Hvilke kaker?

Nullenusken

Forumet er livet
Til søndag skal vi feire 25års dagen til min kjære med familien....
Fra min side kommer det 9 personer, fra hans side kommer det antakelig mange, men aner aldri....
Den familien der er ekstrem på familieselskaper, så der dukker det opp slekt og familievenner og alt mulig, hehe....
Jeg har ingen anelse hva slags kaker jeg skal lage....
Arbeidslysten er på minus....

Han sier selv han kan lage Oreokake og sveler (lapper), og mamma skulle ta med et eller annet, men jeg må jo da lage noen til!
Er så lei av de gamle vanlige....
Noen som har noe forslag? Noe som krever lite energi, som er knallgodt, og ser fristende ut?

Langpanne Karamell kake. den er superenkel å lage også smaker den supergodt:)

3egg
3kopper farin -egg å sukker til eggedosis
225g marg -smeltes
3ts van.sukker
1,5kopper melk
3ts bakepulver
4ss karamellsaus
4kopper hv.mel -det våte og det tørre blandesvekselvis inn i eggedosisen
stekes på 180 grader i 25min.

Glasur
100g smeltet margarin-pass på at margarinen ikke er så varm da den blandes med resten, da kan glasuren skille seg
300g melis
4ts karamellsaus
2-3ts van.sukker
2ss kaffe
hell over kaken mens den fortsatt er litt varm

Hva med ostekake? Jeg har en oppskrift som tar en liten halvtime å lage, eneste er at den bør lages dagen før, for den må stå kaldt i noen timer for å stivne. Her i familien er den en stor favoritt og jeg må alltid lage den til forskjellige tilstelninger. Er litt lettere og friskere enn kaker som sjokoladekake osv. [:)] Lyst på oppskrift??

ORIGINAL: stjernebarnet

Hva med ostekake? Jeg har en oppskrift som tar en liten halvtime å lage, eneste er at den bør lages dagen før, for den må stå kaldt i noen timer for å stivne. Her i familien er den en stor favoritt og jeg må alltid lage den til forskjellige tilstelninger. Er litt lettere og friskere enn kaker som sjokoladekake osv. [:)] Lyst på oppskrift??

Gjerne oppskrift!
Min ostekake tar en halv evighet å lage, hehe...
Jeg TROR mamma tar ved verdens beste....

Verdensbeste[:)]

Bilde er googla

mmmm.. Nå fikk jeg jammen lyst på slik selv! Aldri lagd det før, men vi hadde det veldig ofte når jeg var yngre.
Jeg spiser jo ikke krem på den måten så jeg liker den best uten, men blir ikke like fin da[8D]

ORIGINAL: LinnE20

Langpanne Karamell kake. den er superenkel å lage også smaker den supergodt:)

3egg
3kopper farin -egg å sukker til eggedosis
225g marg -smeltes
3ts van.sukker
1,5kopper melk
3ts bakepulver
4ss karamellsaus
4kopper hv.mel -det våte og det tørre blandesvekselvis inn i eggedosisen
stekes på 180 grader i 25min.

Glasur
100g smeltet margarin-pass på at margarinen ikke er så varm da den blandes med resten, da kan glasuren skille seg
300g melis
4ts karamellsaus
2-3ts van.sukker
2ss kaffe
hell over kaken mens den fortsatt er litt varm

Den hørtes god ut!
Hvor stor "kopp" beregner du?
Og hva slags karamellsaus? De på flaske?

ORIGINAL: Nolita09

mmmm.. Nå fikk jeg jammen lyst på slik selv! Aldri lagd det før, men vi hadde det veldig ofte når jeg var yngre.
Jeg spiser jo ikke krem på den måten så jeg liker den best uten, men blir ikke like fin da[8D]

Ja, det tar antakelig mamma med! Heldigvis!
Tør ikke prøve selv, hehe....

Hvor stor kopp spiller ikke så stor rolle bare du bruker den samme til alt som skal i kopp, men vanlig kaffekopp størrelse;)
bruker sånn karamellsaus på flaske ja;)

ORIGINAL: Nullenusken

Ja, det tar antakelig mamma med! Heldigvis!
Tør ikke prøve selv, hehe....

Så bra da! For er kanskje ikke noe å prøve på første gang for servering[8D]
Må kanskje prøve noen ganger føre man serverer i selskap. Men har veldig lyst og prøve[:D]

Ostekake
Jeg har sånn Bake it easy form med kakeform på fatet, men mamma pleier å teipe en vanlig kakeform uten bunnen på et glassfat sånn at hun har et fint fat under kaken når den er ferdig.

3 dl vann kokes opp, tilsett 1 pakke sitrongele, løs opp og kjøl ned

200 gr Digivstiveskjeks knusses
100 gr smør smeltes og blandes med kjeksen
Legg dette i bunn av kakeforma

3 dl kremfløte piskes stiv

Dette piskes i 10 min:
2 pakker kremost med mandarinsmak
3 dl rømme
125 gr melis
1 ts vaniljesukker

Til slutt blander du kremfløten og geleen med det andre og heller oppå kjeksen. Settes i kjøleskapet.

Blir veldig fin viss du pynter med mandarinbåter eller noe [:)]

Håper du forstår oppskrifta mi. Bare spør hvis ikke [:)]

Ostekake
Jeg har sånn Bake it easy form med kakeform på fatet, men mamma pleier å teipe en vanlig kakeform uten bunnen på et glassfat sånn at hun har et fint fat under kaken når den er ferdig.

3 dl vann kokes opp, tilsett 1 pakke sitrongele, løs opp og kjøl ned

200 gr Digivstiveskjeks knusses
100 gr smør smeltes og blandes med kjeksen
Legg dette i bunn av kakeforma

3 dl kremfløte piskes stiv

Dette piskes i 10 min:
2 pakker kremost med mandarinsmak
3 dl rømme
125 gr melis
1 ts vaniljesukker

Til slutt blander du kremfløten og geleen med det andre og heller oppå kjeksen. Settes i kjøleskapet.

Blir veldig fin viss du pynter med mandarinbåter eller noe [:)]

Håper du forstår oppskrifta mi. Bare spør hvis ikke [:)]

Den så spennende ut! Har alltid laget den som har et eget gelelag på toppen jeg, men den er jo så tungvinn! Kanskje jeg skal prøve denne i år!

Ostekake

Kan jeg spørre hvordan ho teip ho bruker?? Høres utrolig kjekt ut[:D]

Ostekake

Bruker det hun har, så enten vanlig hustape eller hva jeg skal kalle det eller sånn som brukes mest til å tape bandasjer og sånn [:)]

Ostekake

Bruker det hun har, så enten vanlig hustape eller hva jeg skal kalle det eller sånn som brukes mest til å tape bandasjer og sånn [:)]

Men smelter ikke det?

Ostekake

Men smelter ikke det?

Ikke til f.eks ostekake, for ostekake stekes ikke!

Ostekake

Men smelter ikke det?

åå det var jeg ikke klar over

Ostekake

Men smelter ikke det?

åå det var jeg ikke klar over

Hehe... Fort gjort ;)

Barnas Konfekt-kake ! Eller Nesquick kake som den også bli kallt.. [:D]

Den er KNALLGOD ! Seriøst, får vann i munn bare av å skrive om den her.. Utrolig saftig og mektig, å jeg får alltid skryt når jeg serverer den. Den går ned på høykant for å si det mildt !

Får ikke kopiert inn oppskriften fra den siden den står på, men gå inn her: www.detsoteliv.no , trykk deg inn på "Langpannekaker", deretter finner du "Barnas Konfektkake".. Miniatyrbilde viser sjokoladekakestykker med smarties på [:D]

(Der inne er det foressten farlig å være, så sinnsykt mange kaker.. Man kan jo dø av sukkersjokk bare av å tenke på dem) .. [:D][:D]

ORIGINAL: aemde og Lille Prins

Barnas Konfekt-kake ! Eller Nesquick kake som den også bli kallt.. [:D]

Den er KNALLGOD ! Seriøst, får vann i munn bare av å skrive om den her.. Utrolig saftig og mektig, å jeg får alltid skryt når jeg serverer den. Den går ned på høykant for å si det mildt !

Får ikke kopiert inn oppskriften fra den siden den står på, men gå inn her: www.detsoteliv.no , trykk deg inn på "Langpannekaker", deretter finner du "Barnas Konfektkake".. Miniatyrbilde viser sjokoladekakestykker med smarties på [:D]

(Der inne er det foressten farlig å være, så sinnsykt mange kaker.. Man kan jo dø av sukkersjokk bare av å tenke på dem) .. [:D][:D]

Takk! Den skal jeg sjekke!

Du kan jo også kjekke her: http://www.tine.no/oppskrifter/dessert

Masse forskjellige oppskrifter!

Back
Topp