Hvilke tidlige tegn på graviditet hadde du?

Pin-up

Forumet er livet
Dere som er eller har barn fra før; hvilke tidlige graviditetstegn har/hadde dere? Da tenker jeg i utgangspunktet før ikm:)
 
jeg var kvalm og svimmel som jeg trodde at kun var bivirkninger på pergotimen :p men viste seg at at det var en liten gutt som ville komme til oss 8,5 mnd etterpå :p
 
Begge gangene hadde jeg ingen graviditetstegn før jeg var 6-8 uker på vei. Siden vi hadde vært langtidsprøvere hadde jeg etter hver el tidligere hatt alle de typiske tegnene, de som vi leter etter og som vi håper skal være de tegnene som forteller oss at denne gangen gikk det... Men da vi endelige fikk det til å klaffe kjente jeg ingenting. Ikke ømme bryster, ikke kvalme, ikke stikking i mage eller korsrygg og ikke antydning til tretthet... Merkelige kroppen min, sier nå bare jeg :think005 :think005 :smiley-angelic006
 
jeg kunne tydelig se forandringer i brystene de 2 siste gangene jeg var gravid......... MEN, for 2pp siden så skjedde de samme forandringene, uten at jeg var gravid :rolleyes:
 
Forstoppelse, bittelitt ømme brystvorter, PMS humør og føltes støl nederst i magen når jeg strakk meg.
Var sikker på at det ikke hadde klaffet, kjentes ut som om mensen var rett rundt hjørnet.
 
Sist jeg ble gravid trodde jeg at jeg absolutt IKKE hadde kunnet bli gravid den mnd, så tok egentlig bare test for å utelukke graviditet :p haha, sto helt i sjokk når det lyste GRAVID mot meg, skjønte ingenting :) men så blei jeg jo superhappy så fort jeg fikk summa meg :D

Nei så som du skjønner så har altså ikke jeg hatt noen særlig tidlige gravidsymptomer, kommer først når jeg er 6-8 uker på vei som regel :)
 
Med jenten min var jeg så sulten! Var egentlig sikker på jeg ikke hadde blitt gravid den måneden, så sikker at jeg til og med hadde åpnet en øl, men så var det mindre enn tre timer siden jeg hadde spist masse middag, og jeg var kjempesulten! Så tok en test, og måtte gi ølen til mannen ;) Dette var 12 dpo, eller 13 dpo ifølge ul-termin :) Nå forrige gang hadde jeg ømme pupper og var trøtt og uggen i en uke før jeg fikk positiv test. Og alle gangene har jeg ikke følt meg så "pms-sint". Blir alltid fryktelig utålmodig og fort sint fra ca en uke før mensen. Men ikke de gangene jeg har vært gravid :)
 
Med Oddmund var jeg veldig følsom og hormonell, gråt over reklame og ble hysterisk over den minste ting. Veldig tissetrengt og oppblåst 9 dpo, positiv test samme dag:)
 
Tjaa egentlig veldig lite... Mensen uteble ! Jg ble gravid den mnd jeg ga opp helt. Så jeg trodde aldri i verden at jeg var gravid og selvom mensen uteble trodde jeg ikke det.
 
TR var vekk, men det tenkte jeg ikke på siden jeg alltid har hatt skikkelig ustabil syklus. Hadde en del kvalme når jeg ble sulten. Hadde ett skikkelig blodtrykksfall en gang. Ellers var jeg skikkelig trøtt også var brystene skikkelig ømme. Klarte ikke å ligge på magen også var det forferdelig å ha bh på. Når jeg skulle handle middag endte jeg opp med masse søtt i tillegg. Måtte le da jeg tømte handleposen, for dette var ikke normalt, så det var vell da jeg fikk en liten misstanke. :)
 
Dere som er eller har barn fra før; hvilke tidlige graviditetstegn har/hadde dere? Da tenker jeg i utgangspunktet før ikm:)

Syyyykt ømme pupper :p hehe
Klarte nesten ikke å ha på bh en gang, og det å gå trapper var et helv***e :p haha
 
Ingen før uke 6
 
Vanvittig ømme nipler fra så tidlig som 3 dpo!!! :p Pleier å få ømme pupper noen dager før menstruasjon, men siden selve niplene ble så ømme og det kom mye tidligere enn vanlig fikk jeg mistanke.. :)
Blodårene på brystene ble tydeligere etter ikm.. :)
Ble også fryktelig trøtt noen dager før ikm.. litt mer enn vanlig, følte meg tom for energi.
 
Jeg begynte å bli litt uvel rundt 9 dpo, og synes blodårene på brystene var tydelige samtidig. Det var det som gjorde meg mistenkelig så tidlig, og fikk svak positiv test dagen etter.
 
Nr 1: veldig ømme pupper, trøtt, oppblåst (altså det samme som rett før mensen bare mye tidligere og mye sterkere). Og en magefølelse som gjorde at jeg bare "visste" at jeg var gravid.

Nr 2: ikke planlagt så la ikke merke til noe før jeg begynte å lure på om mensen ikke skulle ha kommet. Ingen symptomer her før kvalmen meldte seg mer og mer fra uke 6
 
Gravid nå, og var veldig svimmel og hadde såre/ømme nippler i en uke før jeg testet positivt :)
Dette var unormalt for meg, siden jeg aldri har noe sånt før tr, så på en måte skjønte jeg det. Men ville ikke bli for glad, så jeg tok det som tegn på tr bare :p Var også litt kvalm på kveldene..
 
Back
Topp