Hvilke klær til sommerbaby?

Meterem

Forelsket i forumet
Julibarna 2019
Jeg har et vinterbarn fra før av. Da visste jeg at jeg kom til å trenge ull og gode klær til den første tiden.

Hvordan er det når man får barn og det kanskje er 20-25 grader og stekende sol ute? Hva tar man på de helt nyfødte da? Tynn ull? Langermet body? Kortermet body?

Jeg bor i Bergen, så jeg krysser egentlig fingrene for at sommeren ikke blir så veldig bra i år :p

Sniker! Vi kom hjem fra sykehuset med Leah slutten av juni i fjor (midt i verste 30 graders varmen) og hun lå i kortermede bodyer, shorts, tynne bomullsbukser og i bare bleien. Men de skal jo ikke fryse heller så ville kjøpt inn tynne pysjer i bomull til natten, body + tynne bukser i bomull, noen kortermede bodyer og noen shortser (hvis du ikke bare vil ha på body uten noe over).

Er du glad i ull er alltids blanding av ull og silke fint, noe tykkere tror jeg blir varmt. Og kan ikke skryte nok av Nøstebarn sine hjelmluer i ull/silke - de er fantastiske! Og når jeg først er der så få gjerne noen til å strikke (eller strikk selv) et mor signe teppe i tynn ull! Løst, svalt og herlig teppe til varme dager ❤️

Sniker! Vi kom hjem fra sykehuset med Leah slutten av juni i fjor (midt i verste 30 graders varmen) og hun lå i kortermede bodyer, shorts, tynne bomullsbukser og i bare bleien. Men de skal jo ikke fryse heller så ville kjøpt inn tynne pysjer i bomull til natten, body + tynne bukser i bomull, noen kortermede bodyer og noen shortser (hvis du ikke bare vil ha på body uten noe over).

Er du glad i ull er alltids blanding av ull og silke fint, noe tykkere tror jeg blir varmt. Og kan ikke skryte nok av Nøstebarn sine hjelmluer i ull/silke - de er fantastiske! Og når jeg først er der så få gjerne noen til å strikke (eller strikk selv) et mor signe teppe i tynn ull! Løst, svalt og herlig teppe til varme dager ❤️

Tusen takk for svar!

Ja, jeg liker god ull/silke-produktene til Nøstebarn :)
Et slikt teppe er alltid det første min mor begynner å strikke når hun venter et barnebarn, så det tror jeg vi kan være sikre på at vi får :) Er veldig glad i de teppene! Hun strikket et i ull/silke til førstemann, og så fikk vi et likt i tynn ull av noen andre. Jeg likte helt klart teppet i ull/silke best, uten at jeg helt kan forklare hvorfor. Det føltes litt mykere mot huden, tror jeg.

Tusen takk for svar!

Ja, jeg liker god ull/silke-produktene til Nøstebarn :)
Et slikt teppe er alltid det første min mor begynner å strikke når hun venter et barnebarn, så det tror jeg vi kan være sikre på at vi får :) Er veldig glad i de teppene! Hun strikket et i ull/silke til førstemann, og så fikk vi et likt i tynn ull av noen andre. Jeg likte helt klart teppet i ull/silke best, uten at jeg helt kan forklare hvorfor. Det føltes litt mykere mot huden, tror jeg.

Ja, de er herlige :D Jeg strikket ett i dobbel tråd alpakka (husker ikke fra hvor) som vi bruker nå på vinteren. Det er fantastisk det også, men lite slår det tynne vi har i tynn og myk alpakka.

Joha har foresten noen tynne pysjer i ull vi brukte masse på Leah. Hun brukte jo str 38 først (da kjøpte vi fra nøstebarn) og 44 når vi kom hjem så utvalget var ikke det største. Men barnas hus i hvertfall fører Joha sine tynne ullpysjer (vet Janus også har noen) og de ville jeg kanskje valgt i stedet for bomull om jeg hadde fått sommerbaby på nytt! Husker de to vi hadde ble vasket gang på gang, mens ene pysjen i bomull ble brukt når de andre to var til vask :P

Jeg brukte omtrent bare body og bukse på min 5 mnd gammel baby på sommeren for å beskytte mot indirekte solstråler. :p Har AC inne, så ble det samme der :)
Men kan jo være kjekt med med litt mindre i bilen feks. Luftige bambus plagg kan også være deilig. :)

Back
Topp