Hvilke type ammeinnlegg?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Jeg har flergangs og vasker.

Stort sett engangs fra Libero. Har ett sett i ull til kalde dager ;)

Foretrekker ull. Har dårlig erfaring med engangsinnlegg. Det ble klamt og så klistret de seg ofte fast ... ikke så veldig kult om en er sår eller har sopp.

Bruker engangs, lekker litt ved amming... Har flere i ull som jeg bruker når jeg er ute og det er kaldt

Bruka alltid ull innerst og ett engangs utanpå i tilfelle lekkasje! :)

Brukte ull de første ukene pga vinter. Men ellers aldri brukt noe. Jeg har aldri lekket:p

Foretrekker ull, med engangs utenpå når det har vært mye lekkasjer.
Etterhvert som det ikke var et like stort behov ble det mer engangs.

Har engangs fra natusan, og ull når jeg er ute

Bruker både og. Flergangs fra imsevimse var super om nettene når den lille sov over et måltid, men det begynner å bli noen uker siden sist :/ Engangs fra Coop Änglamark synes jeg er best i den prisklassen, de setter seg ikke fast i det minste :)

Brukte engangs når jeg hadde sopp og måtte bytte ved hver amming, men eller bruker jeg bambus eller ull og vasker :) Trenger forøvrig sjelden innlegg lenger :p

Brukte ullinnlegg fra barnet var nyfødt til det var et par mnd gammelt. Da i tillegg til engangsinnlegg. Engangsinnlegg innerst og ull utenpå. Engangsinnlegg kan man kaste, mens ull må vaskes, så med melkelekkasje var det definitivt det mest praktiske. Dette opplevde jeg som det mest renslige, med tanke på å unngå infeksjoner. Dessuten holdt jo ikke ullinnleggene på melkesølet. Men ull
måtte jeg ha for varmens skyld.
Jeg bruker fortsatt engangsinnlegg siden jeg fortsatt ammer (10. mnd). Jeg lekker også fortsatt melk hver dag og hver natt. Morsmelk lukter ikke akkurat blomster etter et par timer, så det har vært viktig med gode ammeinnlegg. Har vært mest fornøyd med Chicco. De er tynne, og sveller ikke veldig opp selv med stor lekkasje. Avent synes jeg er for tykke. Libero er ikke gode - de er tykke, holder dårlig på lukt og blir utrolig våte og klumpete.

Lekker svært sjeldent. Bruker det bare de dagene jeg skal innom jobben, og da blir det engangs,
Libero sine

Lakk ikke en dråpe sist ammeperiode, men hadde vinterbarn så brukte ull i starten for å unngå betennelse. Nå får jeg sommerbarn, så satser på å klare meg uten :-)

Bruker ull når det er kaldt og bambus når det blir litt varmere. Bambus er meget behagelig å gå med. Og de ser fin ut:)

Mini er litt over syv uker. Må ha ammeinnlegg da jeg har mye melk og lekker dersom det går litt tid mellom mat. Lekker også mye fra det andre brystet når hun spiser. Medela ammeinnlegg funker veldig bra her! Positivt at de er individuelt pakket inn (når man må ha med I stellevesken etc) og at det er to teip på (da detter fe ikke av bhen min). Litt dyre kanskje, men anbefales! :) Har prøvd de fleste andre også, og alle er ok, men liker disse godt. Kjøpes på apoteket.

Back
Topp