Hvilke utstyr?

Aina052015

Blir kjent med forumet
Er 16 uker på vei, og begynner å tenke på hva slags utstyr jeg skal kjøpe. Har fått litt klær og smått, men tenker mest på åssen vogn og bilsete dere anbefaler og er fornøyde med?

Tenker først og fremst sikkerhet, så håndtering (vekt, osv).
Er på utkikk etter en vogn som kan brukes til dypvogn, og litt eldre unger( en som kan slås sammen).

Pris er ikke viktig.

Hadde vært flott om dere kunne skrevet merke og modell, og hvor den spesifike vognen kan kjøpes.

Takk på forhånd, hilsen førstegangsmor :-)

Har valgt bugaboo buffalo fordi det er gode hjul, lett å trille på gruss og inne. Når bag tiden er over så kan den flatpakkes. Vognen er ikke super tung. God stable plass (tåler mye kilo under og på styre) kjører lite bil. Ok å slå i sammen.

Kjøpes på baby shop, barnas hus osv.

Jeg skal ha Maxi Cosi Cabriofix bilstol. Denne velger jeg pga den har kommet bra ut i test og fordi den er lett å bære med bebisen oppi :)

Vogna jeg har er en kombivogn ifra TRILLE. Den har store og gode hjul sånn at den kommer godt fram på snøføre (jeg får vinterbaby) og den har god plass både i dypbagen og i sportsdelen :)

Maxi cosi cabriofix som bilsete.
Men kunne sikkert hatt et besafe også:)

Ville kjøpt en vogn med svingbare fremhjul, mye enklere å svinge.
Og så kan man ha barnet mot seg i sportsdelen også. Skjønner ikke hvordan folk klarer å ha ungen fra seg, har prøvd det en gang og ble kjempestressa.
Synes også det er kjempekoselig å titte på henne hele tiden når vi er ute på tur:)

Er 22+5 nå, og har kjøpt Bugaboo Buffalo vogn (10 399,- på Babyshop, men du får 10% rabatt ved første kjøp om du melder deg inn i kundeklubben deres), og MaxiCosi Cabriofix bilstol (Kjøpte denne brukt til 800,- , men den ligger vel på 2 999,- ny). Det er adapter til Bugaboo, slik at du kan bruke den sammen med cabriofix o du skal en liten tur på butikken o.l.
Jeg har selv en liten bil, så jeg ønsket en vogn der jeg slapp å legge ned setene for å få plass.. I tillegg er den kjempe lett, svingbare framhjul (kan låses) og den sportsdelen er ergonomisk tilpasset barnet.
Kommer veldig bra ut i tester, tror det kun er babyjogger (eller noe slikt) som kommer bedre ut. Men vi ønsket ikke 3 hjul da jeg tar en del buss, og mange sier at de velter lett..

Er førstegangs selv (17 uker) og føler det er en jungel av barneutstyr uten like. Tar i mot tips jeg også. ;) vurderer enten vognene Brio Happy Duo eller Bugaboo Buffalo for tiden. De er ulike men begge tror jeg kan passe våre behov, pris har jo også litt å si. Blir litt ekstra gira på Bugaboo når flere her skryter. :)

Jeg begynte med en bugaboo buffalo, veldig fornøyd! Men mini hatet sportsdelen, så måtte bytte.

Har nå en tfk og er veldig fornøyd med den! Skulle jeg valgt på nytt hadde jeg kjøpt tfk med multi x bagen fra starten av:)

Har buggaboo buffalo fordi den har store hjul med tanke på vinterføre og når du ikke går inne på kjøpesenter.

Delene blir små når du pakker bort, bag/ sportdel, lett og stødig vogn. Har bare prøvd den i stuen enda da mini enda bor i magen;)

Har izi go og er fornøyd med det.

Var veldig bestemt på svingbare hjul på barnevognen. Valgte emmaljunga super nitro. Veldig fornøyd. Flyttet ut i skogen for noen uker siden og den fungerer finfint både på grus og traktorvei.
Utenom dette er Troll bedside crib det beste kjøpet og som jeg anbefaler til alle. For min del helt uvurderlig :)
Og jeg vil anbefale omslagsbody og bare droppe dem man trekker over hodet!! Selger gode og rimelige på Lindex evt hm :)

Etter nøysom sondering av barneutstyrsjungelen har vi endt opp med følgende:

- Bugaboo Buffalo
God trillekomfort, store gode hjul. Pluss for svingbare hkul foran som enkelt kan låses. Stooort pluss for oss to som er over 180 cm at den har teleskopstang. Liker at sportsdelen kan vendes for og imot den som triller med et enkelt klikk - ikke slik som med mange andre at det er et sabla styr og helst må fikses før trilleturen og ikke underveis.. liker at sportsdelen har tre posisjoner; legges helt flatt, sitte helt oppreist og en mellomting - i begge kjøreretninger. Få som har dette. Bagen er blant de største bagene, og sittedelen har god skulderbredde. Selene er veldig enkle å justere, et lite klikk bare. De forskjellige delene av selene kan klikkes på pøass en og en, myyye lettere enn å måtte ha alle samlet før de er festet. God plass til lagring under vogna, og håndtaket er sertifisert for 6 kg ellerno. Tar liten plass sammenlagt. Stort pluss for svær kalesje, superpraktisk glidelåsløsning :) Kjøpes på Babyshop/Barnas Hus. Kurt å benytte seg av 10% innmeldingsrabatt hos Babyshop eller 10% rabatt på kjøp over 10 000 kr hos Barnas Hus. Positivt at de holder seg godt i pris til gjensalg. Mange fargevarianter og mye tilbehør å velge mellom. Her ble det svart chassis og khaki trekk :)

- Maxi-Cosi Pebble med 2way fix base. Med adapter fra Bugaboo passer den til vogna. Planlegger å kjøpe neste størrelse i stol 2way Pearl - den bruker samme base som babystolen. Økonomisk positivt siden man ikke behøver å kjøpe ny base. Babystolen er oppfølgeren til Cabriofix. Kommer godt ut i tester. Selene står av seg selv når de ikke er i bruk, letter inn- og utflytting av babyen. I motsetning til Cabriofix er den "airline approved".

2way Pearl er testet ut fra det nye i-size reglementet, og tar ikke større plass i bilen enn babystolen. Kan med et enkelt klikk tas ut av bilen, kjekt ved rengjøring osv. Babyshop har innimellom tilbud på Pebble m/2way fix base for 3499 ellerno, ca 1000 kr i avslag.

Last edited:
Vi har TFK joggster twist, og er superfornøyd med den. Kjøpte den til førstemann, og skal uten tvil beholde vogna til nestemann også. Jeg synes den er stabil, og har aldri opplevd at den har veltet e.l. Min mening er at den funker like godt som bagvogn og som sportsvogn. Den består av mange rom og lommer her og der, som gjør det praktisk å gjemme unna litt stæsj, for å få frigjort plass i stelleveska. Mangle misliker at barnet ikke er vendt mot dem i sportsdelen, men dette har vi ikke hatt problemer med. Bor nord i landet, så var litt skeptisk til snø osv, men dette takler vogna bra. =) Ellers er den enkel å slå sammen, tar liten plass i bilen, er lett å manøvrere og har håndbrems, som jeg setter STOR pris på. =)

Back
Topp