Hvilke størrelse (babyklær)?

Tekopp

Forumet er livet
Septembergull'17
Februarbarna 2020
Stjerneskuddene 2024
Hvilke størrelse blir dere å ønske dere når noen spør?
Gjerne i hjemmelagd også, der går størrelsene gjerne fra 0-3mnd, 3-6mnd, 6-12mnd og 12-18mnd.

Sist fikk vi stort sett gaver i str. 62 og 68. Savnet litt å ha nye klær i størrelse 74 og 80, så kommer nok til å ønske litt av det (ble stort sett arveklær i den størrelsen). 50 og 56 kjøpte jeg en del av selv :)

3 åringen min var 56 cm da hun ble født, str 56 var for lite. Så ingenting mindre enn 62 her i gården, allerede da hun var en mnd brukte hun 68 :)

I hjemmelaget kommer det litt an på hva det er, så det passer til sesongen :)

68 og 72[emoji4]

3 åringen min var 56 cm da hun ble født, str 56 var for lite. Så ingenting mindre enn 62 her i gården, allerede da hun var en mnd brukte hun 68 :)

I hjemmelaget kommer det litt an på hva det er, så det passer til sesongen :)
Sant det med hjemmelaga, jeg er så vant til å tenke at det hjemmelaga stort sett er tynne ullplagg som nesten kan brukes året rundt (spesielt på en kjip nordnorsk sommerdag) at jeg glemmer litt at det faktisk blir varmt innimellom.

Personlig syns jeg hjemmestrikk i de aller minste størrelsene er veldig søte, men de varer jo bare i noen uker på de fleste babyer, om det. Har hatt bedre utbytte av de litt større størrelsene. Dvs 3-6 måneder er nesten som nyfødt å regne og 6-9 passer kjempelenge.

Sant det med hjemmelaga, jeg er så vant til å tenke at det hjemmelaga stort sett er tynne ullplagg som nesten kan brukes året rundt (spesielt på en kjip nordnorsk sommerdag) at jeg glemmer litt at det faktisk blir varmt innimellom.

Personlig syns jeg hjemmestrikk i de aller minste størrelsene er veldig søte, men de varer jo bare i noen uker på de fleste babyer, om det. Har hatt bedre utbytte av de litt større størrelsene. Dvs 3-6 måneder er nesten som nyfødt å regne og 6-9 passer kjempelenge.

Jepp
Og det praktiske med strikkeklær er at de er elastisk og varer lenge :)

I dei minste str er det greit å kjøpe litt sjølv på forhånd, ønsker frå 68-80. Sist hoppa vi omtrent over 62.

Sist var ungen str 44 da han ble født, så alt vi hadde med på føden var for stort! Men tenker jeg ønsker fra str 62 og oppover. Er jo septemberbaby, så trenger varme klær i små størrelser. Må sikkert ha en del nytt da storebror er februarbarn.

Back
Topp