Hvilke plagg er det beste til nyfødt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Amalie
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Amalie

Guest
Hva er din favoritt til den nyfødte, noen anbefalinger? :)

Strømpebukse + body eller tynn bukse + body, og da en heldress over med lue om man skal ut :) Gjerne ull, i hvertfall ytterst.

Omslagsbody og strømpebukse eller longs :)
Og en strikkadress e.l. utenpå om man skal ut :)

Omslagsbody, ull, myke sokker. :)

Myke ull, ull/silke, ull/bambus pysjer/dresser :)

Omslagsbody! Så enkelt å brette den ut på stellebordet, legge baby oppå og bare kneppe igjen :) slipper å tre ting over hodet osv. Synes det var skikkelig ekkelt! Strømpebukser er veldig greit også. Ull kunne vi ikke bruke, poden fikk flammete og irritert hud med en gang :( de ullplaggene med bambus inni var gull! :D silke var ikke like greit. Følte han ble klam av de.

Jeg elsker omslagsboddyer. Strømpebokser syntes jeg var mye bedre enn sånne bukser med føtter for de syntes jeg alltid ble litt små:)

Må si meg uenig jeg med de andre angående omslagsboddy, hvertfall de med knapper er så mange. Men gikk mest i body og strømpebukser på de eldste da de var født på vinteren så var det bare å kle på flere lag når vi skulle ut.

Last edited:
strømpebukse og omslagsbody.. ull, silke eller bommull, alt ettersom årstid og hva man foretrekker. bilstolposen holder babyen god og varm om vinteren uten andre klær enn ei lue ( hvertfall sånn med vår) og i vogna er det fint med en dress, typ strikka eller ull av et slag :)

Omslagsbody [emoji4] gullverdt

Body med knapper i sidene (dette er det viktigste :P) og gjerne en lett bukse med fot.

Ble aldri helt fan av omslagsbodyene, men liker bodyene med konvoluttåpning, siden de er så kjappe og enkle å ta av og på. Ikke minst kan man dra bodyen ned når den er full av bæsj, istedenfor over hodet som spesielt de med skulderknepping er kjipe på. Det beste plagget til sommerbabyen vår var for øvrig bare bleien. ;)

Først fikk vi beskjed om at vi ikkje kom til og trenge klær i str 50 og hørte på de, men heldigvis arvet vi masse i str 50 og oppover, trur vi brukte et plagg annet en omslagsbody og strømpebukse helt frem til 62. Så det er et must i mine øyne.

lindex :) Og polarn o pyret. Og hust and claire bambus
Og nøstebarn ull.. til vinterbabyer

Tynne ullbodyer og strømpebukse/tynne bukser brukte vi mye. Bukser med bein er bra i starten, sokker sitter dårlig på.

Jeg er ikke så glad i omslagsbody, det blir så mye kneping[emoji6] men pappan brukte bare det [emoji1303]

Brukte pysj med fot om natta, og da helst med knepping helt ned.

Må si meg uenig jeg med de andre angående omslagsboddy, hvertfall de med knapper er så mange. Men gikk mest i body og strømpebukser på de eldste da de var født på vinteren så var det bare å kle på flere lag når vi skulle ut.
Haha, bra det er fler. Føler meg rett og slett tullete når jeg må kneppe alle de knappene. Så husker jeg ikke helt hvor de skal kneppe heller... Jeg pleier å holde en hånd på hver side av hodelinningen slik at jeg ikke er nær når trekker bodyen over hodet. Funker veldig greit.

Back
Topp