Hvilke kaker i dåp? og hvor mange?

charloyte

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Trenger tips til kaker I dåp. Skal ha 40 gjester, hvor mange kaker trenger vi?
 
Vi var 20 stk. Og hadde dåpskake (26 cm sjokoladekake), ostekake, verdens beste og muffins. Ble alt for mye kaker, så jeg spiste rester i flere dager ;)
 
Kommer litt an på om det serveres mat først og om det er middag eller snitter osv. Men om det er middag først så hadde jeg hatt 4 kaker i tillegg til en dåpskake :) og noen familier er mer kakemonser enn andre.
 
Vi skal ha ca like mange gjester som deg og lager en ostekake, en bløtkake, en pavlova, en sjokoladekake i langpanne og en sjokoladekake som egentlig ikke er sjokoladekake... Det er sukkerbrød med lys sjokoladekrem. Jeg er helt sikker på at det blir alt for mye.
 
Tror du kan regne 12 kakestykker/kake og så ca 2-3 stykker per pers?

Mener å huske at min far gjør det, han er konditor. ;)

Dåpskake i marsipan, ostekake, cupcakes, kransekake og sjokoladekake er vel klassikere i barnedåp. :)
 
Vi var 25-27 stk. Hadde middag først. Kakene var
- Marsipankake
-Kvikklunsjkake
-Kokoskake
-Sjokolademoussekake
-Ostekake
-Konfektkake
-Sitronkake
 
Vi pleier å si 1 kake på 4 stk., så jeg ville hatt 10 :)

(Sunnmøring da vel å merke :p)
 
20 stk og 4 kaker. Masse til overs! Var mest for å ha litt forskjellig, kjedelig med bare to kaker liksom.

Marsipankake, mørk sjokoladekake, kvæfjordkake og ostekake. Begge gangene faktisk.
 
Hoho "verste" jeg har hørt :D :p Og hvor mye løvde dere da..? :p
MYE!! vi hadde etterselskap i 2 dager etter bryllupet, mange måtte ta med kake hjem og en god del ble fryst :p
 
MYE!! vi hadde etterselskap i 2 dager etter bryllupet, mange måtte ta med kake hjem og en god del ble fryst :p
Hehe regnet med det :D

Det blir jo som regel en del igjen når man tenker 4 på 1 også, men syns litt rester bare er greit jeg :D
 
Hehe regnet med det :D

Det blir jo som regel en del igjen når man tenker 4 på 1 også, men syns litt rester bare er greit jeg :D
Går helt fint det :D Kake <3
 
Lag alltid mindre enn du tror du trenger - stol på meg :)

Til 40 stk ville jeg tenkt rundt 2-3 kakestykker til hver da mange smaker på "litt av hvert" med mindre stykker ;) Sjokoladekake og marsipankake er jo klassikere, men syns også det er spennende med muffins :) Da ville jeg hatt cirka 50 små, av erfaring blir ikke store stykker spist opp.

Så: 1 stor sjokoladekake, 1 stor kake med marsipanlokk, 50 små muffins, 1 allergivennlig kake (for eksempel suksessterte med laktosefrie produkter) og kanskje litt frisk frukt i tillegg?
 
Smaker du på 3-4 stk så er du snart oppi der altså ;)
Klarer uansett aldri å spise ei kvart stor kake selv om den er fordelt på forskjellige typer. Det er mye mengde. Tar et ørlite stykke av hver kake om jeg tar flere forskjellige. Da tenker jeg sånn høy stor bløtkake.
 
Back
Topp