Hvilke stellerutiner har dere på barna?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Ja hvordan gjør dere det?

Her bader/dusjer 7åringen og vasker håret 2 ganger i uken. På sommeren oftere for da har han gjerne møkk og grønske på knærne og sand og kvister i håret ;) klipper da også negler og renser ører. Hver morgen og kveld vaskes hender, ansikt og tenner. Hver kveld vaskes skritt og føtter i tillegg.

Vesla på 9 mnd bader hver kveld pga matrester, tran, gulp og bleie. På morgenen er det vask med klut: ansikt, hender og bleieområdet. Da hun var nyfødt var det omvendt, klutvask på kvelden og bading på morgenen - da var hun mest møkkete på morgenen etter bleieskift, amming og gulping i mørket ;) Tannpuss tar vi på sengekanten etter amming.

Hun vasker håret 2-3 ganger i uka, bader oftere for det elsker hun :)
Pusser tenner morgen og kveld. Vasker seg på morgenen i ansiktet, nukka og rompa.
Ganske vanlige rutiner vil jeg tro. Håper jeg :p

Her pusses tenner morgen og kveld, samt ansikts og Håndvask. Får fluortablett etterpå.

På morgenen så dusjer gutten vår hvis han vil, av og til blir det hver dag, det kan også gå mange dager mellom. Han dusjer da uten såpe og hårvask. Vasker håret ca 1 gang i uken.

De morgenene hvor man ikke dusjer blir han vasket nedentil og i ansiktet.

Etter dusj smører han inn, og ellers og hvis huden er tørr.

tannpuss morgen og kveld
vaske hender og ansikt morgen og kveld
dusjer annenhverdag på kvelden, så vi får fletta håret (krøller dagen etterpå)

Jeg har samme rutine :P

Tannpuss morgen og kveld :D

Morgenstell og kveldsstell med vask av fjes, hender og nedentil :)

Bade gjør han annen hver kveld ca, eller oftere ved behov :)

Vasker ansikt, bak og i ørene, hendene og nedentil morgen og kveld.
Bader 2 ganger i uken, klipper negler 1-2 ganger i uken.

Vi har det siste halvåret hatt et midlertidig bad uten badekar og dårlig dusj, belysning, kaldt på rommet osv. Har derfor ikke fristet med så mye bading for de små. De to små på 2 og 4 har badet og vasket håret ca en gang hver 14. dag og ellers bare enkel kroppsvask med klut. Det som har overrasket meg er at de ikke i det hele tatt har virket skitne! Håret lukter bare godt, selv etter 2 uker i bhg uten vask (ene har langt hår!). Nå har vi flunkende nytt bad, og det blir nok mye hyppigere bading og dusjing, fordi det er deilig :)

Bader ca annahver dag, vasker underliv hver morgen og kveld + ved bæsjbleier. Pusser tenner morgen og kveld.

Her bader/dusjer barna 2 ganger i uken. Da blir det også klipping av negler. Renser ørene ved behov.
Ved morgen stell er det kroppsvask og tannpuss. Om kvelden tannpuss og vask ved behov. Smører de også ved behov.
Snart 3 og 5 år gammel :)

Gutten på 18 mnd bader eller sitter i dusjen og spyler seg hver kveld. Elsker å bade med lekene sine, og føler at han ikke alltid blir skikkelig rein med kluter.

Så her er rutinen:

Bad, ny bleie + pysj, kvelds, astmamedisin, melk, tannpuss, seng. Synger en liten sang og sier god natt når jeg legger han ned. Han er som oftest så glad i å legge seg, og blir bare forstyrret om jeg sitter med ham :)

De dusjer som regel hver kveld. Pusser tenner morgen og kveld.
Klipper negler hver søndag.
Renser ørene 1-2 ganger i uken.

Pusser tennene og vasker hender, ansiktet, ørene og nedentil hver morgen og hver kveld.

Han dusjer/bader ca annenhver dag og ellers ved behov. Sjekker neglene hans på både fingrer og tær hver gang han skal bade og klipper dem ved behov :)

Glemte selvsagt å spørre helsesøster i dag.... Har ei jente på en uke. Det at det mellom kjønnsleppene er noe grums som ligger... Vet ikke heilt åssen jeg skal beskrive det.... Skal det vaskes vekk?? Har prøvd forsiktig men synes liksom ikke det løsner heilt??

tannpuss morgen og kveld, vasker da hender, føtter og bleie området. blir ofte brukt vann ved skift av bleier spesielt hvis mannen skifter.
dusjer annenhver dag sammen med meg og da vasker vi håret og har i balsam, hvis ikke går det ikke ann å gre henne nesten :) håret blir også gred morgen og kveld :)
er 2.5 år og antar det er ganske normalt :)

Bader 2-3 ganger i uka, nekter å dusje. Ellers blir det kroppsvask med klut de andre dagene. Tar negler og ører når ho bader som regel, ikke alltid det blir hver gang.

Glemte selvsagt å spørre helsesøster i dag.... Har ei jente på en uke. Det at det mellom kjønnsleppene er noe grums som ligger... Vet ikke heilt åssen jeg skal beskrive det.... Skal det vaskes vekk?? Har prøvd forsiktig men synes liksom ikke det løsner heilt??
Er nok bare talgfett fra da ho lå i magen. Det forsvinner når du bader ho.

Er nok bare talgfett fra da ho lå i magen. Det forsvinner når du bader ho.

Vil tro det er fra magetida ja. Bada på søndag på sykehuset og onsdag her hjemme.... Men blei ett kort bad på onsdag for ikke heilt fornøyd (litt sulten).. Får følge med å se om det forsvinner.... Tenkte å bade i morra igjen

Back
Topp