Hvilke kosttilskudd tar dere i graviditeten?

Stjernesluddet

Forelsket i forumet
Snøkrystallene2021❄️
Novemberfnuggene 2023
Hei :happy:

Jeg tok folat under prøveperioden, da jeg fant ut at jeg var gravid begynte jeg med nycoplus sine «gravid» kapsler. Jeg mistenker nå at de bidrar til at kvalmen blir forverret. Har tatt de på morgenen, har da vært kvalm hele dagen. I går prøvde jeg å ta på kvelden, var da bare uggen på dagen, men kvalm på natten i stedet, som jeg ikke har vært tidligere.

Tenker kanskje å prøve noe annet en periode, så lurer derfor på hvilke kosttilskudd dere tar nå tidlig i svangerskapet?

Jeg tar også nycoplus sine siden sammensetningen av de samsvarer godt med de mengdene man trenger som gravid :) Jeg sliter ikke med kvalme enda, men jeg kjenner jeg også blir litt kvalm av dem. Hva med å ta 2 morgen og 2 kveld? Eller ta de annenhver dag? Alle monner drar. Har du et variert og sunt kosthold og er flink til å spise fisk skal jo egentlig det holde i kombinasjon med folat og evt omega-3-fettsyrer eller jod

Last edited:
Tar jod og folat, og prøver å ta tranpiller. Blir så kvalm av de, for jeg gulper tran etterpå, så vært sløv i noen dager nå.

Skal til legen om halvannen uke, får se hva hun anbefaler da eventuelt.

Jeg tar nycoplus sin multivitamin. Tror det skal være det samme innholdet som i den som heter Gravid. Men multivitaminen er mye billigere. :)
Var en som hadde sammenlignet de og sa at det var samme innholdet hvertfall, har ikke dobbeltsjekket selv, annet enn at jeg sjekket at det var riktig mengde folsyre :)

Tar folsyre og jod når jeg er kvalm, klarer ikke større og flere tabletter.
Ellers i svangerskapet tar jeg:
Møllers anti oppstøt omega 3
Nycoplus multivitaminer
D vitaminer 10-20 mcg
Probiotika
Og hvis jeg får beskjed - jern.

Jeg tar også nycoplus sine siden sammensetningen av de samsvarer godt med de mengdene man trenger som gravid :) Jeg sliter ikke med kvalme enda, men jeg kjenner jeg også blir litt kvalm av dem. Hva med å ta 2 morgen og 2 kveld? Eller ta de annenhver dag? Alle monner drar. Har du et variert og sunt kosthold og er flink til å spise fisk skal jo egentlig det holde i kombinasjon med folat og evt omega-3-fettsyrer eller jod
Spiser så sunt og variert jeg klarer med denne kvalmen. Men skal prøve meg på to morgen og to kveld noen dager og se om det hjelper:happy: hvis ikke går jeg nok over til folat og jod + evt omega 3 for det har jeg liggende:happy:

Spiser så sunt og variert jeg klarer med denne kvalmen. Men skal prøve meg på to morgen og to kveld noen dager og se om det hjelper:happy: hvis ikke går jeg nok over til folat og jod + evt omega 3 for det har jeg liggende:happy:
Lurt! Tror jeg skal gjøre det selv også. Pillene for folat og jod er jo i hvert fall betydelig enklere å svelge og fordøye :happy: Men spiser du mye hvit fisk og meieriprodukter trenger du nok ikke jod. Men tran/omega-3-fettsyrer tenker jeg er lurt uansett med tanke på at det anbefales 200 mg hver dag

Multivitaminer og folat. Skal høre med legen om han mener jeg bør ta noe ekstra eller ikke! Prøver å spise variert. Skal ta tran framover tenker jeg, spiser relativt lite fisk - er ikke glad i det... :wtf:

Jeg fortsetter med de jeg allerede går på, men må høre med legen( etter blodprøvene) om jeg må øke f.eks folat
Tar folat,jerntilskudd,omega3 og multivitaminer :)

Tok b12 før, men det kom seg etter forrige svangerskap. Er spent på om jeg må begynne på igjen.

Jeg føler meg så mye bedre etter å ikke tatt «gravid» fra nycoplus i går, men kun folat og jod. Orket å spise mye mer normale måltider og til morgenen i dag kun litt uggen, så klarte å spise havregryn med melk og ikke tre tørre kjeks og et halvt eple som de andre dagene:happy: Det ser virkelig ut som det har hjulpet (om det ikke bare er psykisk, for jeg bruker å bli kvalm om feks andre rundt meg er det), nå har jeg kun lett kvalme, så mye bedre:woot:

Skal få kjøpt omega 3 kapsler i dag og håper at det ikke er det som gjør det verre.

Jeg føler meg så mye bedre etter å ikke tatt «gravid» fra nycoplus i går, men kun folat og jod. Orket å spise mye mer normale måltider og til morgenen i dag kun litt uggen, så klarte å spise havregryn med melk og ikke tre tørre kjeks og et halvt eple som de andre dagene:happy: Det ser virkelig ut som det har hjulpet (om det ikke bare er psykisk, for jeg bruker å bli kvalm om feks andre rundt meg er det), nå har jeg kun lett kvalme, så mye bedre:woot:

Skal få kjøpt omega 3 kapsler i dag og håper at det ikke er det som gjør det verre.
Kjøp feks Møllers anti oppstøt kapsler, hvis man gulper av de så smaker det lett peppermynte ikke tran ;)

Jeg tar nycoplus sin multivitamin. Tror det skal være det samme innholdet som i den som heter Gravid. Men multivitaminen er mye billigere. :)
Var en som hadde sammenlignet de og sa at det var samme innholdet hvertfall, har ikke dobbeltsjekket selv, annet enn at jeg sjekket at det var riktig mengde folsyre :)
Samme her! Mye billigere og har anbefalte mengder av både folat, jod, D-vitamin... tar omega 3 i tillegg :)

Back
Topp