Hvilke hygieneartikler bruker du til babyen?

  • Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet
Vidi våtservietter, Natusan babyolje til bading også hender det at vi bruker en veldig mild babyshampo uten lukt. Hvis han blir sår på rumpa så har vi brukt en salve fra dr. greve eller bepanthen. Er ikke å glad i å bruke så mye forskjellige pleieprodukter når de er så små, og holder meg som regel unna parfymerte produkter :) jeg kjøpte inn Burts Bees- babyserie før jeg fødte, men det var altfor parfymert så jeg brukte det heller selv :p
 
Tørrservietter med vann og av og til litt olje for å få vekk bleiekrem, bader med olje, sebamed protective diaper cream (har ikke hatt utslett siden jeg startet med den), ellers smører vi miniderm fuktighetskrem morgen og kveld pga atopisk hud :)
 
Tørrserviettar og vatn te vask og stell.

Burt's bers serien ( veldi fornøyd) te bad/rødhet.

Potetmjøl eller baby pudder
 
Tørrservietter og vann hjemme. Våtservietter i stellebagen. Purelan i rumpa, Bepanthen hvis han er rød. Bader som regel kun i vann, dr.Greves baby såpe ved behov, babyolje en gang i blant.
 
Baby oil, baby Wash. Libero våtservietter. Sinzsalve
 
Våtservietter fra Pampers for øyeblikket, våt klut ved kveldsstell, hand & face soap fra forever living ved bading, og smører stumpen med enten Gelly eller Propolis krem fra Forever hvis hun er rød.
Potetmel brukes i valker og under dobbelthaken;)
 
Tørrserviettar og vatn te vask og stell.

Burt's bers serien ( veldi fornøyd) te bad/rødhet.

Potetmjøl eller baby pudder
Sniker fra april. Jeg ville vært forsiktig med produktene fra Burts bees! Produktet har vært omtalt på tv2 hjelper deg. Oljen inneholder det svært allergifremkallende parfymestoffene som finnes: limonene. Blir da veldig skeptisk til resten av produktene....

http://www.tv2.no/a/6562325
 
Sniker fra april. Jeg ville vært forsiktig med produktene fra Burts bees! Produktet har vært omtalt på tv2 hjelper deg. Oljen inneholder det svært allergifremkallende parfymestoffene som finnes: limonene. Blir da veldig skeptisk til resten av produktene....

http://www.tv2.no/a/6562325
Ska jo vær forsikti med alle produkt.
Da vil alltid ver noken so får allergiske reaksjonar uansett produkt/mat ol..
Desse fungere godt for oss :)
 
Ska jo vær forsikti med alle produkt.
Da vil alltid ver noken so får allergiske reaksjonar uansett produkt/mat ol..
Desse fungere godt for oss :)
Hvis man kan forhindre at barna utvikler allergier ved å kutte ut slike produkter så gjør man jo det! Ihvertfall når det står svart på hvitt at den inneholder slike stoffer!

Barnehuden er ganske skjør og da trenger man ikke bruke såpe eller sånne type produkter for å framprovosere allergier (som kan komme senere i livet). Fullstendig unødvendig!
 
Hvis man kan forhindre at barna utvikler allergier ved å kutte ut slike produkter så gjør man jo det! Ihvertfall når det står svart på hvitt at den inneholder slike stoffer!

Barnehuden er ganske skjør og da trenger man ikke bruke såpe eller sånne type produkter for å framprovosere allergier (som kan komme senere i livet). Fullstendig unødvendig!
Eg e heilt enige med da. Men so må da ver opp te kvar enkelt å gjera so ein sjøl vil. :)
 
Back
Topp