Hvilke kremer og salver?

Livetskjer❤

Glad i forumet
Sommerfuglene
Marshmallows2021
Vårspirene 2021
Julilykke 2023
Hellu. Det er ingen tvil om at det finnes utallige kremer, salver, oljer ++. Å man kan jo lese seg i hjel på hva som anbefales, men ulike sider anbefaler ulikt.
Jeg lurer på:
Hvilke kremer, salver, oljer sverger du til og bare MÅ ha hjemme til enhver tid?(evt merke på denne om den finnes i flere merker)
Hva bruker du den til, når bruker du den?
Er førstegangsgravid, og ønsker å forhøre meg! "Man trenger ikke finne opp kruttet på nytt❤"

Bruker Aderma Exomega som fuktighetskrem på mine barn som er noe plaget med atopisk eksem og tørr hud. Ellers bruker jeg aldri annet enn Bepanthen til sår babystump. Vanlig babyolje fra matbutikk til badevannet. Aldri hatt behov for annet enn det på baby :)

Bruker Aderma Exomega som fuktighetskrem på mine barn som er noe plaget med atopisk eksem og tørr hud. Ellers bruker jeg aldri annet enn Bepanthen til sår babystump. Vanlig babyolje fra matbutikk til badevannet. Aldri hatt behov for annet enn det på baby :)
Tusen takk for dine tips om hva du bruker ❤

Jeg elsker alle Lykkelig som liten produktene (bruker hudkremen selv, faktisk!) og inotyol til ekstra sår rumpe. Den fikser alt over natten. Har aldri hatt ordentlig sprukket hud da, heldigvis. Ellers har vi prøvd litt av hvert, men synes mange kremer blir så klissete.
Det beste er jo å ikke bade for mye eller bruke masse produkter unødvendig, men noen ganger må man jo :)

Til ungen eller meg sjølv?

Har Bephanten og sink til såre rumper, Spenol eller A-krem til evt tørr hud. Har heldigvis hatt lite problem med huda til ungane.

Sjølv brukar eg Aloe-produkta frå Body Shop, mest fordi dei er dryge, men lette, og luktfri.

Jeg synes silulen er den desidert beste sinksalven til «hverdagsbruk», men det er fint å ha inotyol tilgjengelig hvis det blir skikkelig sårt. For å unngå sår rumpe opplevde vi at det er lurt å vaske med en blanding av vann og babyolje (feks på sånne myke engangskluter) og bruke våtservietter kun når man er på farten. Bepanthen har vi ofte brukt ved tørr og sår hud andre steder, feks på lepper og rundt munnen (typisk på vinteren). Jeg ville også kjøpt en tube purelan til såre brystvorter, den er gull og ikke farlig for baby å få i seg.

Sverger til bodyshop sin oliven bodylotion (ikke bodybutter), lukter utrolig godt og hjelper på en stadig voksende og kløende mage❤️

Jeg elsker alle Lykkelig som liten produktene (bruker hudkremen selv, faktisk!) og inotyol til ekstra sår rumpe. Den fikser alt over natten. Har aldri hatt ordentlig sprukket hud da, heldigvis. Ellers har vi prøvd litt av hvert, men synes mange kremer blir så klissete.
Det beste er jo å ikke bade for mye eller bruke masse produkter unødvendig, men noen ganger må man jo :)
Vi elsker også Lykkelig som liten. De har kjempedeilige produkter for både liten og stor. Sverger til de! Har ikke vært plaget med sårhet, men barnesalven fikser rødhet over natta! Brukte mye inotyol med eldste, men har ikke brukt det på nummer to. Det har ikke vært behov :)

Til baby: Jeg kjøpte masse greier til 1. mann men det vi har endt opp med å bruke er Lykkelig som liten kuldekrem, og Miniderm hudkrem om vinteren/ved behov. Bepanthen til sår stump. Inotyol kan være kjekk å ha i hus. Brukte bare vanlig kokosolje i badevannet da hun var baby. Nå som det er mer hår bruker vi Kokoso shampo ved behov. Hvis man får en baby som ikke sliter med eksem eller utslett, kommer man langt med ganske lite...

Ellers er Medela purelan gull til såre brystvorter ved amming og genial som leppomade.

Vi bruker vossabia sine salver. Kamillebalsam og ringblomstsalve. Da har vi til alt vi trenger. Både sår stump, utslett, kløe, psoriasis, sårstell, tørr hud, myggstikk etc etc.. Jeg bruker ringblomstsalve som nattkrem i ansiktet.
Ellers bruker vi også babyolje eller kokosolje i badevannet og i vannet ved bleieskift. Bruker kun våtservietter på tur. :)

Jeg bruker akkurat det samme, men bruker også Aderma Exomega selv også, både krem og dusjolje. Jeg har atopisk eksem selv, og blir 10 ganger verre når jeg er gravid :inpain: Bruker Bapanthen i ansiktet på 5 åringen om vinteren, for å hindre at han sprekker opp i huden på grunn av atopisk eksem....

Jeg lager forresten egne våtservietter, da 5 åringen her ikke engang tåler parfymefrie... superenkelt og mye billigere

Vil du dele oppskrift?:happy090

Du trenger 6 dl kokende vann
2 sp med kokosolje eller babyolje
1 pk med tørre engangskluter
Bland sammen 2 sp kokosolje/babyolje i det kokende vannet. Legg oppi pakken med tørre engangskluter. La klutene trekke til seg vannet.
Legg de ferdige klutene i en lufttett boks. Jeg bruker en boks fra tupperware...

Du trenger 6 dl kokende vann
2 sp med kokosolje eller babyolje
1 pk med tørre engangskluter
Bland sammen 2 sp kokosolje/babyolje i det kokende vannet. Legg oppi pakken med tørre engangskluter. La klutene trekke til seg vannet.
Legg de ferdige klutene i en lufttett boks. Jeg bruker en boks fra tupperware...
Tusen hjertelig:Heartred

Back
Topp