Hvilke samletråder vil dere ha?

trallemamma

Gift med forumet
Som sagt i overskriften...

Jeg startet jo første tråden her i mars med å nevne at jeg kunne tenke meg litt orden i tråd-verdenen her inne, men vet ikke om andre er enige ;o) Jeg synes sist jeg var i et termin-forum (i 2013) at det var så mange like tråder!! Typ 28-50 som sa "hit vil jeg", "uke 12", "ser jeg strek-hjelp noen" osv osv osv...

Kunne derfor tenke meg å lage noen samletråder for ting jeg tenker gikk igjen sist, samtidig som jeg har full forståelse for at folk er ekstatiske og kan tenke seg å lage egne tråder. Dem som vil det kan jo bare det ;o) Men er noen enige med meg, så hadde det jo vært kjekt å få noen idéer til hva dere synes kan være samle-tråder, og hva som er artig å lage egne på. Tanken min er da å lage noen tråder for ting som alle kommer til å gå gjennom i et normalt svangerskap, og at vi så er flinke til å se på disse.. Jeg har selv noen forslag, vil gjerne høre om disse er brukbare, om de passer som fellestråder, evt annet navn på trådene, eller om de er bra som de er osv ;o) Poster de etter et par-tre dager, så hiv dere på ved ønsker/tanker om endringer, ja/nei til fellestrådene osv. Her er mine foreløpige forslag, kommer på flere etterhvert:

- datoer for IKM
- Hjelp til å tyde tester
- Alle som har fått positiv test - skriv HER ;o)
- Nedtelling uke 12
- Alle som har kommet til uke 12


Så sa det stopp for nå, men skal snike litt i andre forum for å se hva som kan være interessant ;o)

Håper dere liker idéen min!
 
Er enig. Greit å prøve å ha litt orden☺ syntes trådene dine var fine☺

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
* En om ultralyd (tidlig)
* En om ordinær ultralyd
* Første jordmord/lege-time

Synst forresten det var en god idé. Når det blir så mange forskjellige tråder om det samme, så forsvinner de nedover og folk lager nye tråder og spør og får samme svar. Greit med litt system :D
 
Så lurt :) kanskje en tråd om hvilket kjønn vi venter også?;)

Bra initiativ :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Gode idéer fra dere altså ;o) Og så kom jeg på at vi må jo ha en symptom-tråd... Spørsmålet mitt blir nå bare; skal jeg opprette alle trådene rett etter hverandre, eller skal jeg høre med moderator om det er lurt å få dem inn i et system øverst eller noe... Det blir jo en del tråder, og hadde vært kjekt om alle lå øverst hele tida - men hver for seg, og ikke under "våre viktigste tråder" feks, slik at alle ser dem... En ting jeg tenkte på også, var om det kanskje er lurt å bare ta med de trådene som er aktuelle nå, i første omgang? Og liksom vente litt med OUL osv..? Eller hva synes dere? :3some Og så bør jeg vel øverst som en innledning til hver tråd, prøve å skrive noe om at det er kjekt om flest mulig bruker samletrådene kanskje? At de er åpne liksom... Ikke helt god på alt det her jeg hehe... Det som er litt komisk med dette, er at jeg jo skriver som om jeg alt var gravid hehehehe... Og jeg holder jo bare på med å ta farvel med TR (forhåpentligvis for siste gang på et års tid eller mer...), så det er jo litt morsomt. Men man må jo være positiv!!! :smiley-bounce013 Gleder meg helt vilt til å ta fatt på litt skikkelig action med mannen, med tanke på at vi skal prøve på en ny spire! Juhu... Bare omtrent 10 dager til EL nå ;o)
 
Høres bra ut☺ enig med å kanskje ta de mest aktuelle trådene i starten å heller komme med de andre når de blir litt mer aktuelle☺ man må jo være posetiv mener da jeg hverfall☺ og masse lykke til frustrerende og spennende vente tid☺ har selv akkurat hatt el å håper på at det sitter denne gangen☺ masse lykke til!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Enhver tråd som må vedlikeholdes, altså de fleste lister, bør ikke opprettes før man faktisk har termin i mars eller vil man jo ikke være her og vedlikeholde dem.

Våre viktigste tråder får man selvsagt i en tråd som er låst på topp, men alt dette går seg til.

La oss nå først få noen som faktisk flytter inn hit, og la dem finne ut av det

fra app
 
Hehe kommer ikke til å opprette noen terminliste enda nei, ei heller noe som må vedlikeholdes... Jeg er optimistisk, men også realistisk :) Men hvis ingen oppretter noe og tar ansvar, blir det jo også litt mindre ryddig fra begynnelsen da. Jeg tenkte bare opprette tråder som vedlikeholdes ved at folk skriver der :0) Nå har jo hope90 begynt, det er gull! Det er jo det beste, at folk oppretter fellestråder etterhvert som man kommer til et nytt "stadie"... Men oppretter nok noen, da det ser ut som flertallet foreløpig vil det :)
 
Vi moderatorer pleier å anbefale å opprette en "våre viktigste tråder" når terminforumet har kommet i gang.
Der kan man legge inn alle linker til tråder, som f.eks "våre positive tester", "jubeltråd", "OUL", "Hvor bor vi" osv.

Det kan blir mer ryddig med fellestråder, men som Sara skriver så greit så er det like greit å vente til det faktisk kommer noen inn på terminforumet og la de ta det som det kommer da.
Jeg står som gruppeansvarlig her, og kan kontaktes når det gjelder å feste tråder, tekniske utfordringer, mm.

Alle skal få skrive der de vil. Det blir endel like tråder, men det går seg til etter hvert. Jeg syntes selv at det var veldig koselig med alle "Her kommer jeg" trådene f.eks, da man har mulighet til å gratulere hver enkelt, istedefor å "forsvinne i mengden".
Leter man etter en konkret tråd, kan man bruke søkefunksjonen oppe til høyre. Skriver man Mars 2015 + det man lurer på f,eks :)


Ellers ser jeg at mange av brukerne her, også er med inne på Før Svangerskapet. Der havner mange av disse trådene du nevner :)
 
Last edited by a moderator:
Noe av sjarmen i starten er jo alle "her kommer jeg!":)

fra app
 
Tanken var IKKE at folk ikke skal få skrive egne tråder om de vil! :) Det var bare å lage noen gode innledningstråder slik at DE SOM VIL kan skrive ting i fellestråder. Og etter responsen å dømme på det jeg har skrevet, er det flere enn meg som er positive til dette. Ja, greit at det er koselig med alle "her kommer jeg" osv, men det er mange emner som også kan være i samme tråd! Tenker jeg da, vi er alle forskjellige... Starter et par, så får vi se da.
 
Tanken var IKKE at folk ikke skal få skrive egne tråder om de vil! :) Det var bare å lage noen gode innledningstråder slik at DE SOM VIL kan skrive ting i fellestråder. Og etter responsen å dømme på det jeg har skrevet, er det flere enn meg som er positive til dette. Ja, greit at det er koselig med alle "her kommer jeg" osv, men det er mange emner som også kan være i samme tråd! Tenker jeg da, vi er alle forskjellige... Starter et par, så får vi se da.

Litt rart når du da trykker "Liker ikke" på Sara sitt innlegg da? Hvis du mener at folk skal få gjøre som de vil...

upload_2014-6-19_23-20-27.png
 
Last edited:
Å huttetu, det der skjønner jeg ikke!! Har IKKE med viten og vilje trykket liker ikke, men ser jo at det står der,- hjelpes, er visst ikke så god med mobilen min enda... Tok det vekk nå, selvfølgelig mente jeg det jeg skrev!!! Hehe håpløst altså, og jeg som faktisk aldri har rated noe som helst... Så måtte jo det første bli en feil ;o/ Beklager det altså! Jeg som tenkte på til morran idag at jeg ikke visste hvordan man ga likes... Ja, nå vet jeg det!
 
Å huttetu, det der skjønner jeg ikke!! Har IKKE med viten og vilje trykket liker ikke, men ser jo at det står der,- hjelpes, er visst ikke så god med mobilen min enda... Tok det vekk nå, selvfølgelig mente jeg det jeg skrev!!! Hehe håpløst altså, og jeg som faktisk aldri har rated noe som helst... Så måtte jo det første bli en feil ;o/ Beklager det altså! Jeg som tenkte på til morran idag at jeg ikke visste hvordan man ga likes... Ja, nå vet jeg det!
Det er fort gjort :)

♡♡Termin 01.03.2015♡♡
 
Back
Topp