Det er mye som er relativt i forhold til hva du kan få, og har rett på. Jeg jobber i NAV, så dette er et tema daglig. Hvis du går på nav.no og skjemaer finner du i oversikten under familie en link som heter enslig mor/far. Der finner du også en del nyttig informasjon. Det er din situasjon som avgjør hva du har rett på. Overgangsstønad kan muligens være aktuelt. Under denne / i dette skjemaet er det også barnetillegg, tilsyn osv. Tillegsstønader får du på et konkret tiltak og vedtak.
Er barnet mellom ett og to år, og ikke er i barnehage, kan du få kontantstøtte.
Du får ikke startpakke eller liknende. Vi dekker heller ikke skolegang, med mindre du er på et vedtak hvor dette er hensiktsmessig.
Du kan få utvidet barnetrygd, og barnebidrag er vanlig i en slik situasjon-enten privat avtale, eller innkreving gjennom nav (bidragskalkulator på nav.no).
Sliter du økonomisk, anbefaler vi å søke bostøtte på husbanken.no (også en kalkulator på denne siden om du er usikker). Har du for lite å leve av, er det din kommune som har ansvar å søre for at din levestandard tilsvarer "norm". De fleste tror at de må være fattige for å få støtte, men normen er faktisk ganske høy. Det er statlig regulert og et utgangspunkt (varierer litt mellom kommunene) Denne informasjonen finner du på nett-google it

Dette er en tjeneste som ofte er på samme kontor som nav (kjent som sosial stønad).
Det er mange muligheter, men det er vanskelig for meg å gi et konkret svar så lenge jeg ikke kjenner til din situasjon, økonomi osv. Er du usikker så ta kontakt med ditt nav kontor eller ring (som regel enklere og mer informativt).