Hvilke matvarer bør man holde seg unna når baby viser tegn på mavesmerter?

kme2

Andre møte med forumet
Lille frøken her er 12 dager gammel og enkelte ganger har hun vist tegn på magesmerter (gråter og spreller med ben og armer), kommer i tak, og hører innimellom at det rumler i maven, og at det kommer luft og avføring i bleien etterhvert. Ofte har det kommet om kvelden/natten. Har derfor relatert det til hva vi har spist til middag. Vet at løk, kål og erter kan fremkalle luftsmerter, men har ikke spist noe av dette, den ene dagen var det bare kjøttboller (sånne små ferdiglagede), potet, gulrot og brokkoli vi hadde spist, og jeg spiste kun halv porsjon. Noen som vet om disse grønnsakene gir luft i maven til barnet? Eller kan det ha vært kjøttbollene (var litt krydret)?

Hvilke matvarer erfarer/erfarte du at gav barnet ditt maveknip? Uff, får helt vondt av å se på henne og vite at det kanskje er MIN skyld...
 
Kullsyre, koffein og kunstig søtningsstoff (Cola, Pepsi Max, brus generelt, kaffi, ol.) kan gje luftplager..
 
Kål, løk, Jordbær, ulike salat typer, Broccoli, Purre, der er iallefall noe av essensen her...
Mye hyl, og man vet ikke alltid av hva desverre, spiste burger ute her om dagen, og hun skrek ca 45 min etter hver pupp etterpå, og nekter da self å ta flaske så da var det 45 min ned roing, så var det ny runde med mating og vips..nye 45 min med hyl og skrik og mage smerter..

Prøv deg frem, noen tåler alt, andre tåler lite. Min tåler kulsyre iallefall..
 
Back
Topp