Hvilke hygieneartikler har du tenkt å bruke til babyen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Grete
  • Opprettet Opprettet
Det vet jeg faktisk ikke! (Førstegangsmamma sjø)
:-) har ikke noe erfaring fra før, så tar gjerne imot tips fra dere!

Til eldstemann bruker vi nå noen produkter fra burts bees som vi er veldig fornøyde med, badeoljen og bleiesalve. Tror vi kommer til å benytte oss av disse til neste barn også. Ved behov for pudder har vi ganske enkelt brukt potetmel, effektivt og rimelig.

Brukte og bruker Dr. Greve til førstemann. Det har vært ok, men tror nok jeg kommer til å prøve noe annet til denne ungen :)

Har ikke brukt noe spesielt. Har vasket førstemann med vann. Babysåpe fra Natusan i badet, evnt. babyolje. Fikk med en del produktprøver fra babypakkene, salven fra Eucerin var gull på sårhet etter klam bleie.

Denne kan forøvrig være verdt å lese... (allergifremkallende stoffer og parfymer i påståtte nøytrale babyprodukter.)
http://www.tv2.no/2015/02/12/underholdning/6562325

Jeg kan anbefale en internettside som heter grønn hverdag. Der har de utført endel tester ift barnesåper osv :)
Jeg har brukt coop änglamark og burts bee for det meste til mine barn.
Denne gangen tenkte jeg å prøve en serie som heter Estelle & Tild som har fått litt skryt i det siste.
Men det er også penger å spare ved å kjøpe billig. Dyrt er ikke alltid best ;)
http://www.klikk.no/foreldre/helse/article1586622.ece

Som andre skrev så har vi også brukt burts bees og Coop anglemark. Potetmel er kjempegreit til ei lita babyfu, og den går aldri tom :p

Brukte coop änglamark til forrige og kommer til å bruke det denne gangen også :)

Bruker gasskluter(engangskluter) kjøpt på apoteket for å vaske i rompa å sånt den første 1-2 mnd ... (Skyller de i vann) Etterhvert over til våtservietter som jeg skyller i varmt vann ;)

I badevannet bruker jeg den de bruker på sykehuset eller noe parfymefritt på apoteket.

Rompesalve er det bepanten, den beste av de beste (eneste som funker her på begge ungene)
Potetmel pulver fra apoteket slik at de ikke blir såre i valkene;)

Ellers aderma som fuktighetskrem om det trengs :)

Vil anbefale bepanthen salven til såre stompa ♡ inten annet som hjelpe her i hus på lille gutt

Hihi.. Aner ikke.. Har ikke tenkt så langt enda!
Men har veldig lyst å prøve serien til burts Bees, siden jeg har prøvd en del av "voksen produktene" derfra og er kjempefornøyd! :)

Til eldstemann bruker vi nå noen produkter fra burts bees som vi er veldig fornøyde med, badeoljen og bleiesalve. Tror vi kommer til å benytte oss av disse til neste barn også. Ved behov for pudder har vi ganske enkelt brukt potetmel, effektivt og rimelig.

Jeg har valgt å boikotte Burts Bee etter denne saken
http://www.tv2.no/a/6562325

"Sterkt allergifremkallende parfyme

Babyoljen fra Burt’s Bees, har en merkelapp hvor det både står «parfymefri» og «hypoallergenisk».

Samtidig inneholder oljen et av de mest allergifremkallende parfymestoffene som finnes: limonene.

– Jeg syns ikke dette er bra, å putte noe på frisk babyhud som da har risiko for allergiutvikling. Dette er ikke i orden, og jeg syns det er kritikkverdig, sier Langeland.

Limonene er et naturlig parfymestoff med en sitronlignende duft, og er så allergifremkallende at det har havnet på EUs verstingliste over parfymestoffer med spesiell bekymring for allergi."

Anbefaler ikke denne serien til noen. De har faktisk fjernet den fra apoteket! Heldigvis! Tenk å villede folk på den måten...

Jeg har valgt å boikotte Burts Bee etter denne saken
http://www.tv2.no/a/6562325

"Sterkt allergifremkallende parfyme

Babyoljen fra Burt’s Bees, har en merkelapp hvor det både står «parfymefri» og «hypoallergenisk».

Samtidig inneholder oljen et av de mest allergifremkallende parfymestoffene som finnes: limonene.

– Jeg syns ikke dette er bra, å putte noe på frisk babyhud som da har risiko for allergiutvikling. Dette er ikke i orden, og jeg syns det er kritikkverdig, sier Langeland.

Limonene er et naturlig parfymestoff med en sitronlignende duft, og er så allergifremkallende at det har havnet på EUs verstingliste over parfymestoffer med spesiell bekymring for allergi."

Anbefaler ikke denne serien til noen. De har faktisk fjernet den fra apoteket! Heldigvis! Tenk å villede folk på den måten...

Oi, dette var jeg ikke klar over!
Der utgikk det å prøve de produktene..
Fy så villedende da!

Kommer til å bruke de som storebroren bruker, med mindre nestemann reagerer på det da :) å det er en god blandig av ymse som vi blant annet fikk i babyboxene fra apotek etc =)

Vi bruker sånne tørre engangsservietter, eller et par kremer. Kommer vel til å bruke det samme på neste. Åh jeg gleder meg til å holde en nyfødt babyklump igjen! <3

Her har vi brukt natusan sine produkter, vet at jeg har lest at de inneholder noe greier, husker ikke hva, men på bygda er det begrenset hva man får tak i når man trenger det. Så lenge det ikke er eksemer eller annet inn i bildet som gjør at vi må bruke noe spesielt, kommer jeg nok til å bruke det på minste også:)

Back
Topp