Prinsesse Gullhår
Første møte med forumet
Jeg har hørt at noen gutte- og jentenavn ikke er lov i Norge, vet noen hvilke?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tror den regelen er opphevetAdolf og Vidkun tror jeg ikke er lov... men er ikke sikker. Kanskje ikke noenoen vil kalle barna sine uansett
Adolf og Vidkun tror jeg ikke er lov... men er ikke sikker. Kanskje ikke noenoen vil kalle barna sine uansett
Den regelen har i følge navneforsker Ivar Utne aldri eksistert, fordi det aldri har vært bruk for den. Det har ikke vært noen som har ønsket å bruke de navnene i etterkrigstiden. Han regner med at de kan komme tilbake etterhvert som historien kommer mer på avstand, og folk begynner å ville kalle opp tippoldeforeldre.Tror den regelen er opphevet
Ikke engang om man viser til at tippoldefar het det? Ofte blir slike vedtak om at det ikke er et gyldig navn omgjort om man viser til at det har vært navn tidligere.Min oldefar het Roll , men det er ikke lov lenger av en eller annen grunn
Det er jeg ikke sikker på, men min bestemor har sakt at det var en i slekta som ville det, men fikk ikke lov... Men kan jo hende det har endret seg ..Ikke engang om man viser til at tippoldefar het det? Ofte blir slike vedtak om at det ikke er et gyldig navn omgjort om man viser til at det har vært navn tidligere.