Hvilke triks funker hos dere

Lil-17

Forumet er livet
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
når den lille våkner midt på natten og ikke skal ha mat eller noe, hvordan får dere h*n til å sovne igjen?
 
når den lille våkner midt på natten og ikke skal ha mat eller noe, hvordan får dere h*n til å sovne igjen?

Ingen triks funker her. Jeg bare putter i smokken tusen ganger og ber til høyere makter om at babyen skal sovne igjen:nailbiting:

Hun kan ligge og pludre en god stund før hun sovner, hun gråter heldigvis ikke!
 
Ingen triks funker her. Jeg bare putter i smokken tusen ganger og ber til høyere makter om at babyen skal sovne igjen:nailbiting:

Hun kan ligge og pludre en god stund før hun sovner, hun gråter heldigvis ikke!
Hehe, litt sånn som her, men her gråter hun. Jeg må bysse, sovner da fort igjen, men når hun legges ned igjen i sengen sin, så våkner hun og gråter, igjen.
Blir litt samsoving hver natt (fra 2-4 timer) også..
 
Så godt du har funnet noe som fungerer! Er din glad i vann sånn generelt?
Tja, hun liker veldig godt å få drikke som vi store gjør. Vet ikke om det er spennende, gøy eller godt [emoji1]
Men det har roet henne noen netter når alt annet jeg prøvde var Galt [emoji106]
 
Tja, hun liker veldig godt å få drikke som vi store gjør. Vet ikke om det er spennende, gøy eller godt [emoji1]
Men det har roet henne noen netter når alt annet jeg prøvde var Galt [emoji106]
Ikke så nøye så lenge det funker :)
Her er det stas å drikke vann fra tutekopp, men mesteparten blir spyttet ut igjen:p
 
Når han ikke sovner etter mat - ingenting:banghead: da er han ganske konsekvent våken i 90 minutter, trenger ingen underholdning, skravler og turner (på dagen vil han derimot ha en del oppmerksomhet). Jeg prøver såklart jevnlig med smokk, stryke, bysse, amme, men det går nesten alltid 90 min før han så vil ha 30 sek pupp og sovner igjen. Heldigvis sovner han oftest etter nattamming, da i min seng. Tør ikke flytte han i tilfelle han våkner og starter en 90-minuttersøkt, så vi samsover etter at han har fått mat. Jeg synes egentlig det er mest koselig ❤️Hvertfall når vi har dobbeltsenga for oss selv og jeg ikke er redd mannen skal rulle på han/ legge dyna si over han.
Føler iblant litt press på at nå "må" han klare å sove i egen seng etter nattamming, og kjenner tidvis at jeg feiler som mor for at han sover med meg. Men prøver å overbevise meg om at det som funker for oss er riktig, ikke det jeg føler at samfunnet forventer.
Hadde han grått på natta hadde det vært mye mer slitsomt, men blir sliten nok av sånne lange våkenøkter midt på natta også gitt:bored:
 
Når han ikke sovner etter mat - ingenting:banghead: da er han ganske konsekvent våken i 90 minutter, trenger ingen underholdning, skravler og turner (på dagen vil han derimot ha en del oppmerksomhet). Jeg prøver såklart jevnlig med smokk, stryke, bysse, amme, men det går nesten alltid 90 min før han så vil ha 30 sek pupp og sovner igjen. Heldigvis sovner han oftest etter nattamming, da i min seng. Tør ikke flytte han i tilfelle han våkner og starter en 90-minuttersøkt, så vi samsover etter at han har fått mat. Jeg synes egentlig det er mest koselig ❤️Hvertfall når vi har dobbeltsenga for oss selv og jeg ikke er redd mannen skal rulle på han/ legge dyna si over han.
Føler iblant litt press på at nå "må" han klare å sove i egen seng etter nattamming, og kjenner tidvis at jeg feiler som mor for at han sover med meg. Men prøver å overbevise meg om at det som funker for oss er riktig, ikke det jeg føler at samfunnet forventer.
Hadde han grått på natta hadde det vært mye mer slitsomt, men blir sliten nok av sånne lange våkenøkter midt på natta også gitt:bored:

Hvis han våkner her er det sutt, stryking og synging som gjelder. Og vi samsover også ennå:happy: Jeg trives med det; synes det er både koselig og praktisk.Han synes det er trygt og godt, og mannen som står opp i 6 tida hver dag synes det er godt å sove gjennom hele natta(før han tar morgenstellet). Fått noen kommentarer, men har også venninner som har gjort det på samme måte. Han skal selvsagt ligge på eget rom etterhvert, men enn så lenge så fungerer denne ordningen veldig fint for oss.
 
Hvis han våkner her er det sutt, stryking og synging som gjelder. Og vi samsover også ennå:happy: Jeg trives med det; synes det er både koselig og praktisk.Han synes det er trygt og godt, og mannen som står opp i 6 tida hver dag synes det er godt å sove gjennom hele natta(før han tar morgenstellet). Fått noen kommentarer, men har også venninner som har gjort det på samme måte. Han skal selvsagt ligge på eget rom etterhvert, men enn så lenge så fungerer denne ordningen veldig fint for oss.

Godt å høre at det ikke bare er meg. :) Min mann tar også morgenstellet så jeg kan ligge litt lenger, det er veldig deilig.
 
Jeg gir han en bamse/leke, så ligger han å styrer med det en times tid, så blir han sint, får pupp, og sovner. Mens han leker seg så sover jeg bare videre. Skjer vell ca hver natt. Synes ikke det er så stress. Vet ikke hva jeg hadde gjort om han hadde grått da :woot:
 
Vår er flyttet på eget rom- kun fordi hun da sover bedre, ikke fordi jeg mener at de nødvendigvis bør flyttes nå. Hun våkner nå ca 3 ganger hver natt. Først rundt kl 23, da ammer jeg henne tilbake i søvn, og legger henne tilbake i senga. Så våkner hun igjen rundt kl 2, da går gjerne pappaen inn. Hun sovner da alt mellom 10-30 minutter. Han bruker samme som når hun skal sovne for kvelden «shhhh» og pusk på ryggen. Så våkner hun rundt kl 4, da ammes hun i søvn igjen. Å så sover hun til det er morgen rundt kl 6. Da får hun komme opp i sengen min. Her får hun ligge å amme og kose så lenge hun vil- så står vi opp [emoji4]
 
Her går det som oftest greit om hun får smokken og jeg unngår å snakke til henne, da sovner hun som oftest med en gang igjen :)
 
Tja, hun liker veldig godt å få drikke som vi store gjør. Vet ikke om det er spennende, gøy eller godt [emoji1]
Men det har roet henne noen netter når alt annet jeg prøvde var Galt [emoji106]

Leste dette og prøvde med vannflaske, det resulterte i våken baby som tror det er morgen [emoji23] så nå sitter vi å her å flirer
 
Back
Topp