Hvilke rutiner har dere nå?

Ja, må bare vente på at det skal bli litt mildere temperatur her i Oslo. Håper det funker, hadde vært godt for både baby og meg om han sov litt lengre av gangen.
Hvordan sover jenta di på natta?
Kan hende noen «arresterer» meg for det her, men selvom det har vært 13-14 minus så har hun sovet ute. Har da ullbody + ullstrømpebukse, ullue, votter og sokker i ull, pluss en ulldress (f.eks Lillelam). Så et ullteppe, lammeskinn under dunposen, og så har jeg et helseteppe over vognhetta, pluss regntrekk. Lukker ikke helt igjen åpningen på trekket, for da får hun fortsattfrisk luft, men den rekker å bli varmet opp før hun puster det inn liksom. Sjekker henne nå og da, og hun er god og varm :) Temp i vogna har heller aldri vært kaldere enn 4- :) Men hvis det blåser eller er kaldere enn 14- så sover hun såklart inne :) På natta varierer hun en del. Noen ganger sover hun fra 19-08 med én flaske ila natta, andre ganger får hun flere flasker på natta og er kanskje våken en halvtime-time. Sovner alltid i egen seng, (bedside) men hun våkner rundt 5-6 og da tar jeg henne over til oss og så får vi et par timer til :-D Hvordan er nettene hos dere?
 
Kan hende noen «arresterer» meg for det her, men selvom det har vært 13-14 minus så har hun sovet ute. Har da ullbody + ullstrømpebukse, ullue, votter og sokker i ull, pluss en ulldress (f.eks Lillelam). Så et ullteppe, lammeskinn under dunposen, og så har jeg et helseteppe over vognhetta, pluss regntrekk. Lukker ikke helt igjen åpningen på trekket, for da får hun fortsattfrisk luft, men den rekker å bli varmet opp før hun puster det inn liksom. Sjekker henne nå og da, og hun er god og varm :) Temp i vogna har heller aldri vært kaldere enn 4- :) Men hvis det blåser eller er kaldere enn 14- så sover hun såklart inne :) På natta varierer hun en del. Noen ganger sover hun fra 19-08 med én flaske ila natta, andre ganger får hun flere flasker på natta og er kanskje våken en halvtime-time. Sovner alltid i egen seng, (bedside) men hun våkner rundt 5-6 og da tar jeg henne over til oss og så får vi et par timer til :-D Hvordan er nettene hos dere?
Går sikkert fint å la de små sove ute selv om det er litt kaldere enn -10, men tenker det er greit for vår del å starte med ny rutine når det er litt mildere. Tror jeg hadde blitt bekymret om han plutselig sov nærmere tre timer i strekk da, hadde begynt å tenke at han var nedkjølt osv :nailbiting:

Nettene er litt opp og ned hos oss også. Jeg ammer og han spiser ca hver andre time på natta, men sover videre når jeg legger han ned i senga etter amming. Kan av og til være våken 1-1,5 time i fire-femtida, det er litt slitsomt... Han sover også i bedside og jeg prøver stort sett å la han sove der helt til vi står opp, men av og til får jeg ikke roet han på andre måter enn å ha han i armkroken i vår seng. Men prøver å ikke gjøre det til en vane, sover så dårlig selv når han ligger i samme seng som meg.

Men alt i alt er vel nettene ganske normale for en baby på den alderen virker det som. Men kan jo håpe at han vil sove bedre på natta om han sover bedre på dagen. I det siste har han faktisk hatt en lur på 1-2 timer flere av dagene, så det er bra. Men tenker uansett å prøve å legge han ute etterhvert.
 
Våkner mellom 8.30 og 10.00
Slapper av og starter dagen med en samtale oss imellom imens jeg kler på meg og finner frem klær til han. Tar ca 30 min. Forflytter oss ut på stua, skifter bleie og klær, gir litt melk, men han er sjeldent interessert siden han drikker i søvne før han våkner. Kler på oss ytterklær og putter han i vogna, går tur med hunden imens han dupper i vogna. Sover mini enda etter turen, går jeg inn med hunden og går ned på butikken og kjøper meg enkel frokost, han våkner alltid når jeg står å betaler. Våken 1,5 time, før dupp. Da leker vi, koser, rydder og han får frukt. Sover ca 2 timer dupp, noen ganger mer, stort sett mindre. Våken 1-1,5 time før siste dupp. Spiser middag eller kveldsmat, alt etter hva han fikk dagen før, tar et bad og trener nakke. Pysj kl 19, så soner vi ned, går på rommet kl 20, synger vuggesanger og får melk/smokk/kos i hytt og pine, før han sovner kl 21.
 
Våkner av at alarmen ringer kl. 09:00. Tid for morgenmedisiner. Noen ganger vekker jeg Lea, andre ganger gir jeg medisiner mens hun sover, hvis jeg ser at hun sover godt og jeg forsatt er litt småtrøtt.

Når vi står opp bæres hun ut på stellebordet. Skifter bleie og bytter ut sparkedressen med body og bukse/strømpebukse. Så legger jeg henne i lekegrind, fremfor TVen så klart, med litt peppa gris. Så går jeg og koker flasker, koker kaffe og lager frokost. Derfra går det i mye lek, kos og tv titting frem til samboer kommer hjem fra jobb.

Middag, tur med bikkja, og gjerne en runde med cs:go mens samboer holder styr på mini.

Når klokken er 20:00 gjør vi klart et bad, og der får hun ligge en halvtimes tid og kose seg. Så er det på med sparkedressen. Kveldsmedisiner blir gitt, og så er det natta. Sovner stort sett med en gang vi legger henne ned i senga. Med en gang vi kutter ut bading er det ikke like lett, så den rutinen holder vi godt på :hilarious:
 
Back
Topp