Hvilke koronarestriksjoner på ditt sykehus?

Jeg orker ikke tenke på restriksjoner rundt føde og barsel helt enda, siden ting kn endre seg mye frem til mars.
Har hørt at det ofte står på nettet at far ikke kan være med, men at flere steder ikke har oppdatert info siden før sommeren. Altså bør man ringe dagen i forveien å høre hva som gjelder akkurat nå.
Jeg vil gjerne ha han med på ultralyd, da vi har fått dårlige nyheter på ultralyd før og det er mye angst knyttet til ultralyder for min del. Har klart meg alene nå i starten, men vet at jeg vil være mer redd når jeg er på de tidspunktene hvor vi har fått dårlige nyheter før.

Hvilket sykehus skal du føde på? Far far være med på OUL? Fødsel? Barsel? Tror du det blir endringer før mars?

Jeg hører til Sørlandet Sykehus avd. Flekkefjord, her får partner være med på hele fødsel og barsel. Partner får ikke være med på OUL. Jeg tror restriksjonene vil vedvare til fødsel...
Oj! Dette har jeg ikke egentlig tenkt på, men har sykehus angst, så det er ikke aktuelt å være uten mannen på fødsel og barsel. Da kjøper jeg en doula og gjør det hjemme!
Håper jo at han kan bli med på ultralyd.

Oj! Dette har jeg ikke egentlig tenkt på, men har sykehus angst, så det er ikke aktuelt å være uten mannen på fødsel og barsel. Da kjøper jeg en doula og gjør det hjemme!
Håper jo at han kan bli med på ultralyd.

Partner kan være med på fødsel og barsel per dags dato. OUL får hen ikke vært med på.
Når man kommer til sykehuset å skal føde, så må partner vente utenfor til de har fått sjekket at du er i aktiv fødsel, først da får partner komme inn å være med på fødselen.

Partner kan være med på fødsel og barsel per dags dato. OUL får hen ikke vært med på.
Når man kommer til sykehuset å skal føde, så må partner vente utenfor til de har fått sjekket at du er i aktiv fødsel, først da får partner komme inn å være med på fødselen.
Heldigvis lenge til, så trenger ikke å ta stilling til det enda :)
Skal klare å gå på ultralyd alene om det er nødvendig, men jeg er fast bestemt på at min samboer skal være med meg hele veien på føda, ellers tar jeg hjemme fødsel. Har en helt elendig opplevelse av barsel fra før, planlagt keisersnitt med første mann - så det var en ok opplevelse. Men jeg orker ikke en gang tanken på å være på den grusomme plassen uten å ha med meg en støttespiller - hele veien. Så vidt jeg har hørt har folk holdt på i over 24 timer med fødsel før de kom til aktiv fødsel. Aner ikke om det stemmer, men o_O

Hører til UNN Tromsø. Sto i brevet fra sykehuset at man kan ha med ledsager hvis det er absolutt nødvendig. Hvem bestemmer det da? Sto ikke noe videre hva de ser på som absolutt nødvendig. Hvordan det er under føde og barsel vet jeg ikke noe om.

Hører til UNN Tromsø. Sto i brevet fra sykehuset at man kan ha med ledsager hvis det er absolutt nødvendig. Hvem bestemmer det da? Sto ikke noe videre hva de ser på som absolutt nødvendig. Hvordan det er under føde og barsel vet jeg ikke noe om.

Hører også til UNN Tromsø. Var inne å leste på hjemmesiden deres nå og det er ingen restriksjoner for øyeblikket mtp partner. De kan være med på OUL, hele fødselsforløpet, barsel, ja hele pakka, enn så lenge. Så får vi se om det blir noen forandringer innen OUL/fødsel :) Jeg kommer forøvrig til å ta med partner på OUL så lenge det ikke kommer øvrige innstramminger enn de som er nå :) Når skal du inn til OUL?

Keg var akkurat innom å kikket på KK sine sider nå. Det står om restriksjoner dersom parter er i karantene, eller den fødende har symptomer. Det står ingenting om at partner må vente ute til det er aktiv fødsel. Jeg velger likevel å ikke legge så mye tid i akkurat det før vi kommer til februar, mars neste år. Det er lenge til, og mye kan skje. En ting er sikkert, det blir ikke hjemmefødsel! Det blir bare griseri og styrete.

Dette gjelder iallefall på kalnes. Jordmora mi jobber også på det sykehuset, så det er derfra jeg fikk info.

Dette gjelder på St.Olavs nå.
https://stolav.no/nyheter/2020/informasjon-til-fodende

Partner for ikke være med på fostermedisin, TUL, OUL.
Ang fødsel og barsel håper jeg det endres før mars.. Partner får være med under aktiv fødsel og krisersnitt. Får være med på barsel, men får ikke dra og komme tilbake annet enn ved avtalt besøk mellom 18 og 20. Det må være tidenes dummeste tidspunkt for oss med barn fra før, midt i legginga.Søsken får ikke være med :(
Hvis det blir slik reiser jeg nok hjem raskt. Vi bor bare 15 min unna.

Jeg bor i en by i Danmark hvor det her vært mye korona i det siste, men kjæresten kunne likevel være med på TUL i går. Det eneste som var var at vi måtte ha munnbind.

Hvilket sykehus skal du føde på? Far far være med på OUL? Fødsel? Barsel? Tror du det blir endringer før mars?

Jeg hører til Sørlandet Sykehus avd. Flekkefjord, her får partner være med på hele fødsel og barsel. Partner får ikke være med på OUL. Jeg tror restriksjonene vil vedvare til fødsel...
Sniker fra januar. Hører også til flekkefjord. Var det forrige uke å fikk ha med mannen på ultralyd. Ikke lenge siden de hadde åpnet opp for det fikk jeg beskjed om :)
Godt å høre at far får være med på fødsel og barsel.

Partner fikk ikke være med på TUL på riksen. På Ullevål får ikke fedre komme inn før man er i aktiv fødsel, og de får heller ikke være med på OUL. Gøøøøy! :-(

Hører også til UNN Tromsø. Var inne å leste på hjemmesiden deres nå og det er ingen restriksjoner for øyeblikket mtp partner. De kan være med på OUL, hele fødselsforløpet, barsel, ja hele pakka, enn så lenge. Så får vi se om det blir noen forandringer innen OUL/fødsel :) Jeg kommer forøvrig til å ta med partner på OUL så lenge det ikke kommer øvrige innstramminger enn de som er nå :) Når skal du inn til OUL?

Sto det noe i ditt brev om ledsager da?
Skal inn 23 oktober. Og du da?

Sto det noe i ditt brev om ledsager da?
Skal inn 23 oktober. Og du da?

Det står strengt tatt det samme som i ditt brev, at man kan ha med ledsager om det er absolutt nødvendig.. Hadde faktisk ikke fått med meg at det sto det før du skrev det :p Jeg blir å ta han med, så får de heller nekte han i døra om de skal være superstrenge på det.. Tenker at så lenge han er frisk og rask på det tidspunktet, så burde det ikke være noe i veien for at han blir med :)
Jeg skal dagen før deg da, 22. oktober :joyful:

Det står strengt tatt det samme som i ditt brev, at man kan ha med ledsager om det er absolutt nødvendig.. Hadde faktisk ikke fått med meg at det sto det før du skrev det :p Jeg blir å ta han med, så får de heller nekte han i døra om de skal være superstrenge på det.. Tenker at så lenge han er frisk og rask på det tidspunktet, så burde det ikke være noe i veien for at han blir med :)
Jeg skal dagen før deg da, 22. oktober :joyful:

Så spennende!
Tenker også å ta med kjæresten så lenge han holder seg frisk :)

Back
Topp