Hvilke reaksjoner forventer dere fra de rundt?

Juli2018

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Kommer alle til å være positive og glade på deres vegne, eller er det noen som forventer negative tilbakemeldinger på f.eks alder (for ung/gammel), for kort tid sammen, barn med flere partnere, barn med en partner de rundt ikke liker osv.

Hvordan takler du i så fall negative tilbakemeldinger?

Jeg er 24 år og venter nr 4. Regner med at flere kommer til å reagere på det. Men det får være deres problem! Vi er lykkelig gift, har vært sammen i 10 år og det er vårt valg.

Egentlig går det ikke inn på meg med negative kommentarer.. Stort sett er det faktisk bare sjalusi!

Jeg forventer mye negativitet. Dette er barn nr 6 i huset. Mannen har to fra før og vi har tre felles. Men jeg orker ikke å la det bry meg.

Jeg vet ikke helt hva det blir. Mamma vet det og ho gleder seg :) bestevenninda mi vet det og og ho var veldig happy og sa "jeg viste det" :p ho har i grunnen venta på at nr to skal komme.

De jeg er usikker på er besteforeldrene mine. De ble kjempe glade når første kom, men vet ikke hva de vil syntes når nr 2 kommer.

Svigers vet jeg vil bli glade, men svigermor kommer nok til å bli trist fordi de bor så langt vekke og ho er vandt med at all familie bor ett steinkast unna... Ho blir fort lei seg når ting ikke er sånn som ho har sett det for seg :sour:

Tror nok det blir litt blandet. Gruer meg egentlig litt til å fortelle. Storesøs er jo liksom 9 år når barnet kommer, så familien er vel i grunn litt ferdig med småbarn. Men de blir nok glade etterhvert. Er ikke sånn udelt positiv selv, så er vel litt mye å forlange at andre bare skal juble. Er glad altså, men gruer meg litt til bleier, skrik og manglende søvn igjen.:p

De nærmeste vet det allerede og gleder seg :) etter 3 SA som jeg har vært åpen om tror jeg heller de et redd det ikke skal gå veien. Første barnebarn for mine og hans foreldre så her er det stor stas ;)

De som vet det her og gleder seg veldig med oss, blir vårt første barn [emoji7] Men etter svangerskapsavbruddet i sommer er vi alle veldig forsiktig med å ta gledene på forskudd, da det fremdeles er tidlig og mye som kan skje. Hvis vi ser at alt går bra og annonserer det tror jeg bare vi får positive reaksjoner[emoji4]

Jeg er litt usikker. Forventer at de fleste blir glade på våre vegne, den eneste jeg er usikker på er pappa. Ikke fordi han har noe i mot samboeren min, men han syns vel vi er unge (Begge er 24 år når babyen blir født). Vi kjøpte leilighet for 1.5 år siden, så han vet at dette er seriøst, og vi er også forlovet.
Men 10-12. mnd siden spurte han om jeg var gravid, og da jeg sa nei svare han med "bra, det er lurt å vente litt" :/
Så jeg er mest urolig for hans reaksjon.

Huff.. tør ikke tenke tanken engang. Tror moren min blir veldig glad da, hun har en egen evne til å se lyst og positivt på ting.
Svigers kommer vel til å spørre om det var nødvendig og sjefen min kommer til å halshugge meg.

De som vet det så langt er kjempe happy :joyful: kommer til å bli mye negativt fra svigers men 100 prosent på min side kommer til å bli i ekstase. Jeg ble tante i oktober, mammas første barnebarn og kun nr to i neste generasjon i hele slekta. Mye av slekta var samlet i går og de sitter med baby i øya alle sammen. Tenke seg til om ikke jeg skal ha en snart og mente dem, de skulle bare visst tenkte jeg da! :D

Jeg regner med det blir veldig positiv reaksjon fra svigermor, da hun har mast i et halt år om ikke vi snart skal få en liten en [emoji28] yngste svigersøster er nok også positiv, mens resten av familien der blir vel ikke helt i ekstase da forholdet ikke er det beste mellom mannen og de. På min side vet jeg det blir positiv reaksjon fra faren min, mens resten er jeg ikke helt sikker på. De får vite det på julaften, men altså jeg skal kose meg jeg selvom jeg ikke får den reaksjonen jeg egentlig ville hatt [emoji28][emoji7]

Tror alle venter på nr to her hos oss, og blir glad! Mamma vet det da jeg klarte å avsløre meg for henne ved et uhell. Hun ble veldig glad

Vi kommer nok til å få masse positiv tilbakemelding, også fra sjefen. Blir (hvis det går bra) akkurat 2 år mellom barna, og vi måtte prøve over 3 år før første satt. Dette er min 5. graviditet, de 3 gangene det gikk skeis var det ved ma/sa før uke 8. Krysser fingrene for at det går bra nå ♡

Tror det kan bli litt delte reaksjoner...
Vi har så store barn, at alle forventer nok at vi er ferdig ;)

Har noen få nære venner som vet, og de er støttende og glade for oss ❤️

Mamma tar det nok greit, men litt usikker på svigers... Tror de mener det er nok nå (dette blir nr. 10 for dem).

Gleder meg til å fortelle barna mest, de har mast om søsken i flere år!
Sønnen min (snart 11) sendte brev til julenissen i helgen, der ønsket han seg blandt annet en lillebror ☺️
Han sier han egentlig ikke tror på julenissen, men det er nok litt spennende likevel. Tenker han skal få svar fra selveste nissen på juleaften ❤️❤️❤️
:santa (Kan jo ikke garantere lillebror da :dummy:)

Last edited:
Tror søsteren min og venninnene mine kommer til å bli veldig glad på mine vegne, men foreldrene mine kommer kanskje til å bli skuffet.

Etter å ha vært i et forhold i 7 år og har flyttet tvers over landet med kjæresten håper foreldrene mine at jeg en dag flytter tilbake... Det kommer nok aldri til å skje, men om vi får unger i denne byen må nok foreldrene mine gi opp håpet.. Synd det skal være sånn, men jeg har alltid satt fokus at jeg selv skal ha det bra og være lykkelig. Så får de prøve å gjøre det samme uten å dra meg ned.

Når vi fortalte om nr 3 i jula i fjor så sa svigermor «stakkars dere» pga hun mener det blir mye med 3 barn. Alle andre ble kjempe glade. Har ikke fortalt svigers om de andre gangene vi har mistet, men alle andre vet. Så forventer samme reaksjon igrunn!

Hmm...vanskelig det der . Dette blir mitt barn nr 4, min og samboers nr 2. Blir jo 40 år bare noen dager etter termin.. og tror vell egentlig at pappa syns jeg har nok barn nå.. mamma er jeg usikker på..Hans foreldre tror jeg bare blir glade, de hadde mange barn selv..så gruer meg til å si det faktisk til mine egne. Jobben driver å tulle med at, ja vist du skal ha flere så er det vell bare å hive seg rundt.. ( de skulle bare visst)

Trur det blir stor glede for alle. Mange venter veldig på at det skal komme søsken :-)

Back
Topp