Hvilke ordning har dere på husarbeid. ?

Vi deler på det aller meste, tar det som trengs der og da [emoji5] mat er nok mest meg, men det er fordi han er litt "nervøs" siden jeg er kokk... noe han ikke trenger [emoji120] elsker når han og lager mat, men vi koser oss med det sammen også :)
 
Bytter på, jeg er best på rydding og støvsuging, mens han er best på roting hehehe, og middagslaging/handling. Vi har vaskehjelp hver 14.dag, og kunne vært flinkere til å holde det finere jevnt over, det hadde hjulpet hvis vi ikke var så fundamentalt ulike når det gjelder rot og ryddighet. Akkurat nå gjør han alt da, jeg ligger bare i senga og spyr. Men vanligvis er vi flinke til å ta i et tak sammen, selv om ingen av oss er spesielt glade i det.
 
Dette har jeg aldri tenkt over hjemme hos oss[emoji85] ting blir liksom bare gjort[emoji81]
Enten av meg eller mannen [emoji5]
Det hender jeg insisterer på å sortere klesvasken selv, for jeg er ekstremt perfeksjonist når det gjelder akkurat det, men ellers så lager vi begge mat og rydder like mye begge to [emoji1362]
 
Jeg har ansvar for klær og klesvask, han for kjøkken og matlaging. Har vaskehjelp en gang i uken.
Vi bidrar selvsagt begge på den andres område når det trengs, men fint at en har oversikten
 
Hos oss har det blitt sånn at han vasker gulv, og jeg tar badene. Jeg tar hovedansvar for klesvask, og han for handling til middag. Ikke så bevisst...men vi et heldigvis nokså enig om hvilket nivå av ryddighet og renhet vi skal ha hjemme :) Hvis jeg føler at jeg gjør mer husarbeid enn han i en periode, så bare prøver jeg å vente lenger for å se om han gjør det i steden ;) Ellers er jeg økonomiansvarlig for det som er felles, og han innkjøpsansvarlig, hehe.
 
Vi gjør alt begge to! Bytter på!
Mannen gjør ofte mest fordi han er raskere enn meg til å få ut finger'n!
Han er fantastisk hjemme [emoji5][emoji1317]
 
Her deler vi på det mye men jeg gjør fortsatt mest så som jeg er hjemme i perm.

Handling av matvarer gjør stort sett han ellers så gjør vi det sammen. Middag lager jeg man-Tors så deler vi på i helgene. Ta inn/ut av oppvaskmaskin og rydde kjøkkenet gjør jeg stort sett men han tar i et ekstra tak om jeg er sliten:happy: jeg vasker stort sett klær. Men han bretter og henger alltid opp hvis jeg spør. Han støvsuger hvis jeg spør. Jeg vasker gulvene. Badene. Rydder rommet til guttungen. Skifter på sengene i huset. Organiserer handleliste og alt av innkjøp til lillegutt. Jeg vasker dusjkabinettetbog han stekeovn. Ellers fordeler vi ved behov. Men jeg føler ofte jeg har et annet behov for vasking enn han har :p.. han ser ikke samme skiten som jeg ;)
 
Her er det stortsett jeg som vasker og handler, men brette klær gjør vi ilag, en dag i uka:p ellers henter og leverer vi i barnehagen alt etter hvem som begynner sist og hvem som er først ferdig. Mannen tar alt med bilene og gressklipperen da!
 
Jeg gjør for det meste nesten alt av husarbeid - da jeg faktisk liker å vaske og rydde :happy: Jeg liker å ha ting på plass og har kanskje en egen `greie` på åssen jeg gjør ting og liker å ha ting , hehe. Han tar seg av mer praktiske ting som å reparere ting og tang, det meste når det kommer til opppusing og når det gjelder bilene :happy: Helt grei fordeling, og vi er begge fornøyde med hva den andre gjør :) Og ungene vet at det si drar ut, det må di rydde igjen ;)
 
Jeg har ansvar for klær og klesvask, han for kjøkken og matlaging. Har vaskehjelp en gang i uken.
Vi bidrar selvsagt begge på den andres område når det trengs, men fint at en har oversikten

Akkurat samme som her. Han lager middag hver dag og holder kjøkkenet i orden. Jeg ordner all klesvask og handler mat. Husvasken tar vaskehjelpen :)
 
Samboer jobber mye og jeg jobber 50% så da sir det seg selv at jeg gjør mest. Men han er veldig flink til å hjelpe til av seg selv uansett om han er sliten etter jobb ☺️
 
Han tar seg av handling, vask av klær og henge de opp. Jeg legger sammen klær. Begge tar ansvar for å få klærne i skap.
Den som er først hjemme fra jobb tar seg av matlaging, som regel han. Vi har heldigvis en robotstøvsuger som hjelper oss med støvsuging av gulv, så tar vi begge litt innimello når vi ser behov. Eldste kommer seg til og fra skole selv, vi bytter på henting og levering i barnehagen. Og pleier stort sett å legge en hver av ungene, eller annen hver dag om en legger begge ungene.
Mannen har de siste 6 ukene tatt det meste i huset, da kvalmen og energinivået ikke var forenelig med annet enn å ligge på sofaen. Så han er ekstremt glad for at formen min begynner å komme seg.
 
Jeg må be mannen om alt, han gjør svært lite uten ordre. Men er flink til å lage til middag, roter som en gal. Men nå når jeg har vært mye dårlig gjør han nesten alt
 
Han gjør det meste akkurat nå, men sånn har det ikke alltid vært [emoji6] Jeg er fortsatt helt tapper for energi og har begynt å få bekkenplager, så det er ikke så mye hjelp i meg for tiden. Kjæresten er heldigvis veldig snill og forståelsesfull, og han sier at han til og med liker å ordne og rydde ut mot kvelden [emoji23]
 
Mannen: støvsuge (og tørke støv, men han støvsuger med det myke børstehodet fremfor støvmopp eller klut), tømme boss(søppel), vaske lilledo som han bruker mest, samt dusjveggene.
Meg: Vaske gulv, klesvask inkl brette og legge på plass tøy, vaske badet, bytte sengetøy og håndklær ifbm vask.
Går stort sett smertefritt [emoji106]
 
Synes vi deler godt på det. Er som regel han som lager middag da, selv om jeg ofte tilbyr meg å lage det.
 
Mannen har definitivt tatt over en del oppgaver som jeg automatisk har likt å ta meg av. Tydeligvis er han ikke særlig glad i rot og skitne klær, hvem skulle trodd det ;-). Han har klart å krympe klærne våres, vasker gjerne svarte klær med lyse fine farger. Og blander mer enn gjerne håndklær med finklær, ull og altslags på samme program. Har irritert meg grønn.... men vanskelig å klage når han prøver så iherdig, det skal han ha! :Heartbigred
 
Back
Topp