Hvilke tanker og evt planer har du for permisjonen?

Men hvorfor skal han ta ut permisjon når han uansett har fri?

Mye jeg ikke forstår )

En gang i uka de to ukene han jobber har dere også ingen til å ta seg av babyen, tar du den med deg? En annerledes, og av den grunn interresant, løsning dere har i alle fall :)

Og selv om du er hjemme, så er det jo åpenbart ikke som om du egentlig har fri, så hvordan du skal få det til å gå opp de to ukene han jobber synes jeg hørtes tøft ut

Hehe, du er ikke den eneste som synes dette er litt innviklet:p men det blir borte en del penger når småtten kommer, og når han tar perm i friukene får han omtrent dobbelt med lønn. Er visst vanlig praksis i firmaet.

Har ordnet med skolen slik at jeg kan ha litt mer fravær enn hva som er greit, men det kan nok hende han får bli med på skolen noen ganger også. Har barnevakter som kan bli med og trille i gangene:p

Tøft blir det ja. Men jeg har klart det med en unge, så da skal jeg klare det med to også:) jeg er ekspert på skippertak, og jeg har klisterhjerne når det trengs. Målet til våren er hvertfall ikke å gå ut med bare A. Her er jeg fornøyd om jeg står:p jeg er mer nervøs for hjemmeeksamen som er fra 5.-18.januar, enn for hvordan det blir når han kommer faktisk:p
 
Har egentlig ikke lagt store planene, men håper det ikke blir beinkaldt i allefall, slik at vi får oss en trilletur hver dag :) Men her kan jo temperaturen fort komme ned i 25-30 minus på det verste, så må vel bare stålsette seg først som sist på at det kan bli noen innedager...
 
Det kan bli heftig, når er egentlig ternin?
 
Håper du få en sovebaby da :)
Jeg ønsker meg en... normal babytid.
Første hadde kolikk
Andre ble smittet av sin superforkjøla storebror 5 dager gammel, og ble innlagt på sykehus med RS infeksjon 1-2 uker gammel. Den fikk hun altså av sin bror. Han på sin side fikk astma av den. Hu hei for en vinter vi hadde det året. Mye hoste og sykdom og styr. Toppet med omgangssyke i påska, begynte med storebror 50 meter før vi var hjemme fra barnedåpen hennes.

Denne gangen.... gjerne en rolig og fin barselstid :)
Å grøss, signerer en normal babytid! Eldstemann startet med kraftig astma og falsk krupp som krevde sykehusbehandling minst 3 ganger i uka, da var han 2 uker. Det ga seg ikke før vi fikk forstøver hjemme og kunne bruke den masaange ganger i døgnet når han var rundt 18 mnd. Med nummer to var jeg student og var hjemme de første 6 ukene før mannen tok permisjon frem til bhg start. Jeg måtte ukependle i 6 mnd når ungene var 1 og 3 år, det tok på både meg og dem.

Denne gangen er det min tur til å kose meg med baby og tid hjemme :) Håper du også får en rolig babytid!
 
Meg du spurte?:p
Jeg har hvertfall termin 23.01. Og jeg har billetter til Disney on ice 20.01. Så han kan bare holde seg inne til termin:p
Deg ja, tenkte på den eksamen om baby kommer litt før...
 
Jepp. Den er jeg litt bekymret for. Er heldigvis hjemmeeksamen, så blir det for vondt å sitte lenge, eller OL baby kommer før, så har jeg bestilt mamma til å være sekretær:p
Er en løsning på alt;)
 
Har vel ikke lagt store planer. Føste tiden tenker jeg kommer til å gå med på å venne seg til at jeg er blitt mamma og alt som følger med det :) håper på å komme meg ut på trilleturer når værste isen på veiene er borte. Og ellers gleder jeg meg til å kunne begynne å trene igjen. Ikke minst å gå tur med hunden ! ☺
 
Har et lite håp om å få tatt et lite fag i vår. Det hadde vært veldig deilig å blitt ferdig med så jeg kan bli ferdig på nominert tid, men man vet jo aldri hvordan det blir så det tar jeg som det kommer! Har også et håp om å få tatt et sommerkurs :) Ellers gleder jeg meg til å få en ny liten verdensborger i hus, og til trilleturer med den lille.
 
5år siden sist her så det skal bli spennende med nummer 2. Er liksom ikke bare en lengre å ta seg av men det satser jeg på skal gå bra :) ellers har vi flyttet i et nytt boligfelt, dog mere sosialt med tanke på at det er flere venninner av meg som nettopp har fått og skal få irundt min tid. Blir nok masse trilleturer i skog og mark, amming, skravling og bare nyte tiden...virkelig savnet alt ved en baby;)
 
Her er planen å ta det med ro og ta det som det kommer :) veldig spent på hvordan snuppa tar storesøster rollen :)
Må tilbake på skolebenken til høsten ettersom de endrer timeplanen så mye. Så da skal samboer ha 2 dager perm i uka, veldig spent på om han må bli med på skolen om babyen forsatt ammer mye på dagtid. Håper skolestarten drøyer til uti oktober, ettersom jeg tar det faget de endrer på nå, men ikke får fullført har jeg jo en del av undervisningen allerede :)
 
Jeg skal skrive ferdig masteroppgaven min og ellers kose meg så mye som mulig :)

Siterer denne!! Skal også (forhåpentligvis) skrive ferdig. Er ganske heldig med at jeg går ut i termin i starten på januar, men har juleferie fra 18. Des. Så fremt jeg er i full jobb fram til da i alle fall. Da har jeg litt tid før det begynner å bli veldig tungt og ;)

Men en ting vet jeg at jeg vil gjøre mer av i permisjonen: babykino! Det gjorde jeg bare en gang sist gang. Det var et genialt tilbud!!
 
Jeg skal kose meg med den lille:) Det er min eneste plan.

Om hun blir lik storesøsteren innebærer det tur hver dag, så hun får sove i vogna. Ellers observerer jeg at babysang er veldig populært her, så kommer nok til å prøve det.
 
Nyte tiden med familien min ❤️
 
Nyte de første seks månedene med familien og forhåpentligvis klare å gå skole når høsten kommer of jeg enda er i permisjon.
 
Har ikke tenkt så mye på det ennå, men skal i alle fall nyte tiden sammen med familie og venner. Håper på en del trilleturer og byturer. :) Så vil jeg gjerne fullføre albumene jeg holder på med, og diverse andre småprosjekt.
 
Hmm, jeg gleder meg ikke til noe.
Livet er vanskelig å tøft, så å klare å glede seg til noe i det hele tatt her i livet vet jeg ikke når skal skje igjen...
Prøver så godt jeg kan å være innom her litt for å se om det å få en baby igjen kan bli greit, men har så mange andre følelser å bearbeide at det føles bare vanskelig å tungt med en baby akkuratt nå. Får ganske panikk når jeg er med på de her nedtellingene og ser at det nærmer seg stadig til babyen kommer....... Skulle ønske jeg kunne gå bakover i tiden, og ikke fremover nå......
 
Hmm, jeg gleder meg ikke til noe.
Livet er vanskelig å tøft, så å klare å glede seg til noe i det hele tatt her i livet vet jeg ikke når skal skje igjen...
Prøver så godt jeg kan å være innom her litt for å se om det å få en baby igjen kan bli greit, men har så mange andre følelser å bearbeide at det føles bare vanskelig å tungt med en baby akkuratt nå. Får ganske panikk når jeg er med på de her nedtellingene og ser at det nærmer seg stadig til babyen kommer....... Skulle ønske jeg kunne gå bakover i tiden, og ikke fremover nå......
Det hørtes ikke noe godt ut. Har du noen å snakke med om dette?
 
Signere Sara, det hørtes ikkje noe kjekt ut :( Håpe du har noen å snakka me, eventuelt kontakt jm (de hjelpe me de utroligste ting). Sende deg ein god klem <3
 
Back
Topp