Hvilke tradisjoner fra du var barn vil du føre videre til dine barn?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Noe du husker som ekstra koselig. Noen du ikke vil videreføre?

Påskeegg og julestrømpe kommer jeg på i farten hverfall.. Også tegnefilmer på julaften (morgenen).
Også tradisjonell mat til forskjellige årstider..

• Liker
Reactions: EJ
3 nøtter til askepott som alltid står på på julaften :D

Lese bok under kveldsmaten.

Ja julestrømpe er et must:) og adventskalender:) og tre nøtter til askepott og reisen til julestjernen:)

Ikke så høytidlige, men i min familie spiste vi middag ved middagsbordet - sammen. Det syns jeg var utrolig koselig. Syns man er så mye på mobil, pc og ser på tv at man glemmer å ta vare på de fine øyeblikkene i hverdagen. Så hos oss spiser vi sammen, og liker ikke at mannen slenger seg i sofaen med middagstallerkenen.

Ikke så høytidlige, men i min familie spiste vi middag ved middagsbordet - sammen. Det syns jeg var utrolig koselig. Syns man er så mye på mobil, pc og ser på tv at man glemmer å ta vare på de fine øyeblikkene i hverdagen. Så hos oss spiser vi sammen, og liker ikke at mannen slenger seg i sofaen med middagstallerkenen.
Samme her. Vi spiste alltid middag på kjøkkenet, la av røret på telefonen (den gang vi hadde hustelefon :p ) og skrudde av lyden på tv. Den vil jeg videreføre.

Tre nøtter til Askepott på julaften:) (enten de vil eller ikke;) og julete barne-tv julaften, ikke det en ser hver dag. Bake pepperkaker (og spise deig) sammen, med hjemmelaget pepperkakedeig(!) I det hele tatt tradisjon med å lage ting hjemmelaget, ikke halvfabrikatbaking. Baking skal være kos, med litt grising, deigsmaking, eggeskall som må plukkes ut av røren, små barn stående på stolen for å hjelpe ikledd altfor stort forkle, enda det er et barneforkle. Vil lære dem at førjulstiden er kos, ikke stress:)

Spise middag sammen. Gå turer i helgene. Ekstra god frokost første juledag og første påskedag, sistnevnte med egg og kakao. Være ute i gatene hele 17.mai. Julestrømpe lillejulaften. Påskeeggjakt med oppgaver. Hver sommer er det en dag med sommerland i bø (ny tradisjon en dag i bjørneparken og en dag på høyt og lavt). Være med å bake, mamma bakte mye. Å dra på stranda ved strålende fint vær på sommeren er en selvfølge (sambo kan finne på å ta med guttungen på besøk å sitte inne). Telt i hagen. Nyttårskonserten første juledag. Tre nøtter til askepott pp julaften.

At vi spiser mens vi lytter til Sølvguttene ❤

Spise middagen sammen,frokost og kvelds også i helgene.
Helgene skal stortsett være familietid hvor vi gjør ting sammen:-)

Ellers julestrømpe,påskeegg,julemorgen sammen med godis og tegnefilm i pysjen:-)

At vi spiser mens vi lytter til Sølvguttene ❤
Jaaaa! Det har vært en utfordring her da middagen gjerne tar tid og pakkeåpningen tar tid og så bør ikke ungene være i seng så sent. Prøvd å spise tidligere men det blir liksom litt "feil" :p

Back
Topp