Hvilke tanker og evt planer har du for permisjonen?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Spennende å høre hva folk tenker :)

Min permisjon begynner fredag 18. desember når jeg går fra jobb, gitt at jeg står i jobb frem til permisjon. Da er det først og fremst juleferie. Men etter jul og nyttår (satser vi på) kommer babyen, og da er det permisjonstiden reelt starter føler jeg. Siden guttungen har skolefri tom 3.1 og jeg regner med resten av familien også har juleferie da, er det bare ei uke fra de andre begynner på hverdagen i 2016 til jeg har termin.

Jeg gleder meg til trilleturer, lange, koselige turer med lille.

Jeg legger minst mulig planer, jeg skal ta det som det kommer og kose meg, veien blir til mens vi går, og er det noe jeg har lært av de første to er at ting ikke alltid blir som man tror.
 
Hørres kanskje teit ut, men eg glede meg te å bevega meg igjen og etterhvert få begynt å trena igjen. Det e noe eg savne veldig nå som formen e så dårlig.

Så glede eg meg veldig te møte mellom storesøster og lillebror og koss det utvikle seg :)

Glede meg te longe turar, barseltreff og shopping ;) Tenke eg tar det som det komme, vil ikkje legga noen store planer for koss tiå blir brukt, bortsett fra at eg ska prøva å verra besvisst på å nyta tiå mest mulig :)
 
Starter permisjonen samme tid som deg Sara :) har absolutt ingen erfaring eller forventing om hvordan permisjonen blir. Men det høres lenge ut med alle de ukene, så må som du sier bare ta det dag for dag :) Håper på en god sommer <3
 
Ja, det er ikke tvil om at noe av det som gjør at jeg gleder meg til lange trilleturer er.... de lengste turene jeg går nå for tiden er stort sett fra bilen og inn på jobb. Bekkenet mitt har et begreset antall skritt pr dag, og da prioriteres ikke å gå tur, det er der ikke nok til
 
"Godt" og hørra eg ikkje e aleina om å tenka det :)

Når du skreiv 18. Des, så følte eg jammen det ikkje e lenge te :) Det går framover, sakte men sikkert :) Tror eg starte 20. Des i permisjon :)
 
Jeg starter også egentlig 20.12, men siden det er en søndag så er 18.12 siste arbeidsdag, jeg har kontorjobb mandag-fredag
 
Gleder meg også til lange trilleturer:) Denne gangen har jeg minst ei venninne som er hjemme samtidig, og da er det lettere å komme seg ut:) Sist kjente jeg ikke mange, så fikk ikke de lange trilleturene før jeg ble med i barselgruppe (nærmere 3 mnd etter fødsel).
 
Jeg starter permisjonen i grunnen 22 desember, men siste arbeidsdag for meg er 18 for mandagen tar jeg fri :)
 
Trilleturer, tid med nurket og bedre bevegelighet:)
 
Då e min start 22. Des :) Tok bare minus to, siden eg har termin to dagar ette deg Sara!

Har samme termin så Lismick, så då stemme nok 22. Des :)
 
Her skal mannen ha all permisjon, og jeg skal gjøre meg ferdig med siste året på høgskolen:p
Jeg er bare på skolen en dag i uken, så sånn sett blir vi begge hjemme stort sett.

Egentlig så gruer jeg meg til babytid og skole, men jeg har klart det før og håper det skal gå like bra nå:) men også derfor gleder jeg meg mest til juni. Da skal det nytes:)
 
Her skal mannen ha all permisjon, og jeg skal gjøre meg ferdig med siste året på høgskolen:p
Jeg er bare på skolen en dag i uken, så sånn sett blir vi begge hjemme stort sett.

Egentlig så gruer jeg meg til babytid og skole, men jeg har klart det før og håper det skal gå like bra nå:) men også derfor gleder jeg meg mest til juni. Da skal det nytes:)

Noen uker må du jo ha da, eller om du ikke har rett på permisjonspenger siden du er under utdannelse er det vel engangsstødna da, men han kan tidligst starte sin permisjon 6 uker etter fødsel, de ukene før det er regnet som mors uker rett og slett av fysiske årsaker.

Du er i fullstidsstudie, så han får ta permen, sant ja?


Korrigerer meg selv, jeg ser av skjema at far kan søke om å få overført mødrekvoten til seg sdersom mor ikke har rett på foreldrepenger?
 
Last edited:
Jeg skal ta livet med ro å kose meg :) Dette blir siste permisjon også. Ingen mer bestemte planer enn det :-D
 
Jeg gleder meg til kjæresten min har pappaperm! Jeg er jo hjemme uansett hele tiden :p jeg tror jeg kommer til å ha perm fra mandag 14. Desember. Så blir jo de første 6 ukene etter fødsel mine og mannen blir hjemme to første ukene. Blir da altså 4 uker aleine så tar mannen sine 10 uker. Da har vi kommet ut april. Så blir hele mai min med mye fridager for mannen. Så er siste tiden fellesperioden og vet ikke helt hvordan den blir ennå :)
 
Permisjonene starter 31.12, men jeg jobber ikke jul i år så jeg har fri fra 23. Da tar jeg ferie først og så skal jeg nyte de siste ukene hjemme med å vaske klær og legge på sengetøy til lille kommer. Gleder meg til de to ukene etter fødsel hvor mannen skal være hjemme med oss, det har han ikke fått vært før fordi han ikke har fått lønn.

Ellers gleder jeg med til å kunne gå lange turer med vogn og hund og bli kjent med de andre i kommunen som får baby samtidig. Gleder meg veldig til å ha mer tid med gutta etter skolen og slippe stress med å rekke lekser, middag, aktiviteter og lekebesøk etter jobb, skole og SFO. De har to korte dager i uka så det blir deilig!
 
Mannen min har vært hjemme med oss de to første ukene begge gangene før.

Denne gangen aner jeg ikke hvordan det blir med mannen, han har nemlig ikke jobb fra 1.12 og inntil.... vel, han finner seg noe nytt.
 
Noen uker må du jo ha da, eller om du ikke har rett på permisjonspenger siden du er under utdannelse er det vel engangsstødna da, men han kan tidligst starte sin permisjon 6 uker etter fødsel, de ukene før det er regnet som mors uker rett og slett av fysiske årsaker.

Du er i fullstidsstudie, så han får ta permen, sant ja?


Korrigerer meg selv, jeg ser av skjema at far kan søke om å få overført mødrekvoten til seg sdersom mor ikke har rett på foreldrepenger?

Jaja, de 6 ukene er jo klart jeg skal ha:)
Jeg har ikke rett på permisjonspenger fordi jeg har studert fulltid og dermed ikke jobbet meg opp til dette. Det blir engangsstønad og fødsels/barselstipend fra lånekassa. Jeg må bare huske å søke meg inn på nytt studie til høsten for å ikke miste pengene fra lånekassa:p

Mannen jobber skift (14 på, 14av), så han tar permisjon i friperiodene (som er avspasering, ikke fri:p), og jobber sånn sett som normalt.
Ikke veldig lett å få alt til å gå opp når jeg er student, og jeg regner med det blir litt mye papirstyr, men teoretisk sett, og etter lover og regler, så skal det her funke:p
Han har rett på permisjon så lenge jeg er 100% student eller i 75% jobb tror jeg det var. Og siden jeg er hjemme uansett pga studiene, så tar han alt som er felles:)
 
Men hvorfor skal han ta ut permisjon når han uansett har fri?

Mye jeg ikke forstår )

En gang i uka de to ukene han jobber har dere også ingen til å ta seg av babyen, tar du den med deg? En annerledes, og av den grunn interresant, løsning dere har i alle fall :)

Og selv om du er hjemme, så er det jo åpenbart ikke som om du egentlig har fri, så hvordan du skal få det til å gå opp de to ukene han jobber synes jeg hørtes tøft ut
 
Jeg har store planer om å gå lang tur hver dag og komme meg i form igjen!

Mest sannsynlig blir det også en gid del oppussing da vi skal overta min fars hus! Så jeg satser på en sovebaby som er lett å ha med å gjøre:p

Dessuten tenker jeg at vi får en nydelig vår og sommer med mye sol og høye temperaturer siden det var lite av det iår! Så da tenker jeg å være mye ute og ordne i Hagen, reise litt på turer på hytta og bare kose med lillingen:)
 
Håper du få en sovebaby da :)
Jeg ønsker meg en... normal babytid.
Første hadde kolikk
Andre ble smittet av sin superforkjøla storebror 5 dager gammel, og ble innlagt på sykehus med RS infeksjon 1-2 uker gammel. Den fikk hun altså av sin bror. Han på sin side fikk astma av den. Hu hei for en vinter vi hadde det året. Mye hoste og sykdom og styr. Toppet med omgangssyke i påska, begynte med storebror 50 meter før vi var hjemme fra barnedåpen hennes.

Denne gangen.... gjerne en rolig og fin barselstid :)
 
Back
Topp