Hvilke sympotmer har du?

Lille sol

Betatt av forumet
Hvilke symptomer har du fått hittil i svangerskapet??

Jeg har ikke kjent så mye enda, men er fryktelig trett og slapp. Men det kan likegjerne skyldest en forkjølelse....

Jeg har det vel som deg, ikke kjent så veldig mange symptomer ennå. Bortsett fra at jeg er konstant trøtt og blir fort sliten.
Og så er jeg veldig øm i brystene, føler nesten at jeg kan se at de vokser......Det er vel det jeg har av symptomer, nesten så jeg begynner å lure noen ganger om det virkelig er noe som vokser i magen min? Men har fått bekreftelse på det heldigvis. Både en positiv blodprøve hos fastlegen min og en innvendig ultralyd hos gynekologen. Så nå håper vi bare at de neste 6 ukene også går bra slik at vi virkelig kan glede oss [:D]

[:(]Snakk om å ta munnen litt for full da dere....[:D] Snakket i tlf.med en god veninne på tirsdag,hun lurte på hvordan formen min var. (jeg spøy døgnet rundt med nr 1-i 8 mnt!)
Jeg svarte :STRÅLENDE, aldri følt meg bedre og alt som ligner på fantastisk.
Sukk-gjett hvem som har doen som sin beste venn?,Sovner i alle stoler,våknet i går kveld med bekymret mann,bøtte ved stolen....Jeg våkner av at jeg brekker meg.Ja ja,da blir det vel som forrige gang da.Best å innstille seg på å spy i hele svangerskapet,da blir jeg i beste fall positivt overrasket om det gir seg.
"Alt er en overgang sa mannen,når de hugget hodet av ham"
Godt å ha et sted å fortelle hva som skjer,fint forum,vi er mange i samme båt.[:D]

Kjenner problemene ja.... Trodde jeg var i superform først, men nå sover jeg ti ganger mer enn vanlig, spyr som en gris, blir kvalm av alle lukter som eksisterer og er litt grinete... Nesten litt "manisk", alt er skikkelig forferdelig i ene øyeblikket og helt fantastisk i neste. [8|] Det tøffe symptomet er at jeg snart må bytte ut BH-ene med større størrelse ,tihi.... [:D]

Er 5,5 uker på vei. Brystene mine har vært ømme og tunge helt siden noen dager før forventet mens. Også har jeg problemer med å sove om natten. Blir derfor, naturlig nok, veldig trøtt om dagen. Ble anbefalt av jordmor å sove litt etter jobben, men er litt skeptisk, blir det ikke enda mindre nattesøvn da? Blir også veldig fort tissetrengt... Men jeg er lite kvalm, og i det store og hele i god form!

Begynner å få flere symptomer nå... er fortsatt veldig trøtt... zz.z.zzzz og blir utrolig lett sliten!

Tisser tre ganger så ofte som til vanlig, og får små kvalmebølger skyllet over meg. Men de varer heldigvis ikke lenge om gangen. Noen minutter bare. I tillegg har jeg fått en liten kul på magen... Også har jeg gått opp tre kilo!
[;)]

Edit: for å legge til at jeg også er blitt kjempehormonell!!! Wuæh! Glad og lykkelig i det ene øyeblikket, og lei meg og kan gråte i neste... huff... blir jo helt oppgitt av meg selv...

Er 6 uker på vei nå...Og jammen er det annerledes enn forrige gang..Er kjempe uvel- ikke det at jeg må kaste opp ,men er småkvalm. Kommer ikke bare om morgenen heller- likegodt på ettermiddagen. Vanskelig å sitte på jobb og late som ingen ting da:..
Ellers ømme bryster ja- og trøtt..Men det var jeg sist også...
Men selvsagt er jeg overlykkelig for å være gravid igjen, og krysser alt jeg har for at det skal gå bra :)
Temin ca 26 april vil jeg tro..

Er 9 uker på vei jeg, og de symptomene jeg merker mest er at jeg er SINNSYKT sliten og trøtt, puppene vokser ut av bh'ene mine, og jeg har enkelte dager der jeg tror jeg skal bli gal av halsbrann. Men lite kvalme (bare litt nå og da), og det er en forbedring fra forrige gang der jeg var kvalm i et strekk fra uke 3 til over 5 måned. Så jeg klager ikke. Men jeg jobber som ped.leder i barnehage, og er såpass sliten at jeg ikke får gjort noen verdens ting på ettermiddagen/ kvelden, så i morgen må jeg ta en fridag for å komme litt ajour med alt arbeidet! Når arbeidsdagen er over og eldstemann i seng, så har jeg null energi igjen!!

Men er nå ferdig med første legekontroll, alt var bra. Jeg var da 8 uker på vei, men livmoren så ut som minst 10 uker på vei, så legen lurte på om siste mens var en ordentlig mens. Og det vet jeg ikke helt... Så kanskje er jeg lenger på vei enn først antatt? :) Det hadde vært supert da!

Uff, jeg er kvalm mer eller mindre hele dagen.....Med første mann så gav det seg i uke 9 så jeg håper på det nå også.
Er veldig trøtt og sliten. Brystene vokser men er ikke så ømme.
Derimot spiller følelsene mine på alle strenger, veldig lett for og bli lei meg og urolig.

Trur nok det blir litt bedre med tiden...

Lykke til alle sammen.
Eva

Jeg er som de fleste her, super trøtt zzzzzz zzzz z z zzzz, men faktisk mindre nå enn i forrige uke.. snedig, men sånn er det. Jeg er konstant kvalm, går med følelsen av at; "Nå må spyr jeg!!!" hele tiden, men gjør det ikke. Blir kvalm av lukter og har problemer med å skifte bleie på lillebror!! Har som dere ømme og svæææære pupper, og ellers så gråter jeg av alt og ingenting, og er i grunnen litt mer trist og lei enn jeg vanligvis er.

Håper på mer energi og bedre humør med mindre kvalme snart!!

Jeg er 8 uker på vei, blir fryktelig kvalm spesielt hjemme, på jobben går det bedre. Sover kjempelenge og ømme bryster. Forrige gang jeg var gravid kastet jeg opp hele tiden, ser ut til det skal bli en smule bedre nå da ;)

Hei!
Jeg synes jeg merker lite til symtomer. Har hatt perioder med litt murring i magen siden uke 4, puppene er ømme og mer fyldige. Er ikke kvalm, men litt ugen av og til. Har ikke vært noe spesielt trøtt ennå. Skal til ULpå tirsdag, og til legen på onsdag. Gleder meg veldig til det. Føler meg egentlig lite gravid, så det skal bli deilig å se at det faktisk er noen der inne [:D]. Det går nok litt mer opp for meg da...

Siden jeg nå er 11 uker på vei så er de fleste symptomene forsvunnet. Men i begynnelsen var symptomene mine: Diare/løs mage, superømme pupper, stikkinger i livmor-området, trøtt, kvalm, humørsvingninger. Nå er puppene normale igjen (bare litt større da), men brystvortene er fortsatt litt ømme. Hender at det stikker til i livmor-området når jeg nyser/hoster.

Var på UL i uke 8 og så et bankende hjerte så selvom sympomene forsvinner så tar jeg det med knusende ro [:D]

Back
Topp