Hvilke tanker har du ang ammingen?

Peanuttimagen

Betatt av forumet
Jeg ammet i fem mnd sist og synes det var så koselig, nå håper jeg at det skal gå like greit med denne babyen. Jeg gleder meg til de koselige ammestundene og krysser fingrene for at jeg slipper betennelser og blødende brystknopper denne også!

Hadde litt startvansker sist pga slapp baby (gulsot) med dårlig sugeteknikk samt veldig såre brystvorter, men det gikk seg fint til så satser på at det skal gå bra denne gangen også. Det manglet ikke på melk sist i alle fall, rant over alle veier, så håper produksjonen er lik denne gangen :) Håper også at denne babyen legger litt bedre på seg slik at vi slipper å begynne med grøt like tidlig som sist.

Ammingen med vårt første barn gikk bra fra dag en og jeg fullammet til hun var ca 6 mnd :) Utover det ammet jeg henne til hun var litt over året. Da mistet hun helt interessen for melk fra mor, så det ble avsluttet gradvis av jenta vår selv. Jeg var lite plaget med brystene også, jeg var jo sår i begynnelsen, men det gikk over etterhvert. Jeg klarte også unngå betennelser, men jeg var nøye med å ikke bruke bh-er med spiler i og andre råd som gjaldt for å unngå det. Jeg er spent på om det blir like enkelt denne gangen eller ikke. Det er jo ingen selvfølge.

har amma begge barna mine:) det er sååå koselig, amma jenta mi til hu var 9 mnd. Å hadde bra med melk. Da jeg amma guttungen hadde jeg litt trøblete start såre bryster og skikkelig betennelse, så endte med sykehustur så jeg fikk litt hjelp. Amma gutten min til han var 6 mnd bare , måtte begynne med morsmelkerstatning da det virket som han ikke ble fornøyd. Gråt mye.... Men denne gangen håper jeg virkelig at jeg har bra melk å at hun skal bli fornøyd.......

her gikk det til dundas sist runde:( ingen god følelse så skal gjøre det jeg kan for å få det til denne gangen :)
brystbetennelser og oversulten unge som skulle henge på meg 24 timer i døgnet... bønsker meg selv lykke til denne gangen :)

Med jentungen hadde jeg ikke melk i det hele tatt. Etter 3 uker med 24 timer med pumping og amming, klarte jeg ikke mer :( Jeg ammet og pumpet konstant for å prøve å få igang noe som helst, men det ble aldri en dråpe bedre. Etter tre uker pakket jeg puppen inn og ga kun mme. Denne gangen har jeg nevnt dette fra tidlig av, sånn at det kanskje kan være ting jeg kan prøve fra starten av som får produksjonen opp. Håper jeg skal få det til denne gangen.

Har gått rævva med begge to.. rekner ikke med noe suksess denne gangen heller.. men jeg skal i det minste prøve :)

Med første ble det litt startvansker pga han sov så mye at produksjonen ikke gikk opp, ble anbefalt mme (tåpelig!) på siden av som gjorde at det tok enda lenger tid for melkeproduksjonen å gå opp. Jeg hørte på mange "gode" råd den gangen. Ammet til han var ca 6 mnd med ett mme-måltid hver dag. Da ville han ikke mer (mer lettvint med flaska for han), noe som var veldig trist og sårt for meg.

Med andre fulgte jeg mitt eget hjerte og ammingen gikk superbra! Fikk to brystbetennelser (au!!), men pyttsann, vil du så får du det til ;) Ammet han dag og natt i ti mnd (mer eller mindre fullamming pga han likte bare puppen, ikke vanlig mat :P) og på siden av mat til han var 13 mnd. Jeg hadde MASSE melk! (Tilbud og etterspørsel ;))

Skal gjøre mitt beste for at det skal gå både smertefritt og greit med denne babyen, er så koselig å amme, vil gjøre det til han er minst ett år om jeg kan velge :)

Et av mine største ønsker er å ha nok melk til ungen min, fikk ikke ammet gutten særlig lenge da jeg hadde alt for lite melk. det var en stor sorg lenge.
så skal prøve alt jeg kan denne gangen, men ikke lenge tror jeg da det endte med at både jeg og gutten gråt flere ganger om dagen.

Hadde litt startvansker sist, men ammet til jenta var 1 år :) Tenker å amme ca like lenge denne gangen og håper jeg slipper unna startvansker denne gang ;)

Satser på å amme denne gangen også. Sist fullammet jeg til han var 6-7 mnd. Hadde rikelig med melk både til gutten og til fryseren som han fikk på flaske når mamma var på vift ;) Han ville ikke a puppen i starten, men med skjold gikk det bra. Tok puppen da han ble 6 uker.

Delammet i 4,5 mnd sist, veldig slitsomt! Hadde ikke nok kunnskaper om amming sist, samt fikk noen dårlige råd. Skal virkelig satse på å få det til denne gangen :)

Ammet litt i ca 2-3 mnd. han ville ikke, hadde dårlig sugerefleks og jeg hadde ingen kunnskaper om amming.. Er veldig klar for å amme denne gangen, men er så redd at jeg ikke skal få til. Denne gangen skal jeg må ammekurs med jordmor om 2 uker, gleder meg:)

Back
Topp