han sier det er vondt i kneet og låret får jeg vondt av han.. klønete skrevet av meg før men han sitter med så bøyde bein at jeg får glatt en og en halv nyttneve under kneet hans som han sitter med bøyd hele tiden[8|]

Back
Topp