Hvilke planer har dere for romjulen?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Har dere noen faste tradisjoner i romjulen?

Da mine besteforeldre levde hadde vi fast 2 juledags koldtbord med hele familien. Satt å spiste, koste oss og bare var sammen hele dagen. Det var litt magisk. Akkurat det er noe av det jeg savner mest med julen kjenner jeg, men ikke en tradisjon jeg ønsker å starte selv.

Hva gjør dere? Er dere mye med familie?

2. Juledag er eneste dagen vi har planer. Da er det treff hos onkel. Vi blir 3 generasjoner i år.

Pleier å ta det mye med ro, bare kose oss hjemme, være med familien, prøve å få oss noen lufteturer når det er lyst hvis været er bra. Blir nok mye film og godis. :p ellers skal vi på juletrefest med frøkna, og av og til drar vi voksne på en romjulsfest, men siden jeg er så godt som fødeklar blir det vel heller rolig i år.

Jobb, jobb, jobb.. Og noen juleselskap ;)

Hadde det ikke vært for at jeg er i permisjon så skulle jeg nok ha jobbet. Men nå skal storebror få ha fri fra bhg og vi skal bare kose oss hjemme:-)

Vi er vist invitert til min bestemor en dag, men jeg trur ikke vi reiser. Ikke lager hun noe som småen kan spise (mtp allergi) og ikke får han ta på noen av nissene. Så florerer det med sjokolade i hver krik og krok, og han har kraftig allergi så må fotfølge han hvert sekund. Ikke noe kos i det hele tatt.
Resten ellers så er det bare hjemmekos :)

Noen ganger synes jeg romjula fylles litt for fort med planer :P Jeg kunne tenkte meg å sitte i pysjen å se på tv og kose meg med mat og godteri. Men er sosial av meg, så her blir det forskjellige dager hos forskjellige familiemedlemmer :)

Julaften: Utlevering av gaver, møte familien min på farssiden til pappa på kirkegården hvor oldeforeldrene mine ligger. Tenne lys på graven, utveksle gaver og ønske de god jul.. Iår skal mannen, meg, pappa og kanskje kjæresten hans feire jul hjemme hos oss. Stesønnen feirer hos moren iår. Mannen skal kle seg ut som julenisse og dele ut gaver hjemme hos moren til stesønnen min.
1. Juledag: Middag med tanter, onkler, pappa, søskenbarn og evnt partnere hjemme hos bestemor.
2. Juledag: Middag med pappa, tante, onkel, søskenbarn, bestefar og bonusbestemor pluss hennes barn, barnebarn og oldebarn hjemme hos bestefar..
3. Juledag: Hente Jr til moren for så å kjøre til svigers som bor en time unna, ha ekstra feiring der med noen gaver til Jr fra vår side, og overnatte en natt hos svigers. Kjører hjem 4.juledag, og da håper jeg på et par rolige dager.
Nyttårsaften: Feire hjemme hos oss, med Jr, moren, stefaren og lillesøsteren. De inviterte oss ifjor når de hadde Jr og stefarens tre barn fra forrige ekteskap, så da inviterte vi de til oss iår:)

Mannen jobber, jeg vurderer å ta med kb å reise bort
Lite som skjer, fra barndommem er jeg vant til mye selskaper men sånn er det ikke her vi bor nå

Vi har planer i jula (24-26) romjula har jeg få konkrete planer enda men det blir nok en dag til min bror på middag i alle fall. Mannen jobber, utenom en av dagene og vi skal ellers slappe av og kose oss..

2. Juledag besøk og sikkert første også. Ellers er planen å ikke føde før 2017! Er 37+0 28.des regner med det går fint :)

2. Juledag besøk og sikkert første også. Ellers er planen å ikke føde før 2017! Er 37+0 28.des regner med det går fint :)
Det var planen min i fjor. Jeg lå en uke før deg da, var 37 like før jul. Og fødte 25.12

Så første dag har vi altså bursdagsselskap her.

Det var planen min i fjor. Jeg lå en uke før deg da, var 37 like før jul. Og fødte 25.12

Så første dag har vi altså bursdagsselskap her.
Kan ikke helt styre når de blir født. Lå de på sykehuset på julaften?

Kan ikke helt styre når de blir født. Lå de på sykehuset på julaften?
Nei. For hun er født hjemme.

Vannet gikk lille julaften på kvelden. Så startet ikke fødselen innen 21 julaften måtte jeg innlegges for igangsettelse.

Men jeg hadde planlagt hjemmefødsel og heldigvis startet riene

Jeg spiste middag, gikk rundt juletreet, nissen kom og vi åpnet en del gaver. Ungene ville leke med det de hadde fått så vi tok en pause, jeg gikk på do med kynnere og sende melding til min mann om at nå kom riene. Ringte til jm som var her ca 20 og 00.02 ble hun født. Hadde jeg ikke skulle hatt hjemmefødsel hadde jeg nok vært på sykehuset det meste av jula ja.

Nei. For hun er født hjemme.

Vannet gikk lille julaften på kvelden. Så startet ikke fødselen innen 21 julaften måtte jeg innlegges for igangsettelse.

Men jeg hadde planlagt hjemmefødsel og heldigvis startet riene

Jeg spiste middag, gikk rundt juletreet, nissen kom og vi åpnet en del gaver. Ungene ville leke med det de hadde fått så vi tok en pause, jeg gikk på do med kynnere og sende melding til min mann om at nå kom riene. Ringte til jm som var her ca 20 og 00.02 ble hun født. Hadde jeg ikke skulle hatt hjemmefødsel hadde jeg nok vært på sykehuset det meste av jula ja.
Høres litt bedre ut å være hjemme da :) selv om det høres ut som en litt slitsom situasjon oppi julefeiringen. Her er tanken å føde på sykehus og dra hjem så fort vi får lov :) første fødsel tok 3,5 t fra første rie så jeg burde vell i teorien tenkt litt rundt situasjonen hjemmefødsel.

2.juledag skal vi på julefest hos et vennepar. Ellers skal vi jobbe begge 2

Første juledag skal vi på middag til oldeforeldrene til lillegullet og andre juledag er det middag hos svigermor:), resten skal vi kose oss og ta ting på sparket. Mannen min skal ha en uke pappa perm da og jeg har siste uken av ferien min så skal bare nyte tiden sammen elsker juletiden og håper på snø så vi kan ake litt også

Første dag skal vi til farmor og farfar, noe som er ganske nytt også skal jeg feire bursdag men vet ikke helt når, ihvertfall ikke på bursdagen siden mannen jobber full dag da. Min stebror har bursdag dagen før meg så noen ganger feirer vi sammen med familien, ganske løse planer egentlig [emoji6]

1. juledag er den berømte juleribbedagen hos moren hans :) 2. juledag er det vel hos besteforeldrene hans eller tanta han :)

Back
Topp