Hvilke tanker har du om fødselen og tiden etter?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
Hva tenker du kommer til å skje? Er du spent eller nervøs, eller tar det hele med ro?

Oh, en veldig god mix av alt egentlig. Jeg er kjempespent og gleder meg sinnsykt :woot: Samtidig som jeg er nervøs og gruer meg litt :nailbiting: MEN.. jeg tar det hele skikkelig med ro :happy:

Spent på hvordan den tida blir med ei i hus allerede,... sist lå jeg lenge ut over formiddagen siden jeg var mye våken på natta. Men det vil jo ikke fungere nå....

Gleder meg jeg. Fødsel er høydepunkt i et langt svangerskap. Skulle heller fødd flere ganger enn å være gravid så lenge. He he. Er jo litt spent også. Bor 1,5t unna sykehuset, så håper jeg slipper å fø o veikanten bare. Men regner med alt går fint. Fin årstid å få barn på.

åååh gleder mig så till födsel! Men gruer mig litt till tiden etterpå. Var ikke sår eller noe men slet litt med halebeinet, det fick sig en tryck siden jag måtte ligga på rygg å föda, och det vill jag inte igen! Ellers er renselen ganska kjip, och så är man hög på endorfiner efter födseln, och samtidigt så trött, siden iaf jag och sikkert mange med mig har svårt å sova de första dyngen! Man sitter og super in hvert enenst ögonblick med den lille skatten... gruer mig till såre brystvorter och puppespreng, som brukar komma som ett pang på dag to här, noe som är ett heldig problem, allikevel vondt som fy! Og så barseltårarna! äääh dem er ikke så glamorösa. Jag tror jag skal si nej tack till all form for besök de första to ukerne för både min och familiens skull. Vill gärna se hur gutterne tar det å få en liten bror å dela oppmerksomheten med. Så eh, ja mange tankar här! :p

åååh gleder mig så till födsel! Men gruer mig litt till tiden etterpå. Var ikke sår eller noe men slet litt med halebeinet, det fick sig en tryck siden jag måtte ligga på rygg å föda, och det vill jag inte igen! Ellers er renselen ganska kjip, och så är man hög på endorfiner efter födseln, och samtidigt så trött, siden iaf jag och sikkert mange med mig har svårt å sova de första dyngen! Man sitter og super in hvert enenst ögonblick med den lille skatten... gruer mig till såre brystvorter och puppespreng, som brukar komma som ett pang på dag to här, noe som är ett heldig problem, allikevel vondt som fy! Og så barseltårarna! äääh dem er ikke så glamorösa. Jag tror jag skal si nej tack till all form for besök de första to ukerne för både min och familiens skull. Vill gärna se hur gutterne tar det å få en liten bror å dela oppmerksomheten med. Så eh, ja mange tankar här! :p

Signerer denne pluss at jeg kvier meg for etterriene . De var vonde med nr to og tre og skal visstnok øke på med antall fødsler. Som fjerde og sistegangsfødende skal jeg prøve å leve i nuet og nyte de øyeblikkene og stundene som kommer! Og ikke være redd for å be om hjelp. Ingen takker en utslitt mor for at hun ofrer seg .

Signerer denne pluss at jeg kvier meg for etterriene . De var vonde med nr to og tre og skal visstnok øke på med antall fødsler. Som fjerde og sistegangsfødende skal jeg prøve å leve i nuet og nyte de øyeblikkene og stundene som kommer! Og ikke være redd for å be om hjelp. Ingen takker en utslitt mor for at hun ofrer seg .

Også hørt det om etterriene... nr to her og husker egentlig ikke hvordan de var sist....

äääh ja där påminnde du meg om dem!! Nr en kände jag inga etterrier med, med nr to hållt jag på å gå av på mitten! Men fick smertestillende på sykehuset som tok det värsta. Det jag har hört är att nr to är illa, nr tre är värst och så blir det bedre igen... lov å hoppas för din skull! ;) men ja, dem gruer jag meg till!

Også hørt det om etterriene... nr to her og husker egentlig ikke hvordan de var sist....

nr en kännde jag inget med, nr to var jobbiga, men be om smertestillende på sykehuset! ikke pina dig igenom dem! :Heartred

äääh ja där påminnde du meg om dem!! Nr en kände jag inga etterrier med, med nr to hållt jag på å gå av på mitten! Men fick smertestillende på sykehuset som tok det värsta. Det jag har hört är att nr to är illa, nr tre är värst och så blir det bedre igen... lov å hoppas för din skull! ;) men ja, dem gruer jag meg till!

nr en kännde jag inget med, nr to var jobbiga, men be om smertestillende på sykehuset! ikke pina dig igenom dem! :Heartred

Er jo noen år siden men kan jo være det ikke var så ille ja... men husker jeg grua meg litt til amminga for kom gjerne da mener jeg....

Jeg har ingen forventninger egentlig, vet at ungen kommer ut uansett :wideyed:ahus har satt opp et møte er i risikogruppe for komplikasjoner så tar det derfra.

Er veldig spent på fødselen, når det kommer til å skje og hvordan den starter. Håper på å slippe overtid denne gangen:) og gleder meg til å se babyen sammen med søskene og mannen!

Gruer meg til såre nippler, etterrier og renselsen. Håper det ikke blir så alt for varmt i juni:wacky:

Hva tenker du kommer til å skje? Er du spent eller nervøs, eller tar det hele med ro?

Grugleder meg til KS. Veldig spent og veldig nervøs, men de vet hva de holder på med så jeg er nok i de tryggeste hender.

Renselsen får man bare ta som det kommer. Blir spennende å se om jeg får til amming denne gang. Prøvde meg på økedøgn på sykehuset for å få dette i gang sist, men fikk det dessverre ikke ordentlig i gang.

Litt vanskelig å innse at det bare er +-8 uker til han er her. Men har heldigvis den innstillingen at jeg ikke får bestemt særlig mye av hvordan han skal komme ut. Hadde et superfint KS forrige gang, men synes det er best å føde vanlig om det går, med tanke på han jeg har fra før og evt fremtidige barn. Men jeg har ingen trang til å oppleve en vaginal fødsel, så om det blir KS er det like greit. Eneste som bekymrer meg litt er at om han ikke snur seg, så må jeg og baby måles for å finne ut om man skal prøve på setefødsel eller ikke.. Jeg er også lav og jordmoren min sa at det mest sannsynlig blir KS om han fortsatt ligger i seteleie når fødselen nærmer seg. Men at det vil bli gjort en grundig vurdering. Liker ikke tanken på evt. hastekeisersnitt! Ble ganske brått bestemt sist også, men da var det ikke hastekeisersnitt.

Skal også si ja til mindre besøk denne gangen. Sist sa vi ja til alle og det ble altfor mye.. Hvertfall siden flere av de som kom ble sittende i flere timer.

Vil fordype meg litt mer i babyboblen bare oss fire denne gangen. La resten av verden være resten av verden og bare tenke på oss selv ❤️

Grugleder meg. Spent på om det går like fort som sist (2 timer), og hvordan jeg takler smerten denne gangen. Men har innstillingen om at jeg ikke gleder meg til smertene, men at jeg MÅ gjennom det, og det SKAL jeg klare :hello2

Ifht tiden etterpå så gruer jeg meg til etterrier, såre brystvorter og kombinasjonen renselse og sommer.

Gleder meg ufattelig mye til babykos. Og til storesøster får møte baby. Gleder meg til amming, rolige dager uten masse planer, trilleturer i sommerværet og å bli kjent med lillegull :Heartpink

Grugleder meg. Spent på om det går like fort som sist (2 timer), og hvordan jeg takler smerten denne gangen. Men har innstillingen om at jeg ikke gleder meg til smertene, men at jeg MÅ gjennom det, og det SKAL jeg klare :hello2

Ifht tiden etterpå så gruer jeg meg til etterrier, såre brystvorter og kombinasjonen renselse og sommer.

Gleder meg ufattelig mye til babykos. Og til storesøster får møte baby. Gleder meg til amming, rolige dager uten masse planer, trilleturer i sommerværet og å bli kjent med lillegull :Heartpink
Jeg syns dine planer virker helt perfekte!

Jeg grugleder meg til fødsel. Det er mitt første fødsel og alt er helt nytt! Håper personalet på sykehuset er greie og at jeg får god oppfølging når det gjelder amming! Jeg gleder meg til å ta det rolig etter fødsel og kose meg hjemme med babyen. :cat:

Spent på om det er plass til oss på enerom, i juni.. Ettersom vi må være på sykehuset i 2 døgn pga min svangerskapsdiabetes. Ellers gleder jeg meg til fødselen, min fjerde og siste :)

Spent på om det er plass til oss på enerom, i juni.. Ettersom vi må være på sykehuset i 2 døgn pga min svangerskapsdiabetes. Ellers gleder jeg meg til fødselen, min fjerde og siste :)

Må man ligge på sykehuset lenger med svangerskapsdiabetes? Vet du hvorfor?

Jeg har desverre fått diagnosen, men det er "kostregulert" I den grad at ingen av målingene jeg har gjort selv har vært over grensen. Ingen har sagt noe til meg om at jeg må være på sykehuset...

Back
Topp