Hvilke leggeritualer har dere?

Bade/vaske seg - bytte bleie - på med nattklær

Spise kveldsmat

Pusse tenner

Springe og gi nattasuss til pappa og storesøster

Inn på rommet, 2 sutter + dukka

Synge "aja boff boff" (trollmor) liggende på skuldra mi

Nattasuss - glad i deg

Så legger jeg henne ned, og så er det stilt! [;)]

Altså - etter middag/kvelds blir det vask og pysj - så sier jeg til hun at "om fem minutter skal hun legge seg. Hun kan leke 5 minutter til, ok?" Og hun svarer: "ekei"[8D]. Hun skjønner selvfølgelig ingenting av tid men jeg innførte dette likevel fordi da har hun iallefall en pekepinn på hvor lenge hun har. Hun trenger nemlig litt tid til å slå seg til ro med ting. På sparken passer min datter fryktelig dårlig.

Så når 5 min har gått (som ofte er 10 min da[8D] hvis jeg rydder etter middagen). Får pappa en suss og så går vi ned og legger osss. Før sang jeg til hun en sang og så fikk hun en suss av meg og så gikk jeg ut døren.

I det siste har hun ENDELIG begynt å vise interesse for bøker så nå leser vi en bok i sengen før hun skal sove[:)]. Syns det er kjempe koselig[:)]

Vi har hatt litt forskjellige ritualer. Men nå for tiden er det sånn at vi bare kysser og koser, sier natta og legger han.

Her er han IKKJE interessert i at eg leser til han,då vil han heller lese selv og jager meg ut[8D]
Så her er det kveldsbønn,kos og klem,og løv uuuuu[:)]

Storesøstera er litt mer krevende[8|] Må stryke hun på kroppen,synge Blåmann Blåmann,og så kveldsbønn[:)]

Kvelden er vanligvis som følger

*Timmy/Drømmehagen/Ole Brum på TV mens hun sitter på potta og drikker litt biola. Den siste uken har pottetiden vært produktiv også[;)]
*Bading
*Brødskive/Yoghurt/Banan
*Pusse tenner
*Se på stjernene om det går
*Sjekke at smokkene og alle dyrene (fortsatt[:D]) er i senga
*Slukke lyset, døra på gløtt
*Trollmor
*So ro lille mann
*Lille katt (fra Emil i Lønneberget)
*Natta

Hun har i det siste begynt å si nei når vi sier at hun skal legge seg, men hun blir fort med ned på badet likevel. Gir først nattakos til Tuva og den av oss som ikke legger henne. Skifter bleie, tar på pysj, pusser tenner mens vi teller til 20. ("Telle til su" sier hun [:D]) Så er det inn på soverommet, kos, ned i senga, breie over. "Synge blomster små" sier hun. Det er ikke den sangen man kanskje skulle tro, men det er Lykkeliten. Midt i den sangen sier hun alltid "Synge bæ, bæ, lille lam", så da bytter vi til den. Så sier vi "Natta", "Sov godt" og "Sees i morgen!" Nora gjentar alt dette. Så er det slengkyss og så går jeg ut av rommet. Hun ligger gjerne og skravler litt for seg selv før hun sovner. Hun er virkelig verdens enkleste å legge! Aldri vært noe problem *bank i bordet*

stelle seg (pusse,vaske osv)
nattanuss til den som ikke legger
legge seg i gjestesengen sammen med mamma eller pappa
lese bok
synge 3 godnatt sanger (trollmor, so ro og amalies jul godnatt sangen)
legge han i sin seng, nusse og si god natt!

Her har det alltid bare vært kveldsmat, tannpuss og rett i seng.. [8|] Høres koselig ut, sant..? [8D]

Sier "god natt og glad i deg" da, men ho er jo ikke interessert i noe synging eller dulling, så jeg gidder ikke tvinge på henne noe "kose-ritualer"..

ORIGINAL: MeMyself

Her har det alltid bare vært kveldsmat, tannpuss og rett i seng.. [8|] Høres koselig ut, sant..? [8D]

Sier "god natt og glad i deg" da, men ho er jo ikke interessert i noe synging eller dulling, så jeg gidder ikke tvinge på henne noe "kose-ritualer"..
Sånn er det her og [:D]

Fantorangen 17.30 - 18.00
Youghurt (sein middag)
Bading, pusse tenna, børste håret
Få to sutter - Se en episode av Mickey Mouse Clubhouse og si natta til alle sammen på slutten
Inn på rommet, i seng, stryke på og si lååv ju i noen sekunder så ut og lukke døra [:)]

NATTAA *mor løøøper, tar faaaaaaatt ooooooog HOOOOOOOPPER oppi Go´stolen og bare puuuuuuuuuuuuuuuuuuuuster ut* [;)]

her er det som regel først kveldsmat også vask og pysj og puss ellers må vi vaske og skifte pysj etter på.. lille grisen min[:)]
sier natta til pappa hvis han er hjemme.. stopper i trappa og sier natta til pinup damene til pappansin som står i trappa også hopper han opp i senga, tralle litt, tulle litt.. kose masse men fra hoppe opp i senga til nå er det natta.. ca 10 min.. og jeg ligger sammen med han til han sovner.. nyyyyter syne av at en liten kropp som puster tungt etter en lang dag.. tar som regel et kvarter så er han i drømme land

begynner m å ta på pysjen... sitte i såffan m pelsteppe på og spiser osteskive og drikker melk... ser ferdig disney, asså kl er nå 19... pusser tannebissane.... hopp oppi køya, lese bok... så love u, nattasuss.... så er d stilt...[:D]

Dusje/bade, på med morgenkåpe, løpe litt rundt i den med rompa bar:) på med bleie og pysj. Litt kveldsmat og melk. Pusser tenna, får nammenam(flourtablett). Smukken ,pusekattbamsen, nattakos til pappa, med i semga" mamma synge so ro lillemann?" synger en gang, så sier han" sove godt" nattasuss, så sier jeg mamma er glad i deg" glad i deg mammaen min" så er jeg ferdig og går ut, hører han skravler litt men tar ikke lange stunda så sover han:) samme rutine hver dag...

Kveldsmat
Bade/vaske oss
Pusse tenner
Ny bleie og pysj.
Leser ett par bøker, da sitter ho på fanget inne på rommet.
Snuppa går og legger seg, jeg slår av lys og synger
summertime
so ro
og trollmor.
Noen ganger alle sangene, noen ganger bare en. Er så moro for ho synger sammens med meg/sambo.
Så er det nattakyss og si glad i deg, så går jeg ut og ho sovner som regel søtt etter en del babbling med bamsene om hvordan dagen har vært. [:D]

Back
Topp