Hvilke råd har du ville gitt til andre?

M

Moderator Tone

Guest
Hvilke råd har du ville ha gitt til andre som får premature barn?

Er det noe dere ville ha gjort anderledes?
 
-Det er ikke din skyld.
Det er lett å tenke at man er skyld i babyens kamp, slike tanker skader mer enn de gjør nytte.
- Ta deg små avbrekk fra sykehuset, babyen blir godt ivaretatt og trenger at mamma og pappa ikke går under.
- Skriv en dagbok, det er godt å få ordene på papiret og etter at man har kommet hjem og alt har roet seg kan det være godt å se tilbake.

Og til slutt som jordmor sa til meg : Prematurt vil bare si at du har baby litt lenger.
 
-Det er ikke din skyld.
Det er lett å tenke at man er skyld i babyens kamp, slike tanker skader mer enn de gjør nytte.
- Ta deg små avbrekk fra sykehuset, babyen blir godt ivaretatt og trenger at mamma og pappa ikke går under.
- Skriv en dagbok, det er godt å få ordene på papiret og etter at man har kommet hjem og alt har roet seg kan det være godt å se tilbake.

Og til slutt som jordmor sa til meg : Prematurt vil bare si at du har baby litt lenger.

Mange gode råd :Heartred
 
Mye av det som allerede er nevnt. Ikke ta på deg skyld. Det er lettere sagt enn gjort, men allikevel.

Avbrekk er og viktig som nevnes over. Dette ble og spesifisert på sykehuset. Man går inn i en boble og har godt av å komme litt ut av den.

Jeg skulle ønske jeg skrev! For det gjorde jeg ikke.

Og spør. Still spørsmål. Du låner ikke babyen din, det er det sykehuset som gjør [emoji171] Er du uenig, eller lurer så spør.
 
Er enig i det som står over. Avbrekk er veldig viktig + at det er din baby som betyr at dine synspunkter på behandlingen er viktig. En annen ting som jeg ville nevnt var at det er ikke din skyld om du ikke får til amming med en prematur. Fått to premature barn og slitt meg ut med begge med pumping 24/7 og deretter gått over til mme (med mye skyldfølelse...) og fått tilbake gleden over å ha barn.
 
Alt som er nevnt over, å ta en dag av gangen. Det kan være tungt med en liten, prematur eller ei.. snakk med noen. Luft bekymringer, spør spørsmål, ikke vær redd for å be om hjelp.
 
Er enig i det som står over. Avbrekk er veldig viktig + at det er din baby som betyr at dine synspunkter på behandlingen er viktig. En annen ting som jeg ville nevnt var at det er ikke din skyld om du ikke får til amming med en prematur. Fått to premature barn og slitt meg ut med begge med pumping 24/7 og deretter gått over til mme (med mye skyldfølelse...) og fått tilbake gleden over å ha barn.
Signerer det med ammingen. Hadde samme problemet.
 
Back
Topp