Hvilke plager har du nå mot slutten?

Ryggsmerter! Fungerer ikke lenger. Måtte faktisk ta en Paracet nå i kveld [emoji53]
 
Bekkenløsning
Nedpress (tror jeg)
Utrolig trøtt og sliten
Veldig harde langvarige litt vondt kynnere
Må tidde.... HELE tiden!!!!
Stedlige ved symfysen
Vondt i ryggen
Tungt å bevege seg (å ikke bevege seg) :p

Også lurer jeg på, er det noen av dere som skal til legen for en undelivsundersøkesle før dere har termin. Har hørt at det er større sjanse for å revne under fødsel om mann for eksempel har en soppinfeksjon (tenk om jeg har det uten å vite det) Å er så redd for det å revne.
Hva er deres erfaringer med dette?
 
- Konstant trøtt og sliten
- Halsbrann
- Ekstrem mye nedpress
- Bekkenløsning
- Vonde kynnere
- Tungt å reise seg/bevege seg
 
Vondt under ribbeina. Så vondt at jeg nesten griner
 
Halsbrann, nedpress, og utrolig vondt i høna når jeg går en del og når kvelden kommer, vondt i lysken og gulping:yuck:
 
Så sliten i korsryggen:arghh: Helt forferdelig å stå oppreist og gå. Vil helst bare ligge :( Håper virkelig at lillemann kommer før termin, er i dag 38+5
 
Bekkenløsning
Nedpress (tror jeg)
Utrolig trøtt og sliten
Veldig harde langvarige litt vondt kynnere
Må tidde.... HELE tiden!!!!
Stedlige ved symfysen
Vondt i ryggen
Tungt å bevege seg (å ikke bevege seg) :p

Også lurer jeg på, er det noen av dere som skal til legen for en undelivsundersøkesle før dere har termin. Har hørt at det er større sjanse for å revne under fødsel om mann for eksempel har en soppinfeksjon (tenk om jeg har det uten å vite det) Å er så redd for det å revne.
Hva er deres erfaringer med dette?


Sist fikk jeg soppinfeksjon rett før fødsel, begynte kur men vet ikke om jeg ble kvitt det. Revnet en del, men "riktig" veg, og det grodde helt fint igjen. Brukte jordnøttolje til å tøye godt siste ukene, vet ikke om det hjalp men.

Denne gangen har jeg tatt en kur bare i tilfelle:p. Er også redd for å ha det uten å vite det i forhold til å skulle revne igjen
 
Sist fikk jeg soppinfeksjon rett før fødsel, begynte kur men vet ikke om jeg ble kvitt det. Revnet en del, men "riktig" veg, og det grodde helt fint igjen. Brukte jordnøttolje til å tøye godt siste ukene, vet ikke om det hjalp men.

Denne gangen har jeg tatt en kur bare i tilfelle:p. Er også redd for å ha det uten å vite det i forhold til å skulle revne igjen

Å, tusen takk for svar:)
Brukte du Canesten med tablett og alt?
Å hvor lang tid tok det før du følte deg normal nedentil etter fødsel og revning og alt?
:)
 
Er 5 uker til termin. Og jeg har de siste dager hatt mykere og oftere avføring. Hyppigere kynnere, fortere sliten, mer sulten og i går og i dag har jeg hatt mensmurringer i hele magen. Vondt. :(
 
Maserier de siste døgnene som har flatet ut livmorhalsen. Ekstremt vondt i ryggen som kommer og går, mer kvalm enn vanlig, bekkenet er blitt værre..
 
Å, tusen takk for svar:)
Brukte du Canesten med tablett og alt?
Å hvor lang tid tok det før du følte deg normal nedentil etter fødsel og revning og alt?
:)

Ja, tok "full" kur for å være på den sikre siden :p Det tok ei stund, ca 7-8 uker før alle sting var gått så måtte utsette 6 ukers kontroll. Så noen mnd før det kjentes "nesten som før" igjen. Ble mye bedre etter jeg var ferdig med å amme for det forstyrrer hormonene. Holdt på å gi opp litt for syntes det tok sånn tid, men til slutt ble det greit igjen :) Spent denne gangen men nå vet jeg at jeg bare må gi det litt tid.
 
Varm!! Ekstremt varm!
Dårlig i magen
Halsbrann
Trøtt og tungpustet
 
Ja, tok "full" kur for å være på den sikre siden :p Det tok ei stund, ca 7-8 uker før alle sting var gått så måtte utsette 6 ukers kontroll. Så noen mnd før det kjentes "nesten som før" igjen. Ble mye bedre etter jeg var ferdig med å amme for det forstyrrer hormonene. Holdt på å gi opp litt for syntes det tok sånn tid, men til slutt ble det greit igjen :) Spent denne gangen men nå vet jeg at jeg bare må gi det litt tid.

Godt å høre, er kanskje ikke noe å være redd for da:)
Lykke til videre i allfall:-D
 
Hei :) Trenger veldig et svar og råd :p
Jeg er 38+0 i dag, å jeg har så vondt fra symfysen og nedover på sidene, litt sånn innover kjønnsleppen:-o Er det noen av dere som har hatt/har det, å hva gjør dere eventuelt med det? Sliter sånn med å gå:-/
 
Hei :) Trenger veldig et svar og råd :p
Jeg er 38+0 i dag, å jeg har så vondt fra symfysen og nedover på sidene, litt sånn innover kjønnsleppen:-o Er det noen av dere som har hatt/har det, å hva gjør dere eventuelt med det? Sliter sånn med å gå:-/

Høres ut som bekkenplager. Sliter med det samme. Gjør vondt i symfysen og nedover i det ene beinet her. Det eneste som hjelper for meg er å avlaste ved å ligge på den ene siden med pute mellom beina.. og ikke gå for mye av gangen, ikke feks støvsuge eller annet tungt husarbeid. Ikke sitte stille rett opp og ned for lenge av gangen. Og å prøve å holde bekkenet stabilt ved å ta korte skritt når man går, gå ett og ett trappetrinn, samle beina når man skal sette seg inn og ut av bil, osv.
 
Høres ut som bekkenplager. Sliter med det samme. Gjør vondt i symfysen og nedover i det ene beinet her. Det eneste som hjelper for meg er å avlaste ved å ligge på den ene siden med pute mellom beina.. og ikke gå for mye av gangen, ikke feks støvsuge eller annet tungt husarbeid. Ikke sitte stille rett opp og ned for lenge av gangen. Og å prøve å holde bekkenet stabilt ved å ta korte skritt når man går, gå ett og ett trappetrinn, samle beina når man skal sette seg inn og ut av bil, osv.
Tusen takk for gode råd:)
 
Halsbrann, herregud som jeg hater halsbrann.
Og karpaltunnel om morgenen, da kan jeg omtrent ikke bøye fingrene. Det blir heldigvis bedre etter noen timer når blodomløpet kommer i gang.
 
Back
Topp