Hvilke utstyr er best?

Brunette87

Forelsket i forumet
Som førstegangs gravid mor, så syns jeg at det er en jungel der ute med baby utstyr.
1. Hva er egentlig best av feks. Voksi pose vs. Easygrow?
2. Og be safe barnesete vs. Recaro zero 1 elite?
3. Hva med bil. Noen som har Mazda. Cx5 eller Mazda 6 stv. Er god plass i de bilene? Eller lønnes det å gå for Ford smax evt. Ww Sharan?
4. Hvor mye klær trenger man til en vinter baby egentlig?
5. Hva med ammepute?
6. Noen som har erfaring med phil and teds navigator sport barnevogn? Den med auto stop brems.

Kan ikke svare på alle spørsmål. Men ang. ammepute har vi cozyfix, funker supert og forenkler ammingen veldig. Ang. bil så bytte vi fra en 5dørs peugeot til Mazda 6 i sommer. Sååå mye større plass! Vi er veldig fornøyd med den hvertfall! Har en stor simo barnevogn som jeg nå slipper å demontere alle delene på, bare klapper den sammen. Også får jeg plass til bagen, vippestol og bikkje baki bagasjerommet og:p God plass i baksetet også. Jeg som er 1,75 kan ha faren min på 1,90 sittende bak meg.

Angående bilstoler så bør man lese forbrukerrådets og NAFs tester av seter. :)
Anbefaler veldig å melde seg inn i Bilstoler-gruppa på Facebook, som har fokus kun på stoler, riktig stol til spesifikke biler etc.

Og hva med stelle veske?

Det er veldig mye smak og behag når det gjelder baby utstyr. Finnes flere tester av ulikt utstyr. Søk på produkt + test på Google så får du de opp.

1) Vi har easygrow vår/høst pose + vinterpose og er kjempe fornøyd med den. Varm og myk
2) har ikke erfaring med de bilsetene, men sjekk ut tester
3) vi har Ford Mondeo. Stor plass og god å kjøre
4) det kommer helt ann på babyen (gulping, lekkasje bleier o.l) og hvor ofte du vil vaske tøy
5) ingen erfaring med den vogna

Generelt er det umulig å si at ett produkt er desidert bedre enn det andre, når man allerede ser på gode produkter. Det er mye smak og behag, og ofte kan man la pris styre. De som har Voksi er fornøyd med Voksi, de som har Easygrow er fornøyd med Easygrow. Det finnes mangemange gode bilstoler, bare sjekk testene på forhånd, velg deg ut en håndfull stoler, og så prøv de i bilen deres. Biler har forskjellig helling i setene sine, noe som gjør at barnestolen også får ulik helning fra bil til bil, derfor kan det være lurt å prøve, og måle helningen. Eventuelt melde seg inn i bilstoler-gruppa på facebook, og spørre hva folk med lik bil som dere har av bilstoler.

Samme med ammepute. Jeg har Bbhugme og Cozyfix, og ELSKER Cozyfix. Andre gjør det ikke. Mange trenger ikke ammepute en gang. Det kan være lurt å vente til ammingen er i gang med å kjøpe, for å se om du egentlig trenger ammepute.

Det er en gedigen jungel, og man må bare prøve seg frem! Mye av utstyret er faktisk veldig bra, så det går litt på smak og behag til slutt.

1. Om Voksi eller Easygrow er best er nok i stor grad en smakssak. Har Voksi vinterpose, Easygrow vår/høstpose og har hatt Easygrow bilstolpose. Har vært fornøyd med alle.

2. Sjekk forbrukerrådets tester. Her er det også mange gode seter, små forskjeller mellom de beste setene.

3. Har begge bilene du nevner og det er helt ok med plass. Har to barn nå og kommer ikke til å vurdere større bil.

4. Ingen fasit. Det er bedre å ha litt lite og supplere enn å sitte med masse man aldri rekker å bruke tenker jeg. Til sistemann, født i desember brukte vi stort sett bare ull.

5. Smak og behag. Har ammet i tilsammen 30 mnd (så langt), har aldri brukt ammepute.

6. Ingen erfaring.

1. Hva er egentlig best av feks. Voksi pose vs. Easygrow?
Smak og behag. Vi brukte ikke vogna overhodet før poden begynte i barnehagen, har vel en vår/høstpose fra Easygrow og etellerannet annet som vinterpose. Begge fungerer.

2. Og be safe barnesete vs. Recaro zero 1 elite?
Det som passer i bilen deres, sjekk at det blir riktig helling (45 grader i babysete) i akkurat deres bil. Så lenge setet består testene er det det viktige på babystolene, resten er smak og behag. Vi har hatt besafe modular og vært fornøyd, andre misliker de stolene.

3. Hva med bil. Noen som har Mazda. Cx5 eller Mazda 6 stv. Er god plass i de bilene? Eller lønnes det å gå for Ford smax evt. Ww Sharan?
Ingen erfaring.

4. Hvor mye klær trenger man til en vinter baby egentlig?
Bare hatt sommerbaby, men på min er ull gull.

5. Hva med ammepute?
Trengte det i starten (første 2 mnd), brukte da Cosyfix. Smak og behag hva man liker eller om msn trenger,

6. Noen som har erfaring med phil and teds navigator sport barnevogn? Den med auto stop brems.
Ingen erfaring.

Sånn generelt, så er det meste av barneting smak og behag, ingen her eller noen andre kan gi deg noen fasit på hva du liker til ditt barn :) noen liker klær med påsydde føtter, noen hater det, andre digger knappeklær, andre vil ha glidlåsåpning, andre elsker omslagsbodyer, andre takler bare halsåpning, noen liker ull, andre bambus, noen foretrekker trehjulsvogn, andre firhjulinger. Etc etc :)

Back
Topp