Hvilke svangerskaps"plager" har du nå?

Shoegrl

Forumet er livet
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
Nå har vel flere begynt å entre i 3. trimester? :D Hvilke "plager" kjenner du mest til om dagene?

Her har kvalmen og oppkastet endelig sluppet taket for det meste, bare én og annen gangen det slår til, men det kan jeg virkelig leve med ifht. tidligere. :happy:

Ellers så har jeg mye kynnere og nedpress. Lurer på om ikke den i magen har lagt seg i hodeleie nå, derfor jeg hadde sykt til nedpress noen dager i det siste. Nå er det masse hikking ila. dagen helt nede i bekkenet, og blæra mi er verdens beste leketøy kan det virke som! Flyr på do tusen ganger om dagen jeg. :bored:

I tillegg har jeg nå en søvnsyklus på 2 timer om gangen fordelt på hele døgnet. Bra trening frem til våkenetter, men synes kanskje det er litt vel tidlig å bli fratatt nattesøvn... :meh:

Jeg er 27+2, nærmer meg 3 trimester :) plagene jeg har nå er vondter i bekkenet[emoji30] kvalmen har begynt å komme, til og med oppkast[emoji20] jeg er tørst hele tiden, noe som passer dårlig om natten med tanke på do besøk[emoji14] om kvelden blir jeg veldig tett i nesen, avhengig av Rhinox (barnedose) for å sove.
Ellers har jeg en svært aktiv jente i magen som vokser og blir sterkere og sterkere [emoji177]

Kvalmen har sluppet taket heldigvis! Men halsbrannen og sure oppstøt nekter å gi seg, har hatt det fra ca uke 7!!! Og det blir ikke akkurat bedre når ungen begynner å presse på øverst i magen. Så det må jeg vel bare leve med løpet ut. Ellers så har jeg litt vondt i bekkenet og har en del kynnere i tillegg til å være litt plaget med betennelser og stiv rygg som skyldes revmatisk sykdom.

Last edited:
Er 28+1 nå, er plaget med bekkenet og litt i ryggen. Sure oppstøt og utmattelse har blitt mer fremtredende [emoji21]
Kynnere har blitt økende mengde av og hater all utflod som er nå [emoji21] men ingen nedpress, så har en som bare surre rundt og rundt for sparkingen er overalt [emoji23]

28+0 er så uheldig å ha icp (svangerskaps kløe) så klør, har halsbrann og sure oppstøt, bekkenet funker ikke, kynnere og mye utflod!

Ikke like gøy å gå gravid denne gangen gitt! Men er vel verdt det til slutt[emoji170]

Uke 27 og har heldigvis lite plager :) Har litt halsbrann og kjenner at det begynner å bli tungt for ryggen å jobbe 100%, men håper med et par ekstra pauser på fem min at det skal gå greit.

Halsbrann, sur oppstøt, bekkelåsning, bekkenløsning, tett nese på natta, neseblod, ømt og blødende tannkjøtt, hemoroider, avbrutt søvn og oppkast iblant på morgenen.
Merker at det blir tyngre å tyngre å holde ut med plagene, hvert fall de plagene som bare blir verre dag for dag. Men "bare" 96 dager til termin. Prøver å minne meg på at alt dette er midlertidig og et bevisst valg vi har tatt:)

Uke 25+5. Har mye halsbrann og sure oppstøt, kvalmen er tilbake, nedpress, en del kynnere, dårlig søvn, mye pga vena carva syndromet, så er mye svimmel, lavt blodtrykk, trøtthet (sikkert bare fordi jeg sover elendig).. kan ikke lenger trene eller gå lange turer pga bekkenet. Kan forstå de som har få symtomer er bekymret, men fytti så heldige de er!!

Er 26+4.
Egentlig ikke så mye som plager meg nå. Hodepinen jeg har hatt, er ikke så ille nå. Ellers er det utflod, tørste og hjertebank når jeg ligger på rygg. Litt vondt i rygg og korsrygg når jeg er på jobb. Men hjelper når jeg får ligge litt flatt på sofaen eller i sengen.

Uff.. hvor skal jeg begynne?:p føler jeg har "alle plagene i boka" denne gangen:dead:

Fremdeles uggen og kvalm det meste av døgnet.. Halsbrann og sure oppstøt, vondt i bekkenet, nedpress, kynnere, treg mage, mye utflod, tett nese, sover dårlig, null energi.. I tillegg til uren hud, fett hår, svetter for ingenting:p er "bare" 24+5 da, så håper noe gir seg snart:)
Største(mest plagsomme) forskjellen fra sist er at kvalmen ikke har gitt seg enda.. Alle bevegelsene fra prinsessa er kjempe herlig! Men hjelper ikke på kvalmen:rolleyes::hungover:

Er 27+1, foreløpig vært ganske heldig med plagene. Har mest gått i uren hud og veldig fett hår, men siste ukene gradvis økende kynnere (kan kun gå i snegletempo, så må være ute i gooood tid for alt). Har heldigvis kontorjobb, så håper på å klare meg gjennom de neste månedene likevel. Sover godt når jeg først sovner, men begynner å bli vanskelig å finne en behagelig stilling både for sofachill og for søvn.

28+2 nå, og har ikke så mange plager heldigvis. :) Bekkenet har begynt å skrangle litt de siste ukene, så jeg går som en skadd pingvin med bleie når jeg har sittet lenge. Tett nese om kveldene, og "kvelningsfornemmelser" hvis jeg ligger flatt på ryggen. Generelt dårlig søvn, og det tar laang tid før jeg sovner, så jeg er veldig, veldig trøtt om dagene :hungover: Og så må jeg tisse hele tiden! Selv om det ofte ikke kommer mer enn noen dråper, så jeg mistenker at lillefrøken bruker blæra mi som sparkeball. :wideyed:

Bekkenplager, mye kynnere, lavt jernnivå, til tider lavt blodtrykk, halsbrann.. jada...

Er ikke i tredje trimester helt enda, 25+4, men har begynt å kjenne på bekkenet de siste 2 ukene [emoji85] har blitt så gale at jeg må ha ammeputen mellom beina på natten for å klare å sove. I tillegg har jeg i økende grad kynnere, og begynner så smått å få halsbrann innimellom.
Men alle plager blir som dugg for solen med en gang jeg kjenner spark og dult, så er nok ikke så altfor ille enda [emoji4]

27+2 og er totalt utmattet egentlig.. hjertebank, tungpustet, bekkenløsning, lav blodprosent, en del kynnere og også en del kvalm. Kaster ikke opp, men har fryktelig mye halsbrann. Tisser veldig ofte og er kronisk tett i nesa[emoji38] ble 100% sykmeldt på mandag, så nå skal jeg bare lade batteriene fremover. Babyen har fortsatt plass til å snu seg rundt, men kjenner hun ofte ligger med hodet ned. Kjenner en del hikking langt nede og spark oppe til høyre[emoji171]

Føler at jeg egentlig er i Ok form. Mitt største problem er rastløse ben. Kan bli helt gal av det! Å gå på kino, teater e.l. er helt håpløst, og det er vanskelig å sovne. Men så lenge det er min største plage, så skal jeg vel ikke klage så mye. [emoji6]

28+2 i dag. Sliter med bekkent, og har nå bestemt meg for å redusere jobb pga det. Skal til legen i morgen. Ellers sliter jeg med ryggen som en konsekvens av bekkenet da jeg er mye anspent. Ellers er kvalmen gitt seg for lengst, jeg må på do hele tida, syns det til tider er tungt å puste. Har også en del halsbrann :yuck:

23+5 og vondt i bekkenet hvis jeg går lengre enn i 15 min. Veldig trøtt og innimellom kvalm, ukonsentrert. Vann i kroppen. Ellers fin :)

Back
Topp