Hvilke rutiner har dere nå?

VictoriaH

Ventende
Assistert-jentene
August 2018
Oktobergull 2022
Hvordan ser dagen ut?
 
Opp rundt ni, morgenstell på henne
Om vi har planer tar vi morgenstell sammen
Så sitter hun i viopestol mens jeg spiser frokost
Så ammer vi
Så bælmes det kaffe til en tv serie
Så gjør vi enten husarbeid, går tur eller handler
Så drar vi hjem og luncher
Så gjør vi husarbeid eller chiller/leker
Så kommer pappa hjem og lager middag til oss
Så er det på med pysj rundt åtte
Og halv ti er vi i seng for amming
Da sovner hun og jeg står sjeldent opp igjen selv
 
Stå opp 8-9
Dupp 30 min et par timer etterpå
Fruktmos
Trilletur start ca kl 12-13, sover 1t 20min eller mer
Dupp 30 min et par timer etterpå
Evt bad kl 19
Legging fra kl 20, tar 1-2 timer
 
Morgen kl 8, da ammer jeg også ligger vi ofte i senga til 8:30-9. Morgenstell, og så ligger hun i babygymmen mens jeg drikker kaffe. Rundt 10 går vi tur med hunden, da sover hun ca en halvtime. Litt lek osv før amming og ny hvil rundt 12. Da sover hun alt i fra 30 min til 3 timer, aldri godt å si. Jeg gjør litt husarbeid, lager klar middag og slapper av imens. Så ny hvil mellom 17-18, pysj og evt bading rundt 19-19:30, og senga mellom 20:30-21:30.
Foruten om onsdagene, da er det barseltreff fra 11:30-14:30 :cool:
 
Ingen. :rabbit
 
Står opp 0930-12

Morgenstell, litt lek og så 1. dupp etter ca. 1 time (30 min) mens jeg spiser frokost

Noe sosialt (er med besteforeldrene, venner, kafé, svømming, babysang e.l.)

Andre dupp, ca. 3 timer etter forrige (30 min) får i meg lunsl eller middag

Noe lek igjen, kanskje magetrening e.l.

Tredje dupp (30 min) fikser litt hjemme, rydder o.l.

Er hjemme fra ca. 18, prøver å roe ned for å vise at det egentlig er leggetid. Funker dårlig.

Sabla kaos frem til 23-01 når hun sovner .;P
 
Våkner 06-07 og får en flaske mme,
Sovner igjen og våkner ca 09,
Tar en rask dusj med lille i vippestolen,
Grøt sånn 09.30-10 ish, så lager jeg meg frokost og kaffe mens lille sitter i Stokke-stolen å bæsjer,
Skifter bleie før han sovner i fanget mitt, da kan jeg spise frokosten min og drikke kaffe mens jeg ser oppussingsprogram på TV. Han sover alt fra 30-1:30 min, får flaske og leker i gymen, så ny liten dupp,.
Ca. Klokka 14-15 grønnsaksmos, så kommer pappa og storebror hjem. Lek og middag på oss andre. Klokka 18 grøt før kveldstell og bad på gutta. Far legger største 19:00 og lille tar ny dupp i fanget til mor. Lek og kos frem til 21, da tar vi med en flaske og legger oss, lille sovner mellom 21:30-22:00, våkner 01 +- får flaske og sover videre til 06-07

Og slik går dagene
 
Igrunn ingen.
Tar dagene som det kommer.
Har rutiner med mat og legging. Men den rutinen kan jeg ha hvor som helst. Av og til går vi ut døra i 12 tiden og er hjemme i 22-23 tiden. Da sovner han i bilstolen på vei hjem med pysjen på, da er det bare å forflytte han til sengen sin! :p alle dager er forskjellige her i hus. Uten om Mathias sine rutiner :)
 
De får flaske i senga om de, (eller en av dem får) våkner i 6-7 tiden, og sover så videre. Opp ca kl 8-9. Da legger jeg de alltid ved siden av hverandre i sofaen og så ligger vi der og prater og tuller. Om de ikke har fått flaske i 6-7 tiden, så får de det med en gang vi står opp. Går kun 1.5 time ca før de er trøtte igjen på morgenen.
Hviler igjen i 10-11 tiden, ca 30min-1 time. Ene hviler alltid lenger enn han andre. Da spiser jeg frokost og ser på noe dritt på tv :) me-time!

De våkner og så er det grøt. Så sitte litt i vippestoler før de skal på golvet å leke (må la maten synke litt, ellers blir det bare gulping når de ligger på magen :p

Hviler igjen i 13-14 tiden. Sover 30 min-1time. Inni mellom her kommer storebrødre hjem, og vi gjør lekser sammen Da sitte de små ved bordet og følger med, og så får de middag.
Så kommer pappaen hjem, og vi pleier å leke litt med dem på golvet, han lager middag.

Hviler igjen ca kl 17, 30 min. Får ei flaske ca kl 18, kosetid, grøt kl 19. Ene i seng kl 19:30, og han andre litt etter. Som regel sover de begge til kl 20.
Gir dem ellers ofte ei flaske her og der, alt ettersom hvor mye de drikker når de står opp, og til maten osv tv 1 liker å ha litt melk før han skal ha hvilene sine :) bader gjerne en av dem innimellom alt, og prøver gjøre litt husarbeid.. Men som regel ser det helt bomba ut når samboer kommer hjem. :hilarious:
Stresser ikke med å gå noen plass. Ender som regel med kaos - svett mor og urolige barn. Folk får komme hit om de vil hilse på :) blir nok mer trilleturer til våren :joyful:

Dagene flyr!!
 
Vi står opp stort sett mellom 9 og 10 og han legger seg ca kl 19.
Resten av dagen er fullstendig rutineløs og det er veldig stor forskjell fra dag til dag. Eks: i går sov han 3 dupper på ca 20 min. I dag sov han en crazy lang på 3,5 time. :p
 
Opp 8, i seng 19.
Spiser med en gang vi har tatt morgenstell.
Sover første dupp i 10-11 tiden.
Andre dupp i 13-14 tiden når vi går tur.
Siste dupp i 16-17 tiden.
Alle dupper er på 30-40 min. Spiser hver 2.-3. time, utenom på natta, da spiser han 1-2 ganger.

Samme opplegg stort sett hver dag :)
 
Står opp rundt 8. Steller oss og hun spiser grøt til frokost. Så er det litt kos og lek til hun blir trøtt rundt 9:30-10. Sover i vogna på verandaen i 2-3 timer. Ila disse timene får jeg kokt flasker, gjort en del husarbeid, spist og slappet av. Så er det mat, lek og kos til neste dupp i 14 tiden. Fortsatt ute i vogna i 1-2 timer. Så mat, lek og kos igjen til siste dupp for dagen rundt kl 17, men sover da bare 30-45 min.
Grøt til kvelds i 18-18:30 tiden, så kveldsstell (med bad 2 ganger i uka), i seng mellom 19-19:30 og sover som oftest innen kl 20. Trives godt med disse rutinene, og mini virker veldig fornøyd også :)
 
Har flere ganger tenkt jeg skulle svare på denne, men ting endrer seg hele tiden her, særlig tidspunkter for soving og hvor lenge lurene varer. Vanligvis sover han kun 30-minutters lurer, men kan av og til slå til og sove lenger. Virker så deilig å ha et barn som sover flere timer i strekk hver dag, da kan man virkelig planlagt å få gjort ting!
 
Har flere ganger tenkt jeg skulle svare på denne, men ting endrer seg hele tiden her, særlig tidspunkter for soving og hvor lenge lurene varer. Vanligvis sover han kun 30-minutters lurer, men kan av og til slå til og sove lenger. Virker så deilig å ha et barn som sover flere timer i strekk hver dag, da kan man virkelig planlagt å få gjort ting!
Sånn var det hos oss før også. Hun sov kun 30 minutters dupper og kun 3 ganger om dagen. Det var veldig slitsomt, for jeg fikk ikke gjort noen ting, fikk såvidt spist. Så i jula prøvde vi å legge henne i vogna ute, og fra første stund sov hun i minst 2 timer. De første gangene våknet hun etter 30 min, men vugget henne i søvn igjen og nå sover hun ca 5 timer tilsammen ila dagen. Har dere mulighet til å prøve det samme? Om dere har veranda, terrasse etc? :)
 
Sånn var det hos oss før også. Hun sov kun 30 minutters dupper og kun 3 ganger om dagen. Det var veldig slitsomt, for jeg fikk ikke gjort noen ting, fikk såvidt spist. Så i jula prøvde vi å legge henne i vogna ute, og fra første stund sov hun i minst 2 timer. De første gangene våknet hun etter 30 min, men vugget henne i søvn igjen og nå sover hun ca 5 timer tilsammen ila dagen. Har dere mulighet til å prøve det samme? Om dere har veranda, terrasse etc? :)
Så fantastisk! Ja, har veranda, så kanskje jeg skal prøve det. Vet jo at han kan sove lenger, men er ikke sikker på hva det er som gjør at han bare gjør det av og til. Men tror jammen jeg skal prøve å legge han ute!
 
Så fantastisk! Ja, har veranda, så kanskje jeg skal prøve det. Vet jo at han kan sove lenger, men er ikke sikker på hva det er som gjør at han bare gjør det av og til. Men tror jammen jeg skal prøve å legge han ute!
Jaa, prøv det! På det lengste sover snuppa i 3-3,5 time! Håper det går for dere, vet hvor slitsomt det er når de ikke sover ordentlig :-(
 
Jaa, prøv det! På det lengste sover snuppa i 3-3,5 time! Håper det går for dere, vet hvor slitsomt det er når de ikke sover ordentlig :-(
Ja, må bare vente på at det skal bli litt mildere temperatur her i Oslo. Håper det funker, hadde vært godt for både baby og meg om han sov litt lengre av gangen.
Hvordan sover jenta di på natta?
 
Her sover også vår gutt ute og sover stort sett minst 1,5 time om gangen :) vår dag ser ca slik ut, men varierer så klart og spesielt om vi skal ut på ting.

06.30 stå opp og stelle
07.30 grøt og vann til frokost
Kjører storesøsken i Bhg/skole
Sover fra 8.30/9.00 til rundt 11.00.
Smoothie og MME litt etter han våkner
Leking
Soving igjen ca 13-15
Hente storesøsken
Middag og MME
Leking
Grøt i 18 tiden
Stelling og MME.
Natten ca. Kl 19 :)
 
Når vi nærmer oss rutiner blir han sjuk. Alltid.
 
Back
Topp