Hvilke kjøkkenmaskin ??

feb&mars

Elsker forumet
Ønsker meg kjøkkenmaskin til jul, men hvilke er best?! Har veldig lyst på en kitchen aid, syns den er så lekker [:D]
men mannen mener den "bare" mixer og at man får mye mer for pengene på andre maskiner, eks kenwood osv...
Kommer til å bruke den i hovedsak til å lage bolle/brød deiger osv...Men greit med andre funksjoner også!
og hvor stor bolle bør den ha?

Vi får Kenwood til jul, eller har fått den nå ltt på forskudd

fornøyd så langt, men har ikke prøvd noen andre heller så[:)]

Jeg ønsker meg kenwood maskin, mye tilleggsutstyr, kjempe kvalitet (mormor har sin enda og den er mellom 20 og 30 år sikkert) samt at de går ikke ut av produksjon, så man får alltid tak i deler.

Jeg får Kenwood.. [:D] Den er på tilbud på Lefdal nå !! 1799,-

Jeg har en kenwood major 1200w. Tror ikke jeg ville gått for en med mindre motor, da sliter de litt med store gjærdeiger.

kenwood major får jeg til jul. eller har fått den ei lita stund før. kjempe fornøyd med den. bollen er 6,7 liter. ville ikke hatt mindre bolle.

vi har kenwood... fikk den for 2-3 år sida... digger den!!![:D]

Nettopp kjøpt meg Kenwood Major 900w med 6,7l bolle. Har ikke fått prøvd den ennå, men håper den duger bra [:)]

kenwood [:)]

Kenwood Major er en virkelig bra maskin.

Jeg ønsker meg likevel en kitch'n aid da... for de er så stilige å se på...hihi

Har kenwood major 900w, er veldig fornøyd. Bruker den i hovedsak til elting av deig og kverning av fisk og kjøtt. Var gull verdt da jeg laga babymat!!

Takk for svar[;)] Noen flere med erfaringer? hvor mange watt og hvor stor bolle bør jeg ha? Liker å bake litt og lage fiskekaker osv [;)]

dytta :)

Har Kitch'n Aid med ekstra utstyr.

Er veldig fornøyd med den jeg hvertfall. [:)]

Når du kjøper Kitchen Aid så å du kjøpe alt annet utstyr ved siden av. Er bare med en k-vips, vanlig visp og eltekrok. (Holder i lange baner for min del)
Jeg elsker min Kitchen Aid! <3

Men hvor mange watt og bolle størrelse BØR man ha for å elte bolledeig, lage fiskekaker osv???

tror kenwood har større og bedre bakebolle, samt at den er kraftigere, ergo den kan lage større deiger. den andre du snakka om er veldig fin og alt det der, men ville nok gått for kenwood altså!!jeg husker ikke hvor mange watt osv vår er, husker heller ikke hvor mange liter bakbollene er. men det fulgte med massevis med ekstra utstyr, 2 bakeboller (altså en ekstra) div elte kroker/visper, kjøttkvern (kan sikkert brukes til fisk også), blender ja det var det jeg kunne komme på nå!! personlig så syns jeg ikke utseende er så viktig siden den bare står i et skap likevel....skal den stå fremme så må man jo drive å vaske bollen før man skal bruke den hver gang.

ok, takk for svar. flere??

Jeg fikk en helt ny Kenwood Major med masse ekstrautstyr.
Brukte den 2-3 ganger før jeg kvittet meg med den.

Nå har jeg en Bosch MUM ettellerannet med 1600 watt.
Den er helt fantastisk.
God på alt fra gjærbakst til piske krem, kakerører osv.
OG utrolig brukervennlig.

Jeg likte ikke Kenwood i det hele tatt.
Alt for svak, alt for dyp bolle i forhold til bredden, vanskelig å få tatt ut "seige" rører, osv.
Kenwood var nok best på markedet for 20-30 år siden, og skapte seg en kjent navn. Men nå er det tydeligvis mange andre produsenter som har tatt seg skikkelig i nakken, mens Kenwood hviler på laubærbladene.

vet ikke om det finnes, men savner lokk til kjøkkenmaskinen min (obh bæsjica)... sånn at mel ikke fluffer over, og det blir grisete [;)] skulle vertfall hatt lokk på håndmixeren [8D] og så er det praktisk om redskapene kan vaskes i oppvaskemaskin.

Back
Topp