Forrige fødsel var utrolig fin opplevelse, uten smertelindring!
Min samboer kjedet seg, for jeg var så stille og avslappet. Han bare holdt meg søtt i hånden. <3
Denne ganger har jeg mange tanker rundt sommertiden. Snakket med jjordmoren jeg hadde sist fødsel, og fikk beskjed om at det er mange vikarer i juli, og at den avdelingen jeg vil føde på er stengt! Buhu!
Kan også risikere å måtte dele rom med andre, og få en stresset jordmor, så håper nesten ast barnet kommer før eller etter juli. ;-) Jeg vil ha naturlig fødsel i rolige omgivelser uten lege og styr på rommet!
Men nå nevnte også jordmor at det kan bli hjemmefødsel (om man ikke rekker å reagere i tide), så vi får se!
Hadde vært mye roligere om fødsel var utenfor juli måned. Men jeg klarte meg sist, uten smertelindring og uten rifter, så skal klare det nå også! Bare 7 år eldre siden sist da, så spent på om kroppen er like "flink" nå. Glad jeg var såpass ung da jeg fødte første gang iallfall!
Men, har bestemt at om vi får enerom skal storesøster og samboer sove sammen med meg og baby den første natten på sykehuset. <3
Selve svangerskapet er jeg nok mer bekymret nå, spesielt hva kan jeg spise osv. Var ung og ubekymret sist gang!
Litt bekymret siden jeg har vært utsatt for noen kjemikalier man helst ikke skal utsettes for, før jeg visste jeg var gravid, så håper veldig på at baby er frisk og rask, med ti fingre og ti tær!
Også håper jeg at jeg blir fornøyd med jordmor jeg skal gå hos, men det tror jeg nok helt sikkert, for jeg var visst utrolig heldig som fikk plass hos henne!
Skal dit tidlig i januar, så det går fort da!