Hvilke tilskudd tar dere?

HeltPåTur

Elsker forumet
Aprilspirene 2025
Jeg har frem til i dag tatt den der pakken med 4 forskjellige tabeletter for gravide fram til uke 12. Men nå er den (heldigvis) tom, og jeg tenker om det er noe annet enn folsyre som er lurt/viktig å ta? :)
Noe som er lurt å ta de 12 første ukene, eller noe som er lurt å ta videre i graviditeten også?
Jeg orker ikke tanken på å svelge alle de der store tabelettene i den pakken jeg har hatt, blir kvalm hver gang...:p

Folsyre sa min lege. Men jeg kunne velge å ta noe multivitamin i tillegg, strengt talt trenger man det ikke om man har ett variert og balansert kosthold.. men hvem har da det!! hihi :=)

Folat og multivitamin....og så prøver jeg å ta trankapsler, men blir sjelden i disse kvalmedager....

tar kun folsyre

Folsyre og vitamind. Burde ta omega3 el noe siden jeg ikke spiser fisk, men klarer ikke å svelge sånne store piller og tran er utelukket.

Jeg tar folat, omega3 og d-vitamin. Akkurat nå tar jeg også et Greens-tilskudd for å få litt ekstra energi. Det hjelper (fra 0% energi til... 10% ;)

Folat også tar jeg di vitaminbjørnene , namnam :P har bestilt sånn vitamin for gravide men har ikke kommet enda :P

:) kun folat..

Er vel folat de første 12 ukene. Og omega 3 er viktig hele veien. Tar folat, multi og selolje når jeg husker det. :)

Tar folat. Har ikke blitt tran kappsler denne gang for med kvalme ol er de jo heilt umulig å få ned og ikke noe særlig å gå å gulpe resten av dagen:/ men må vell få kjøpt en boks å prøve å ta de før jeg legger meg.

Tar folat og multivitamin med omega 3. Kommer til å bruke folat til den er tom, da jeg har hatt noe folatmangel,

Jeg tar også vitaminer fra en sånn pk for gravide. 4 stk om dagen...(omega, multivit/mineraler, andidoksidanter)
sliter litt med den blåbærantidoksidant pillen og tar den sist.
Smaken sitter liksom igjen en stund etter....kvalm

folsyre, men vurderer å kjøpe ei flaske med floradix mixtur ;) kjenner det blir litt lite vitaminer i kostholdet nå, når middagsinntaket er på et lavmål.. ^^

Jeg blir å fortsette med mine multivitamintabletter. Kjøpt i Sverige, så de har 0, 4mg folsyre. Tenkte spise de opp men blir nok mer annenhver dag eller noe :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg bruker også en sånn pakke for gravide med fire tabletter om dagen, de er store og ekle å svelge men jeg tar dem sammen med havregryn og yoghurt på morningen og da går det bra :)

Back
Topp