Hvilke tanker har du om fødselen i dag?

PuseBebi

Nybakt mor for første gang
Juli13-jentene
Nå som vi alle har fått fødselen litt på avstand syntes jeg det hadde vært spennende å høre hva dere tenker om opplevelsen nå?

Selv fødte jeg så og si uten smertelindring (akupunktur hjalp ingenting), og ja, det var dritvondt der og da, men det var jo en positiv smerte. De første tre ukene etter fødselen var veldig tøffe, men det var pga jeg hadde sydd mye, omveltningen ved å få barn som man ALDRI kan forberedes på, ekstremt lite søvn og en virusinfeksjon oppå det hele. Jeg tenkte ALDRI MER! Merkelig nok til tross for dette, nå som jeg har fått det litt på avstand, så gleder jeg meg faktisk til neste fødsel :) Bortsett fra det siste sekundet hvor jeg revnet, så hadde jeg en veldig bra fødsel sist, og håper på det samme igjen. Har selvfølgelig noen meninger nå om hvordan jeg vil ha det når jeg skal presse, men de kommer uansett til å følge meg godt opp neste gang.

Jeg trodde aldri jeg skulle si dette, men nå forstår jeg hvorfor vi kvinner gjør dette gang på gang :)

Jeg har hatt en veldig positiv opplevelse av fødsel selv, til tross for ingen smertelindring, avvisende fødeavdeling, horribel jordmor, tang og revning. Det var legen som redda min fødselsopplevelse - allerede fra dag 1.
Alltid noe i etterkant, men kunne lett ha fødet igjen ganskje kjapt.
Rart med det...
Elsker resultatet og hadde ikke bytta det for alt i verden ♥

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Er så fornøyd :) hadde en super flott fødsel med epidural og vakum. Kunne født igjen i morgen :)
Jeg tenker på fødselen nesten hver dag. Er så stolt over meg selv. Storebror kom med ks så var stas med vaginal fødsel :)
Gleder meg til vi skal ha nr tre, må nok vente noen år ;)

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*
(har vært *sønnfødt20.12/11*)

Jeg hadde en super fødselsopplevelse uten smertelindring. Jeg har hatt 3 enkle fødsler, så har ingrnting å klage på.

Jo altså eg kan godt presse ut en unge til hadde epidural så kjente ikkje noe til det.. :P
Bare kjente eg måtte presse...
Men har lite lyst på de 2 døgnene i forveien med tette vonde rier som ikkje hadde effekt...
Og så satt morkaken fast etterpå så det var sekunder fra operasjon..
Det sitter veeeeldig friskt i minne enda :( sykt vondt med to voksne som omtrent ligge oppå magen og ei med halve armen oppi meg... Men hadde bare noen smårifter, bare overfladisk..

Hadde dt vært en garanti for at eg slapp å oppleve det en gang til, så ja gjerne en til ;)

Jente 27.07.13 <3

Har hatt to styrtfødsler, intenst vonde. To vakre jenter, men nå holder det :-) Elsker jentene, men orker ikke flere svangerskap og fødsler :p

**JENTE FØDT 10.03.2010**
**JENTE FØDT 05.07.2013**

Syns åpningsfasen med tette rier, noen ganger helt uten pause mellom, var helt forjævlig. Og har ikke glemt det (selv om jeg jo ikke husker akkurat smerten, så sitter det i at det var jævlig). Uten smertelindring her også. Men ja, jeg tror nok at jeg ønsker å gjøre det igjen om jeg kan. Premien er uvurderlig

Jeg syns fødselen min gikk bra selvom det var jævlig vondt og intenst. Jeg er fortsatt irritert på at håndtakene på senga ikke ble satt opp så jeg hadde ikke noe å holde i da jeg begynte å presse. Men pressa bare 3 minutter da :p

Lillebror 24. juli

Blir så å si livredd bare jeg hører ordet.. Fødsel.
Det var forferdelig den første gangen og alle sa ''det er NOE HELT ANNET med nummer 2''!...
Yeah right. Mistet nærmere 2 liter blod.
Skittent fostervann og navlestreng rundt halsen på babyen.
Koagulerte blodklumper rant ut i flere uker etterpå! Hinne og morkake var igjen i livmoren.
Nei takk.
Jeg er tydeligvis ikke skapt for å føde barn! Takk og pris at mine 2 barn lever og jeg selv!... :)

Resultatene kunne jo ikke blitt bedre - så klart.
Elsker barna over alt i verden men faen for en pris jeg har betalt for dem!!! ;)

Vil nok ha et barn til etterhvert, men kjenner ikke at det frister enda. Husker ikke smertene nøyaktig, men husker at jeg tenkte at det her er de værste smertene jeg har opplevd. Riene kom i ett så fikk ingen pause å hente meg inn på. Heldigvis at fødselen gikk ganske fort for det der hadde jeg ikke taklet i et døgn. Og heldigvis for lystgassen som ga meg noe å fokusere på, og som tok de værste smertetoppene. Skal be om den med en gang jeg ankommer fødeavdelingen ved en senere anledning. Er kjempeglad for den friske jenta jeg har fått, så vil jo si at det var verdt det å ha så vondt.

Sent from my HTC Desire C using BV Forum mobile app

Jeg vil si at jeg hadde en drømmefødsel. Det gikk mye fortere enn forventet, under to timer fra riene begynte å bli skikkelig vonde og til babyen var ute. Ingen smertelindring, noen få minutter på registrering, så over til fødeavdelingen, rett opp i fødesenga etter et lite dobesøk, og vips var ungen ute. Jeg føler at jeg kunne født igjen i dag hvis det hadde blitt en ny fødsel av samme type, men nå skal vi mest sannsynlig ikke ha flere barn.

Jeg kunne født dagen etter. Men hadde en lett fødsel på fire timer. Det gjorde ikke vondt før ca en time før jeg skulle presse. Pressa i ti min fordi hu lå med ansiktet til siden, men hu snudde seg. Hadde en fødsel uten smertelindring og uten sting. Så gleder meg til å få ett barn til om noen år.

sitter forsåvidt igjen med en god følelse. hadde epidural og lystgass så kjente minimalt med smerter i hele åpningstiden. I tillegg gikk det ganske fort til full åpning. Eneste er at jeg ikke kjente noen pressrier, pga epiduralen, ble derfor sugekopp og klipping. Men alt i alt var det en god fødselsopplevelse, men tror jeg neste gang skal forsøke uten epidural og kun lystgass først så jeg kan være mer aktivt med i presseperioden. :) men kan jo selvfølgelig hende at jeg ombestemmer meg når jeg ligger der da;) var ganske vondt før jeg fikk epiduralen mener jeg og huske :P

I motsetning til første fødsel, så hadde eg en ok fødsel nå. fikk epidural, men minsten hadde ikke tid til å vente på at mammen sko få litt mindre smerter, så han kom rett etter at epiduralen var satt inn.. Og alle sier det syns det var så godt når pressriene begynte, men det var det vertfall ikke for min del - var bare vondt, vondt, vondt ... Men smertene forsvant jo med en gang minsten var ute ;) så var det jo ukene etterpå da, med sting og vondter te tusen ..

Så nei, eg vil ikke oppleve noe fødsel igjen.. sier meg godt fornøyd med de to herlige barna eg har <3

Tenker igrunn ikke så mye på fødselen, den var så klart jysla vond men det gikk så fort (1t 20min) at jeg egentlig ikke har fått den skikkelig med meg... Tviler på at jeg skal ha flere barn, har tre nå, men hvis det skulle skjedd tror jeg at jeg hadde bekymret meg for å rekke sykehuset, har halvert tiden på hver fødsel. 6t 3t og nå 1t 20min.

❤❤❤

Det gikk litt vel fort(styrt fødsel) og var så utrolig intenst. Frister ikke å gjøre det flere ganger. Var så redd i bilen da jeg hadde pressrier.Ellers føler jeg at jeg ble tatt godt vare på.Både den lille tiden jeg fødte og på barsel etterpå. Mye kjekkere helhetsmessig enn det var med første. :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Sitter enda og nyter minnet av hvert minutt av fødselen ❤
Dette var virkelig en drømmefødsel.
Nesten litt synd dette var siste mann, for jeg kunne virkelig gjort dette flere ganger.

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Dette var min tredje fødsel, og jeg kunne glatt ha født igjen hadde jeg sluppet å være gravid (spyr i 9 mnd :) ) Hadde tidenes fødsel med tredjemann. Kom på sykehuset halv 6 og han var ute ti på 7. Han kom liksom ut av seg selv, en merkelig følelse.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp