Hvilke produkter bruker dere på babyene?

Vann, sånne engangskluter og litt olje når hun bader.. våtservietter når vi er på tur. Har troen på å la ting være så naturlig som mulig med babyhuden.
 
Vann og jojobaolje, våtservietter kun på tur. Bruker litt Weleda babyvask i håret når hun bader, ellers ingenting.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vann og litt olje i badevannet. Våtservietter på tur. Ellers pudder all over :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vann og engangskluter. Litt Dr Greve babyolje i vannet ved bading.
Salver, kremer, såpe, pudder osv har vi ikke hatt brukt for.
 
Stort sett bare vann, morgen og kveld har jeg litt babyolje på kluten, ingen sårhet hittil :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ikke brukt noe før i dag, ungen er knusk tørr. Weleda babykrem, men virker ikke som den er feit nok.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Tørre engangsservietter med vann og olje. Litt a-krem der hvor hun er tørr. Har en shampo jeg har brukt noen ganger også, men er ikke så ofte vi vasker håret hennes.
Har også uparfymert talkum som vi bruker noen ganger.
Er aldri sår.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Her bruker vi kun vann ved bleieskift og olje i badevannet. Har veldig tørr hud, så smører med locobase repair.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Vann og vanlig klut morgen og kveld og ved bæsje bleie. Dr Greve olje i vannet når vi bader. Natusan sin babysjampo til håret. Har så masse hår at det ser helt ille ut om det ikke vaskes med sjampo. I starten brukte vi en del sinksalve og Bepanthen i stumpen pga. sårhet. Men nå bæsjer han ikke hele tida lenger så da blir han ikke sår. Så må jeg vel finne en god fuktighetskrem å smøre han med hver dag pga. atopisk eksem da. Våtservietter har vi i stelleveska, de brukes når vi er på farten.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Vi bruker forresten også våtservietter når vi ikke er hjemme. Var litt mer nøye på å ikke bruke det i starten, men nå brukes det hver gang vi er ute på noe eller på besøk.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Bruker også våtservietter ute og vann hjemme. Aldri vært noe særlig sår.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Bruker vann og tørre engangskluter. Litt Burts Bee olje i badevannet, og av og til ved vask. Har hatt litt utslett/veldig tørre flekker og da har jeg brukt Lykkelig som Liten barnesalve og den er fantastisk på tørr hud :) har kjøpt badeolje av samme merke med ikke fått prøvd den ennå.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Bruker sånne engangskluter med vann ved bleieskift. Ved bading er det kun vann og ikke noe såpe pga eksem


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Klut og vann, olje spesielt før leggetid, da Jojobaolje eller den økologiske fra Coop, det er mest raps vel. Den sistnevnte er blank, så grei å vaske med, for da ser du hvor bommullspad'en blir gul.. ;) våtservietter kun på farten, og har jeg rennende vann tilgjengelig, så skyller jeg dem før bruk. Er jo vel faktisk billigere med våtservietter man skyller ut av, enn tørre engangsservietter..
 
Klut og vann, olje spesielt før leggetid, da Jojobaolje eller den økologiske fra Coop, det er mest raps vel. Den sistnevnte er blank, så grei å vaske med, for da ser du hvor bommullspad'en blir gul.. ;) våtservietter kun på farten, og har jeg rennende vann tilgjengelig, så skyller jeg dem før bruk. Er jo vel faktisk billigere med våtservietter man skyller ut av, enn tørre engangsservietter..
Hva koster våtservietter egentlig? Aldri kjøpt jeg, har fortsatt fra apotekpakka og rimipakka;) Tørrservietter koster 18-19 kr på kiwi, 100 stk i pakka.
 
5 pakker tørrservietter for 100 kr på vitus apotek:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Hva koster våtservietter egentlig? Aldri kjøpt jeg, har fortsatt fra apotekpakka og rimipakka;) Tørrservietter koster 18-19 kr på kiwi, 100 stk i pakka.

Innbiller meg at de fleste våtserviettpakkene inneholder 72stk, for some reason... Får dem vel til9.90 på...Coop? Den Xtra-typen.
 
Back
Topp