Hvilke symptomer har dere?

Makene94

Andre møte med forumet
:anyoneHei:happy:er førstegangs gravid og har ALDRI følt meg så alene i heeeele mitt liv:confused:har heller aldri følt meg så dårlig før. Kvalme, seig i kroppen, føles ut som jeg har feber men har det ikke, tørst, matt. Har også type mensensmerter men de kommer og går og er bare noen sekunder av gangen. Det værste er kvalmen, stakkars mannen min kan ikke gi meg en klem engang uten at jeg brekker meg.

Gikk på en antibiotikakur for hadde urinveisinfeksjon, da gikk kvalmen opp i skyene og det var den verste uka jeg noensinne har hatt - kvalmen avtok heldigvis mye da jeg var ferdig på kuren, men den er her, som en rugende klump i brystet hele tiden.

Er 6 uker på vei. Er det flere som har noe av det samme?:angelic:

Hadde masse menssmerter i de første 2 ukene . Er nå 8+5 har kvalme som kommer og går. Forstoppa av og til, mye slim i nesen, trøtt, ømme pupper(de har vokst enormt mye)

Hei! Det er derfor vi har disse forumene, snap grupper og Facebook grupper vettu :D
Å gå igjennom en graviditet kan føles veldig ensomt :(
Jeg er andregangs, men 10 år siden forrige, da var jeg bare 18, så dette føles litt ut som første, hehe.

jeg er 8+4, og siden uke 8+0 har jeg kjent på det du sier, at jeg føler meg syk i formen .. ikke noe gøy. Men vi kan trøste oss med, at for de fleste så føles det kanskje bedre allerede fra uke 10, og 12, 13 ❤️
De første ukene er tøffe. Stigende HCG gjør en dårlig. Men HCG stabiliserer seg fra uke 10.

I uke 5/ 6 er mensenmurringer veldig vanlig. Men det fortsetter også ut i svangerskapet, fordi livmoren vokser ! Har du prøvd reisesyk tabletter? NDU kan prøve dette, før du evnt får sterkere kvalmestillende hos lege. Men de vil du skal prøve postafen først.

:anyoneHei:happy:er førstegangs gravid og har ALDRI følt meg så alene i heeeele mitt liv:confused:har heller aldri følt meg så dårlig før. Kvalme, seig i kroppen, føles ut som jeg har feber men har det ikke, tørst, matt. Har også type mensensmerter men de kommer og går og er bare noen sekunder av gangen. Det værste er kvalmen, stakkars mannen min kan ikke gi meg en klem engang uten at jeg brekker meg.

Gikk på en antibiotikakur for hadde urinveisinfeksjon, da gikk kvalmen opp i skyene og det var den verste uka jeg noensinne har hatt - kvalmen avtok heldigvis mye da jeg var ferdig på kuren, men den er her, som en rugende klump i brystet hele tiden.

Er 6 uker på vei. Er det flere som har noe av det samme?:angelic:

Jeg er 8+1 i dag, og har vært konstant kvalm i snart to uker. Føler det sitter langt oppi halsen og det er veldig slitsomt.

Hei! Det er derfor vi har disse forumene, snap grupper og Facebook grupper vettu :D
Å gå igjennom en graviditet kan føles veldig ensomt :(
Jeg er andregangs, men 10 år siden forrige, da var jeg bare 18, så dette føles litt ut som første, hehe.

jeg er 8+4, og siden uke 8+0 har jeg kjent på det du sier, at jeg føler meg syk i formen .. ikke noe gøy. Men vi kan trøste oss med, at for de fleste så føles det kanskje bedre allerede fra uke 10, og 12, 13 ❤️
De første ukene er tøffe. Stigende HCG gjør en dårlig. Men HCG stabiliserer seg fra uke 10.

I uke 5/ 6 er mensenmurringer veldig vanlig. Men det fortsetter også ut i svangerskapet, fordi livmoren vokser ! Har du prøvd reisesyk tabletter? NDU kan prøve dette, før du evnt får sterkere kvalmestillende hos lege. Men de vil du skal prøve postafen først.
Jeg har prøvd B6 tabletter men det hjalp ikke. Bestilte en legetime neste uke, leste det var da det var normalt å ta kontakt ift graviditet uansett, så kan nevne det for legen da:angelic:

Jeg er nå 8+5, ømme pupper og mye mens lignende smerter og konstant dagen derpå følelse har jeg hatt. Nå er ikke puppene så ømme lengre og mensmurringene har avtatt. Derimot kom kvalmen snikende i forrige uke og jeg er veldig dårlig på kveldene

Skjønner du er urolig. Var kvalm og kastet opp i 2 uker. All mat bare kom i retur. Visse dager hadde jeg flaks og beholdt litt. Men når jeg sjekker vekten så et jeg ikke gått opp mer enn noen få gram.

Blir jo litt sånn.. Oj bør jeg ta kontakt med jordmor?
Vekten har holdt seg stabil siden jeg ble gravid.

Fikk noe medisin mot kvalmen, men så fort jeg fikk litt drypp på legevakten så ble jeg mye bedre. Snart 2 uker uten kvalme og håper det fortsetter sånn!

Back
Topp