Hvilke unnskyldninger kan jeg bruke for å slippe unna maset om alkohol og fest i sommervarmen??

Pregosaurus

Andre møte med forumet
  1. Sommeren er høytid for fest, vin til maten og mye annet alkoholrelatert morro.. Men for oss som nettopp har fått de gode nyhetene at vi er gravide og det er aaaalllltfor tidlig å fortelle noen om mirakelet, hvordan kan man slippe unna å drikke uten å røpe seg?? Kjenner jeg sliter med å finne nye unnskyldninger hver helg med festivaler, bursdager og vinkvelder.. Har allerede måttet ty til jobb, urinveisinfeksjon (antibiotika) og influensa.. noen flere ideer til hvordan man slipper unna ??
 
Bland saft og ha på en rødvinsflaske :) eller kjøp alkoholfri vin (med mindre du er sist i vennegjengen til å være gravid, da er det helt sikkert noen som har gjort det før deg).
Kjør til festen?
Skal på tidligvakt i morgen? Om du har en jobb som har tidligvakter;-)
Orker ikke å være fyllesyk i morgen.

Har hørt noen kjøper munkholm og legger de i vann slik at du kan ta av merkelappen, og gjør det samme med pilsner for så å bytte lappen, men syns det høres stress ut :p
 
mye gode ideer ;) synes det er ekstra vanskelig siden "alle" vet at vi prøver og nok ser litt ekstra på meg om eg er for edru:p jobber i omsorgstjenesten så tidligvakter og nattevakter finnes det nok av ;)
 
Åååå det er så frustrerende når alle går rundt å venter på at man skal bli gravid. Jobber også i omsorgstjenesten. Til oss er det alltid slik at hvis noen sier de har hodepine, er kvalme e.t.c. kommer spørsmålet: Er du gravid? Til meg har det vært ett uendelig mas siden jeg ble sammen med mannen og vi giftet oss og kjøpte hus på 1år. (Går litt fort i svingene her men kjente hverandre fra før og følte det var riktig) Spesielt spørsmålet: "Er du gravid? Ånei, men dere prøver vel?" Synes folk nesten er litt frekke. Jeg drikker heldigvis sjelden fra før av så slipper å finne på unnskyldninger ang. det. Men blir vel spørsmål likevel tenker jeg....
 
Eg har heldigvis sluppet det til nå :)
Men munkholm smaker godt synes eg og eg bruker gjerne det når vi griller.
Men hva med og si at du har en hvit mnd pga sukker / diett feks.Om det er noe de kan kjøpe.
 
Jeg og mannen bytter glass når ingen ser på. Liten ulempe med at han får dobbelt så mye da ;)
 
Hodepine!

Jeg drikker svært sjeldent pga migrene, så her er folk vant til at jeg ikke drikker. Så er ikke så mye stress..
 
Hva med å si at du skal være sjåfør?
 
Alkoholfri vin på en vanlig vinflaske er en ganske enkel løsning, men alkolholfri vin smaket grusomt så vil egentlig ikke anbefale den. Sist hadde vi en del fester hjemme hos oss. Da blandet jeg litt drinker, og hadde vann i en spritflaske.. det var bedre enn alkoholfri vin, men utvannet blandevann smaker jo litt spesielt det også da
;-)
 
Jeg kommer t å si jeg fikk nok på forje fest .
- Eller bare nippe med leppa på glasset om noen er like insiserende som sist. Det var i julebordsesongen. ..
 
Noterer gode tips. Skal i bursdager, bryllup, utrdrikningslag m.m de to neste mnd..

Suger opp alt av tips som kommer.

Tenker at alkoholfrivin helt over på annen vinflaske må være et godt alternativ for meg.
Må bare tåle at et smaker noe ekkelt.. Ikke klar for å fortelle eller dele dette med neon andre en de nærmeste.

På de andre siden så er det nok ikke mange som forventer og vet at vi har prøvd :)
 
Carlsberg uten smaker helt kurant, og flaskene er helt like. Om man ikke ser etter, så ser man ikke at det står alco free på flaskehalsen. Ei venninne la flaskene i vann og tok av etiketten på flaskehalsen - tror ingen la merke til det. Ikke jeg ihvertfall!

Også kan jeg tipse om den alkoholfrie rosevinen til torres. Den er faktisk ganske god. Har ikke prøvd hvitvinen, men tror den og er kurant. Hvit er stort sett bedre en rød alkoholfri ihvertfall (syns jeg). Og er jo mulig å helle over på en annen flaske, eller si at man bare hadde en 3 liter i kjøleskapet og ikke ville ha med hele BiB'en.
 
Man skal ikke drikke alkohol hvis man går på antibiotika/penicillin, og det kan jo forklare noen av de andre "symptomene" deres også :) Det er jo begrenset hvor lenge den kan brukes, men den funker bra!
 
Forrige gang jeg var gravid var midt i julebord sesongen, da drakk mannen min opp en ølboks, også fylte jeg den igjen med vann.

Funket supert hele kvelden!
Har også hatt iste i slike gjennomsiktige cider flasker.

Nå har vi ikke samme problem da, siden vi har en fra før, og kan skylde på barnevakt mangel :p
Men det var ikke bare bare denne helgen, når hele vennegjengen skulle dra på festival. Og hvem i all verden hadde dratt i gang hele kalaset, mast i hytt og pine på alle og enhver til absolutt alle var med? Jo, det var meg. Hadde liksom ikke helt følelsen på at pp 19 skulle være klaffen vår.
Men men. Så nå sitter jeg hjemme fordi "barnevakta hadde magesjau", mens hele gjengen er ute på festival. Litt sjalu, men det hjelper enormt å tenke på hva som spirer i magen :Heartpink
 
Back
Topp