Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Mamma til Isak
han sitter forovervendt.
ORIGINAL: mymmeline
Forovervendt. Har gjort det i et år. Og vi har fått helt andre kjøreturer etter det. Han kasta opp og bare gråt bakovervendt. Så jeg er glad vi gjorde det,for alle tre sin del. Og så er jeg litt enig i hva tjukkaaa sier. Det føles fælt å si sånt, HVIS det mot formodning skulle skje noe, men jeg/vi satt da vel alltid forovervent? Og det har da gått bra. Og tenk på hvor mange som ikke satt i setene en gang før det igjen....
Mitt første barnesete var et "sykkelsete" som mamma hadde trekt med plysj og litt skumgummi,for det var så hard plast ellers.... Så jeg tror det går bra. Om man kunne forhindra noe i en evt kollisjon,vet man jo egentlig ikke? Enhver kræsj er jo ikke som de kræsjbilenes?
Vi er ihvertfall enige om at forovervendt er best for Theodor og oss i bilen. Og vi kommer ikke til å drøye lenge med nestemann heller,hvis det blir de samme problemene...
ORIGINAL: Anis
ORIGINAL: mymmeline
Forovervendt. Har gjort det i et år. Og vi har fått helt andre kjøreturer etter det. Han kasta opp og bare gråt bakovervendt. Så jeg er glad vi gjorde det,for alle tre sin del. Og så er jeg litt enig i hva tjukkaaa sier. Det føles fælt å si sånt, HVIS det mot formodning skulle skje noe, men jeg/vi satt da vel alltid forovervent? Og det har da gått bra. Og tenk på hvor mange som ikke satt i setene en gang før det igjen....
Mitt første barnesete var et "sykkelsete" som mamma hadde trekt med plysj og litt skumgummi,for det var så hard plast ellers.... Så jeg tror det går bra. Om man kunne forhindra noe i en evt kollisjon,vet man jo egentlig ikke? Enhver kræsj er jo ikke som de kræsjbilenes?
Vi er ihvertfall enige om at forovervendt er best for Theodor og oss i bilen. Og vi kommer ikke til å drøye lenge med nestemann heller,hvis det blir de samme problemene...
Sorry altså, men vi har da komt litt lenger mtp forskning og sånt? Jeg har ikke noe i mot de som velger å ha barna forovervendt, men den der "det
gikk jo bra med meg" holdningen fnyser jeg litt av. Vi vet jo bedre i dag, så da gjør vi vel det vi kan? Du hadde vel ikke satt din gutt i et sykkelsete selv om din mor gjorde det med deg og det gikk da bra?
ORIGINAL: MeMyself
Sitter bakovervendt, og kommer nok til å gjøre det en god stund til.. [:)]
ORIGINAL: *MissMe*
ORIGINAL: MeMyself
Sitter bakovervendt, og kommer nok til å gjøre det en god stund til.. [:)]
Og lange snuppa mi har ikke problem med plassen.
Kan du ikke flytte setet lengre bakover mot framsetet da?
ORIGINAL: Tjukkaaa
ORIGINAL: Mamma til Isak
han sitter forovervendt.
[:)]
Syns du skal følge det du føler. Det er jo bekreftet at bakovervendt er best - men vi kan heller ikke henge oss oppi alle om ogmen i denne verden. Hvis man havner i så fryktelig ulykke at ingen overlever? Da har bakovervendt ikke hjulpet noen... Ulykker skjer jo når man minst aner og de kan bli milde og harde og selvom jeg syns det er bra at mange holder barna bakover så lenge de kan så må man ikke legge for mye i alt sånt. Da blir man GAL! Snu han hvis du føler at det blir best - hvis du mener at han ikke har det ubehagelig så kan han fortsette bakover[:)].
(det skal også sies at barnemas i baksetet er veldig forstyrrende for (enkelte iallefall) sjåfører så det er ikke særlig tryggt med han bakover hvis han klager mye og bekymret mor har tankene der og ikke på veien)[/size]