Hvilke tanker har dere rundt kommende fødsel?

Lillebompi

Glad i forumet
Hei. Det kan godt hende at denne tråden har vært oppe før :)

Ja, hvilke tanker har dere?? Jeg er andregangsfødende nå, og "vet hva jeg går til" som det sies.. Har derfor blandede følelser, men når de nervøse tankene kommer så prøver jeg å peile inn mot tanken om hvor godt det er når bylten er kommet til verden! :) Får roet meg litt da :)

Er tredje gangen min, og har kjent på gjennom hele svangerskapet at jeg gleder meg til fødselen :-) Med andre mann så kjente jeg at panikken grep meg da de første riene begynte, men tok meg fort sammen. Det jeg gruer meg aller mest til er når pressriene kommer og hun skal ut (brenne følelsen i underlivet)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg er førstegangs og gleder meg egentlig bare jeg :) Har tenkt som så hele veien at jeg ikke vet hva jeg går te, så derfor vil jeg ikke frykte det heller :) Men det jeg derimot gruer meg te er de hersens undersøkelsene, for jeg haaater gyn undersøkelser! :P

Venter en liten prins i mai<3

Håper bare det går kjappere, og at jeg slipper å miste så mye blod denne gangen.. JM sa det kunne skje igjen, og at de denne gangen gjør klart til et evt blodtap med veneflon og medisiner. Gruer meg litt til rier, og er veldig spent på når det hele starter og vi må reise til sykehuset. Ellers må no kiden ut herfra, så får bare ta det som det kommer ;-) Hadde vært mye greiere om måten han kom inn, tilsvarte måten han skulle ut igjen :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Dette er nr 3 og jeg gleder meg veldig! Fet er en av de opplevelsene man alltid vil huske som noe av det største i livet:)

Venter barn nr 3, og med to greie fødsler bak meg, så gleder jeg meg, og tenker denne også går bra!! Eneste bekymringen er at det kan gå for fort, og jeg ikke rekker frem til sykehuset i tide, eller mannen er langt borte og bruker lang tid på å komme seg hjem...

Har noen backupplaner, men håper jo selvsagt det blir mannen som kjører meg og er der under fødsel!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jeg var hos jordmor i dag og fikk snakket litt om tankene mine rundt fødselen. Jeg kom vell egentlig fram til at jeg vil føde naturlig og generelt har positive tanker om fødselen. Jeg kan ikke gjøre annet enn å ta alt som det kommer siden jeg aner ikke hvordan det blir bortsett fra at det skal gjøre vondt. Jeg gleder meg mer enn gruer meg så det er nok en fordel;)

Førstegangsfødende her, jeg både gleder meg og gruer meg. Det at jeg gruer meg går vell mer på at jeg ikke vet hva jeg møter, jeg vet ikke hva som skjer fra det tidspunktet jeg kommer på fødeavdelinga og fram til fødsel.
Men spennende blir det :)

Håper bare det går kjappere, og at jeg slipper å miste så mye blod denne gangen.. JM sa det kunne skje igjen, og at de denne gangen gjør klart til et evt blodtap med veneflon og medisiner. Gruer meg litt til rier, og er veldig spent på når det hele starter og vi må reise til sykehuset. Ellers må no kiden ut herfra, så får bare ta det som det kommer ;-) Hadde vært mye greiere om måten han kom inn, tilsvarte måten han skulle ut igjen :p

Hadde ikke gjort meg noe om fødselen var slik som hun kom inn :P

Jeg har tenkt at dette kommer til å gå fint, det gjorde det sist gang også. Prøver og ikke ha noen forventninger og tenker at dette har jeg vært igjennom en gang før.
Men nå kan det se ut som ho ligger på tvers og da blir situasjonen alt annet enn det den var sist gang... Så har en del tanker rundt snuing og KS.

Ja, mine tanker er at jeg dette må jeg rett og slett bare gjennom. Det kommer til å gjøre så vondt at jeg vil dø, men igjennom det må jeg.

Andregangs, men aner ikke hva jeg går til siden det endte i hastesnitt sist. Men er på en måte verre denne gangen, siden jeg nå vet h or dårlig jeg takler smerter.

Er førstegangs og veldig positiv til fødsel :p vet ikke hvor vondt det faktisk er, forestiller meg at jeg helt sikkert bare vil dø og gi opp :p men tenker at dette må man jo, og det er litt sent å angre når man skal føde :D prøver å holde tankene positive og optimistiske, samt veldig veldig åpne ! Ønsker ikke å være kontrollfrik over denne situasjonen, så håper at å overlate "alt" til jordmor skal gå bra :p

Er førstegangs og veldig positiv til fødsel :p vet ikke hvor vondt det faktisk er, forestiller meg at jeg helt sikkert bare vil dø og gi opp :p men tenker at dette må man jo, og det er litt sent å angre når man skal føde :D prøver å holde tankene positive og optimistiske, samt veldig veldig åpne ! Ønsker ikke å være kontrollfrik over denne situasjonen, så håper at å overlate "alt" til jordmor skal gå bra :p

Jeg sa faktisk på et tidspunkt at jeg ikke gadd mer. 'NEI NÅ ORKER JEG IKKE MER! JEG VIL HJEM! VIL IKKE HA BABYEN!' Også sier jordmor litt lattermildt at det er litt sent for det. Også roper jeg: DA HOPPER JEG UT VINDUET. (6 etasjer ned).

Hun svarer: Du kan jo prøve. Alle vinduene her på føden kan åpnes maks 15 cm. Skvis deg gjennom det du.

Hahahaha. Var ikke første som hadde tenkt tanken på å hoppe. .. :-P

Min 3 fødsel her :-) akkurat nå er jeg så gåen av og være dårlig, så fødselen gruer jeg meg til. Og ha så vondt at man mister kontroll over hele seg selv.
Jeg har hvert uheldig detta svangerskapet. Kvalme hver dag enda. Bekkenløsning. Vondt i ryggen. Lav blod% . Og fikk helvetesild fikk jeg i uke 30. Og har fremdeles mye migrene og de andre symptomene. Er helt gåen og har ikke noe tid til å glede meg :-( håper ting går på skinner fremover og st jeg kan kose meg med den lille babyen <3

Er min 2 fødsel, og gruer meg som fy...Hadde rask og brutal fødsel sist,så er redd det går så raskt nå att jeg ikke rekker og komme meg på sykehuset..Gruer meg til smertene og ettertiden med vondt i underlivet..sydde en del sist,så er redd for det nå også..Men gleder meg til og se lillebror og jeg holder motet opp nå siden jeg vet att dette er min siste gang og att dette blir verdens beste premie:)

Jeg sa faktisk på et tidspunkt at jeg ikke gadd mer. 'NEI NÅ ORKER JEG IKKE MER! JEG VIL HJEM! VIL IKKE HA BABYEN!' Også sier jordmor litt lattermildt at det er litt sent for det. Også roper jeg: DA HOPPER JEG UT VINDUET. (6 etasjer ned).

Hun svarer: Du kan jo prøve. Alle vinduene her på føden kan åpnes maks 15 cm. Skvis deg gjennom det du.

Hahahaha. Var ikke første som hadde tenkt tanken på å hoppe. .. :-P

Dæven !!! :p kan se ut som det er en grunn til at det ikke kan åpnes mer jaa :p hahah stygt å le kanskje, men morsom historie :)

Jeg er veldig, veldig spent på fødsel og hvor vondt det gjør ! Pleier å være veldig redd for vondter og gjør ikke ting jeg tror kan gjøre vondt, men akkurat det her med fødsel er jeg, i alle fall enda, bare spent på :o skremmende igrunn :p

Back
Topp